Nový Volkswagen Arteon  dorazil minulou středu  a vedle karosářské varianty Shooting Brake ohromil i ostrou verzí R, se kterou díky přeplňovanému čtyřválci produkuje výkon 235 kW (320 koní) a 420 N.m točivého momentu. Někteří ovšem čekali větší bombu a měli na to právo. Volkswagen Arteon R měl totiž být  mnohem divočejší.  Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Arteon dorazil minulou středu a vedle karosářské varianty Shooting Brake ohromil i ostrou verzí R, se kterou díky přeplňovanému čtyřválci produkuje výkon 235 kW (320 koní) a 420 N.m točivého momentu. Někteří ovšem čekali větší bombu a měli na to právo. Volkswagen Arteon R měl totiž být mnohem divočejší. | Foto: Volkswagen

Martin Hube z automobilky VW před dvěma a půl lety prohlásil, že mají na testování prototyp nového Arteonu s motorem VR6. Mělo jít o jednotku o objemu 3,0 litru, která měla vycházet z dva-pětky z modelu Teramont, což je čínský bratranec modelu Atlas. Tvrdilo se, že výkon měl dosahovat hodnoty až 400 koní a výsledek se tak neměl bát ani  Porsche Panamera.  Foto: Volkswagen

Martin Hube z automobilky VW před dvěma a půl lety prohlásil, že mají na testování prototyp nového Arteonu s motorem VR6. Mělo jít o jednotku o objemu 3,0 litru, která měla vycházet z dva-pětky z modelu Teramont, což je čínský bratranec modelu Atlas. Tvrdilo se, že výkon měl dosahovat hodnoty až 400 koní a výsledek se tak neměl bát ani Porsche Panamera. | Foto: Volkswagen

Kam tato slibovaná jednotka zmizela? Martin Hube na tuto otázku odpověděl webové stránce carthrottle.com. „Pro několik našich aut jsme připravili motor VR6 TSI.  Foto: Volkswagen

Kam tato slibovaná jednotka zmizela? Martin Hube na tuto otázku odpověděl webové stránce carthrottle.com. „Pro několik našich aut jsme připravili motor VR6 TSI.  | Foto: Volkswagen

Luxusní grand tourer Volkswagen se po třech letech na trhu dočkal faceliftu, který mu vedle technologií a omlazení vzhledu nadělil i druhou karosářskou variantu, kterou je praktičtější Shooting Brake. Foto: Volkswagen

Luxusní grand tourer Volkswagen se po třech letech na trhu dočkal faceliftu, který mu vedle technologií a omlazení vzhledu nadělil i druhou karosářskou variantu, kterou je praktičtější Shooting Brake. | Foto: Volkswagen

Rozhodnutí zůstat u řadových čtyřválců ale bylo jasné, když jsme se s auty svezli. Hodně jsme totiž investovali do vektorování točivého momentu na zadní nápravě, aby naše vozy byly co nejagilnější. Těžší šestiválce tuto výhodu znevažovaly, takže jsme se rozhodli pouze pro čtyřválce.“ Foto: Volkswagen

Rozhodnutí zůstat u řadových čtyřválců ale bylo jasné, když jsme se s auty svezli. Hodně jsme totiž investovali do vektorování točivého momentu na zadní nápravě, aby naše vozy byly co nejagilnější. Těžší šestiválce tuto výhodu znevažovaly, takže jsme se rozhodli pouze pro čtyřválce.“ | Foto: Volkswagen

Jedním z dalších faktorů byla samozřejmě i uhlíková stopa, kterou by měl šestiválec pochopitelně větší. Volkswagen tak byl určitě i rád, že se šestiválec tak dobře neřídil a navíc by se pak po čase nemusel zbavovat  dalšího Černého Petra . Někdo by však určitě namítl, že kdyby chtěl Volkswagen v novém Arteonu opravdu větší motor, mohl se obrátit na Audi. Foto: Volkswagen

Jedním z dalších faktorů byla samozřejmě i uhlíková stopa, kterou by měl šestiválec pochopitelně větší. Volkswagen tak byl určitě i rád, že se šestiválec tak dobře neřídil a navíc by se pak po čase nemusel zbavovat dalšího Černého Petra. Někdo by však určitě namítl, že kdyby chtěl Volkswagen v novém Arteonu opravdu větší motor, mohl se obrátit na Audi. | Foto: Volkswagen

