Toyota u BZ3 využila platformu e-TNGA, stejně jako u bateriové BZ4x. Ale zatím co u SUV mohou být poháněna přední nebo všechna kola, zde půjde síla na kola zadní. Zdroj: CMII

Toyota u BZ3 využila platformu e-TNGA, stejně jako u bateriové BZ4x. Ale zatím co u SUV mohou být poháněna přední nebo všechna kola, zde půjde síla na kola zadní. | Zdroj: CMII

Výkon elektromotoru má být buď 135 kW (184 k) nebo 179 kW (243 k). Kapacitu akumulátoru sice neznáme, ale je známo, že BZ3 dostane lithio-železo-fosfátovou baterii od čínského výrobce BYD s nízkým profilem. Zdroj: CMII

Výkon elektromotoru má být buď 135 kW (184 k) nebo 179 kW (243 k). Kapacitu akumulátoru sice neznáme, ale je známo, že BZ3 dostane lithio-železo-fosfátovou baterii od čínského výrobce BYD s nízkým profilem. | Zdroj: CMII

Dle snímků webu Cochespias dostane na výšku orientovanou obrazovku infozábavního systému, otočný volič jízdních režimů a čtyřhranný volant. Zdroj: Cochespias

Dle snímků webu Cochespias dostane na výšku orientovanou obrazovku infozábavního systému, otočný volič jízdních režimů a čtyřhranný volant. | Zdroj: Cochespias

Na délku měří 4725 mm, široké je 1835 mm a stojí na rozvoru 2880 mm. Zdroj: CMII

Na délku měří 4725 mm, široké je 1835 mm a stojí na rozvoru 2880 mm. | Zdroj: CMII

Toyota BZ3 Zdroj: CMII

Toyota BZ3 | Zdroj: CMII

Toyota BZ3 Zdroj: CMII

Toyota BZ3 | Zdroj: CMII

Výkon elektromotoru má být buď 135 kW (184 k) nebo 179 kW (243 k). Kapacitu akumulátoru sice neznáme, ale je známo, že BZ3 dostane lithio-železo-fosfátovou baterii od čínského výrobce BYD s nízkým profilem. Zdroj: CMII
Dle snímků webu Cochespias dostane na výšku orientovanou obrazovku infozábavního systému, otočný volič jízdních režimů a čtyřhranný volant. Zdroj: Cochespias
Na délku měří 4725 mm, široké je 1835 mm a stojí na rozvoru 2880 mm. Zdroj: CMII
Toyota BZ3 Zdroj: CMII
6
Fotogalerie

Nová Toyota BZ3 odhalena únikem! Konkurent Tesly Model 3 má stát směšné peníze

Bateriový sedan si bere za vzor větší SUV BZ4x, nabídne solidní výkon v kombinaci s velmi atraktivní cenovkou.

Druhou čistě elektrickou Toyotou se zřejmě stane tento úhledný model přibližně o velikosti Corolly sedan. Fotografie zveřejnilo čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií. Vůz na délku měří 4725 mm, široký je 1835 mm a stojí na rozvoru 2880 mm. Automobilka u něj využila platformu e-TNGA, stejně jako u bateriové BZ4x. Ale zatímco u SUV mohou být poháněna přední nebo všechna kola, zde půjde síla na kola zadní.

Výkon elektromotoru má být buď 135 kW (184 k) nebo 179 kW (243 k). Kapacitu akumulátoru sice neznáme, ale je známo, že BZ3 dostane lithio-železo-fosfátovou baterii od čínského výrobce BYD s nízkým profilem, což by mohlo prospět vnitřnímu prostoru.

Vůz bude stát ve své slabší verzi na 16“ kolech a v silnější na osmnáctkách, podle snímků webu Cochespias dostane na výšku orientovanou obrazovku infozábavního systému, otočný volič jízdních režimů a čtyřhranný volant. Dle zákulisních informací by vůz mohl startovat s cenou 200.000 jüanů, což je jen lehce přes 700.000 Kč. Více se dozvíme po oficiální premiéře na listopadovém autosalonu v Kantonu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud