Čtyřlitrový osmiválec z Mercedesu AMG-GT dává litrový výkon až 127,5 koně. To je opravdu pěkná hodnota.
Zatímco na evropské půdě v Ženevě se představila pouze šestiválcová verze Mercedes-AMG C43 Cabriolet, na autosalonu v New Yorku ukázal Mercedes-Benz hned plnotučnou vrcholnou verzi C 63 AMG Cabrio. Nabídka rychlých modelů otevřeného Mercedesu třídy C je tak nyní kompletní.
Podle Mercedesu má model C 63 AMG Cabrio nejvýkonnější motor ve své třídě. V základním provedení nabídne 476 koní, v tom silnějším až 510 koní
Jak už je u různých mercedesů 63 AMG obvyklé, budou k dispozici dvě verze. Základní se jmenuje C 63 a pohání ji čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby o výkonu 350 kW (476 k) v 5500-6250 ot./min. a točivém momentu 650 Nm v 1750-4500 ot./min. Podle automobilky je to nejvýkonnější auto ve svém segmentu.
Tato „základní“ verze s pohotovostní hmotností 1910 kg zvládne zrychlit na 100 km/h za 4,2 sekundy a když si připlatíte za posunutí omezovače, bude umět až 280 km/h.
Mercedes bude nabízet i silnější model C 63 S, který ze stejného osmiválce dostane výkon 375 kW (510 k) a točivý moment až 700 Nm. Ten při hmotnosti 1925 kg pokoří 100 km/h o desetinku rychleji, hodnoty maximální rychlosti jsou stejné (250, respektive 280 km/h).
Kabriolet má sice látkovou střechu, i tak váží 1910 až 1925 kg. Přesto zrychlí na 100 km/h už za 4,1 s. S posunutým omezovačem pak umí upalovat až 280 km/h
Oba modely mají normovanou spotřebu 8,9 až 9,3 l/100 km. Mercedes v obou případech použil automatickou sedmistupňovou převodovku, ale zatímco silnější provedení používá na zadní nápravě elektronicky řízený diferenciál, základní verze C 63 AMG má klasický mechanický samosvor.
Věci jako bohatou výbavu, adaptivní podvozek a podobně asi nemá cenu zmiňovat. Snad jen, že kabriolet dostal speciálně odladěný výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, které mění charakter zvuku motoru podle zvoleného jízdního režimu a také podle toho, jestli je střecha nahoře nebo dole.