Ta má totiž v nabídce řadový pětiválec o objemu 2,5 litru, který třeba v modelu  RS Q3 Sportback  dosahuje výkonu 400 koní. Hube se ale nechal slyšet, že by to nebyl dobrý nápad. Foto: Volkswagen

Ta má totiž v nabídce řadový pětiválec o objemu 2,5 litru, který třeba v modelu RS Q3 Sportback dosahuje výkonu 400 koní. Hube se ale nechal slyšet, že by to nebyl dobrý nápad. | Foto: Volkswagen

Doslova řekl, že velká a těžká klika se v tomto motoru otáčí jako gyroskop a že nejlepší volbou je prostě lehký a výkonný čtyřválec, který dává hodně točivého momentu v nízkých otáčkách a má lepší emise. Tak tady to máte. Nejprestižnější jednotkou VW Arteon je stále čtyřválec, ale  mohlo to být jinak.  Foto: Volkswagen

Doslova řekl, že velká a těžká klika se v tomto motoru otáčí jako gyroskop a že nejlepší volbou je prostě lehký a výkonný čtyřválec, který dává hodně točivého momentu v nízkých otáčkách a má lepší emise. Tak tady to máte. Nejprestižnější jednotkou VW Arteon je stále čtyřválec, ale mohlo to být jinak. | Foto: Volkswagen

K mání jsou tři infotainmenty - Ready 2 Discover a Discover Media s úhlopříčkou 8“ a Discover Pro o velikosti 9,2“. Již standardní infotainment podporuje funkci elektronické SIM karty a lze do něj připlatit navigaci. Foto: Volkswagen

K mání jsou tři infotainmenty - Ready 2 Discover a Discover Media s úhlopříčkou 8“ a Discover Pro o velikosti 9,2“. Již standardní infotainment podporuje funkci elektronické SIM karty a lze do něj připlatit navigaci. | Foto: Volkswagen

Obě karosářské varianty mají nyní digitální přístrojový štít (10,25“) již ve standardu. Panel klimatizace přišel o otočné ovladače a vsadil na digitální řešení. Foto: Volkswagen

Obě karosářské varianty mají nyní digitální přístrojový štít (10,25“) již ve standardu. Panel klimatizace přišel o otočné ovladače a vsadil na digitální řešení. | Foto: Volkswagen

Vedle těchto standardních motorizací nabídne Arteon nově i dvě zcela odlišné tváře. Tou první je plug-in hybridní motorizace eHybrid známá z Passatu GTE, která bude spočívat ve spolupráci čtrnáctistovky TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW. Foto: Volkswagen

Vedle těchto standardních motorizací nabídne Arteon nově i dvě zcela odlišné tváře. Tou první je plug-in hybridní motorizace eHybrid známá z Passatu GTE, která bude spočívat ve spolupráci čtrnáctistovky TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW. | Foto: Volkswagen

Kombinovaný výkon soustavy činí 160 kW (218 koní). Elektromotor podporuje spalovací motor do rychlosti 140 km/h. Foto: Volkswagen

Kombinovaný výkon soustavy činí 160 kW (218 koní). Elektromotor podporuje spalovací motor do rychlosti 140 km/h. | Foto: Volkswagen

Akumulátor o kapacitě 13 kWh je umístěný mezi přední a zadní nápravou a Arteon s ním může cestovat až 54 kilometrů čistě na elektřinu. Motor je vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou, která byla vyvinuta speciálně pro hybridní motorizace a pohání pouze přední nápravu. Arteon eHybrid se začne vyrábět na začátku příštího roku. Foto: Volkswagen

Akumulátor o kapacitě 13 kWh je umístěný mezi přední a zadní nápravou a Arteon s ním může cestovat až 54 kilometrů čistě na elektřinu. Motor je vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou, která byla vyvinuta speciálně pro hybridní motorizace a pohání pouze přední nápravu. Arteon eHybrid se začne vyrábět na začátku příštího roku. | Foto: Volkswagen

Pro zájemce o opravdu zajímavou dynamiku je tu zbrusu nová verze R. Ta odhazuje veškeré zábrany a naplno využívá designový potenciál vozu. Foto: Volkswagen

