Ostré verze BMW jsou už taková tradiční záležitost. U některých to však není tak nutné, jako v případě největšího X7. Zvrhlé touhy majitelů ale může ukojit Alpina.
Největší SUV od BMW je tu s námi již několik měsíců. Na konci května se základní motorová nabídka rozšířila o nejsilnější verzi M50i s 4,4 litrovým osmiválcem o výkonu 390 kW (530 koní) a s točivým momentem 750 N.m. To je prozatím vrchol nabídky, který se s X7 současně podíval i do menšího SUV X5.
Podle BMW se ale u X7 nikam dál nepůjde, protože zatímco X5 čeká ostrá verze X5 M, u největší modelu se s ničím takovým nepočítá. Ono to ani není nutné, cílová klientela nepotřebuje dynamické schopnosti divize M. Chce plavnost a pohodu s důstojným zátahem motoru.
Automobilka Alpina, která si vozy BMW již několik dekád bere na paškál, má ovšem s X7 vlastní plány. Během rozhovoru pro americký magazín Motor 1 byl totiž k vidění exemplář právě tohoto vozu, který byl osazený koly typickými pro Alpiny.
Andreas Bovensiepen z vedení automobilky prozradil, že práce na Alpině X7 jsou již v plném proudu. Těžko ale zatím říct, kam se bude směr tohoto vozu ubírat. Může být sportovnější, ale i komfortnější než originál. Výkon by ale mohl dělat až šest set koní. Vůz, který zatím nemá ani jméno, bude mít premiéru během příštích dvou let.