Pro zájemce o opravdu zajímavou dynamiku je tu zbrusu nová verze R. Ta odhazuje veškeré zábrany a naplno využívá designový potenciál vozu. | Foto: Volkswagen

Její největší předností je dvoulitrový motor EA888 v nejaktuálnější verzi s výkonem 235 kW (320 koní) a s 420 Nm točivého momentu. Spárovaný je s automatickou převodovkou DSG. Pohon všech kol bude standardem. Foto: Volkswagen

Její největší předností je dvoulitrový motor EA888 v nejaktuálnější verzi s výkonem 235 kW (320 koní) a s 420 Nm točivého momentu. Spárovaný je s automatickou převodovkou DSG. Pohon všech kol bude standardem. | Foto: Volkswagen

Arteon R bude vybaven novým systém vektorování točivého momentu (R Torque Vectoring). Ten rozhazuje výkon nejen mezi nápravy, ale i mezi zadní kola. Foto: Volkswagen

Arteon R bude vybaven novým systém vektorování točivého momentu (R Torque Vectoring). Ten rozhazuje výkon nejen mezi nápravy, ale i mezi zadní kola. | Foto: Volkswagen

V závislosti na situaci tak dokáže systém poslat až 100 % výkonu jen na jedno zadní kolo. Arteon R je vybavený i sportovním podvozkem, který jej sníží o dva centimetry. Foto: Volkswagen

V závislosti na situaci tak dokáže systém poslat až 100 % výkonu jen na jedno zadní kolo. Arteon R je vybavený i sportovním podvozkem, který jej sníží o dva centimetry. | Foto: Volkswagen

Arteon R má vedle více zamračeného vzhledu i vlastní 20palcová kola, pod nimiž jsou modré brzdové třmeny. Designově jej odlišují i černé doplňky exteriéru a dvě zdvojené koncovky výfuku. Foto: Volkswagen

Arteon R má vedle více zamračeného vzhledu i vlastní 20palcová kola, pod nimiž jsou modré brzdové třmeny. Designově jej odlišují i černé doplňky exteriéru a dvě zdvojené koncovky výfuku. | Foto: Volkswagen

Připraven je pro něj i speciální modrý lak Lapiz Blue. Stejně jako všechny motorizace, bude i R dostupná pro obě karosářské varianty. Foto: Volkswagen

Připraven je pro něj i speciální modrý lak Lapiz Blue. Stejně jako všechny motorizace, bude i R dostupná pro obě karosářské varianty. | Foto: Volkswagen

Nabídku nového arteonu otevře výbava jednoduše nazvaná „Arteon“, která bude na 17palcových kolech a vybavena například adaptivním tempomatem s asistentem pro kolony. Nabídka výbav se poté rozděluje na luxusní Elegance a sportovně vyhlížející R Line.  Foto: Volkswagen

Nabídku nového arteonu otevře výbava jednoduše nazvaná „Arteon“, která bude na 17palcových kolech a vybavena například adaptivním tempomatem s asistentem pro kolony. Nabídka výbav se poté rozděluje na luxusní Elegance a sportovně vyhlížející R Line.  | Foto: Volkswagen

Možnosti výbavy pro novinku budou opravdu rozmanité. Vedle výše zmíněných prvků nabídne i bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, bezdrátové připojení Apple CarPlay, rozšářenou konektivitu We Connect a We Connect Plus nebo sadu asistenčních systémů IQ.Drive. Foto: Volkswagen

Možnosti výbavy pro novinku budou opravdu rozmanité. Vedle výše zmíněných prvků nabídne i bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, bezdrátové připojení Apple CarPlay, rozšářenou konektivitu We Connect a We Connect Plus nebo sadu asistenčních systémů IQ.Drive. | Foto: Volkswagen

Kompletní technická data nového Volkswagenu Arteon a přesný datum vstupu modelu na trh prozatím nemáme.  Foto: Volkswagen

Kompletní technická data nového Volkswagenu Arteon a přesný datum vstupu modelu na trh prozatím nemáme.  | Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

Vznětové motory zastupuje jednotka 2.0 TDI Evo. Verze s výkonem 110 kW (150 koní) bude k dispozici s manuálem i DSG. Silnější verze o výkonu 147 kW (200 koní) bude standardně s automatem a volitelně i s pohonem všech kol. Motor 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW z nabídky zmizel, stejně jako tomu bylo v nabídce značky Škoda. Foto: Volkswagen

Vznětové motory zastupuje jednotka 2.0 TDI Evo. Verze s výkonem 110 kW (150 koní) bude k dispozici s manuálem i DSG. Silnější verze o výkonu 147 kW (200 koní) bude standardně s automatem a volitelně i s pohonem všech kol. Motor 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW z nabídky zmizel, stejně jako tomu bylo v nabídce značky Škoda. | Foto: Volkswagen

Slabší verze dvoulitru bude k mání i s převodovkou DSG a silnější bude spárována s pohonem všech kol 4Motion. Arteony s těmito motory se začnou vyrábět ještě v letošním roce. Foto: Volkswagen

Slabší verze dvoulitru bude k mání i s převodovkou DSG a silnější bude spárována s pohonem všech kol 4Motion. Arteony s těmito motory se začnou vyrábět ještě v letošním roce. | Foto: Volkswagen

O motorové paletě jsme měli jasno ještě před premiérou. Nabídku zážehových variant otevírá patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a pro zájemce o větší dynamiku tu bude dvoulitr ve dvou výkonových variantách - 140 kW a 206 kW.  Foto: Volkswagen

O motorové paletě jsme měli jasno ještě před premiérou. Nabídku zážehových variant otevírá patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a pro zájemce o větší dynamiku tu bude dvoulitr ve dvou výkonových variantách - 140 kW a 206 kW.  | Foto: Volkswagen

Výdechy ventilace se již netáhnou po celé délce palubní desky a končí před spolujezdcem. Tento krok dal více místa ozdobným lištám, které můžete mít v dřevěném či hliníkovém provedení. Foto: Volkswagen

Výdechy ventilace se již netáhnou po celé délce palubní desky a končí před spolujezdcem. Tento krok dal více místa ozdobným lištám, které můžete mít v dřevěném či hliníkovém provedení. | Foto: Volkswagen

Martin Hube z automobilky VW před dvěma a půl lety prohlásil, že mají na testování prototyp nového Arteonu s motorem VR6. Mělo jít o jednotku o objemu 3,0 litru, která měla vycházet z dva-pětky z modelu Teramont, což je čínský bratranec modelu Atlas. Tvrdilo se, že výkon měl dosahovat hodnoty až 400 koní a výsledek se tak neměl bát ani  Porsche Panamera.  Foto: Volkswagen
Kam tato slibovaná jednotka zmizela? Martin Hube na tuto otázku odpověděl webové stránce carthrottle.com. „Pro několik našich aut jsme připravili motor VR6 TSI.  Foto: Volkswagen
Luxusní grand tourer Volkswagen se po třech letech na trhu dočkal faceliftu, který mu vedle technologií a omlazení vzhledu nadělil i druhou karosářskou variantu, kterou je praktičtější Shooting Brake. Foto: Volkswagen
Rozhodnutí zůstat u řadových čtyřválců ale bylo jasné, když jsme se s auty svezli. Hodně jsme totiž investovali do vektorování točivého momentu na zadní nápravě, aby naše vozy byly co nejagilnější. Těžší šestiválce tuto výhodu znevažovaly, takže jsme se rozhodli pouze pro čtyřválce.“ Foto: Volkswagen
27
Fotogalerie

Volkswagen Arteon R mohl mít motor 3.0 VR6 a 400 koní. Proč ho nakonec nemá?

Mnozí si po premiéře nového Volkswagen Arteon R říkali, jestli je to opravdu všechno. Před pár lety totiž VW tvrdil, že nový Arteon testuje s motorem VR6.

Nový Volkswagen Arteon dorazil minulou středu a vedle karosářské varianty Shooting Brake ohromil i ostrou verzí R, se kterou díky přeplňovanému čtyřválci produkuje výkon 235 kW (320 koní) a 420 N.m točivého momentu. Někteří ovšem čekali větší bombu a měli na to právo. Volkswagen Arteon R měl totiž být mnohem divočejší.

Martin Hube z automobilky VW předloni prohlásil, že mají na testování prototyp nového Arteonu s motorem VR6. Mělo jít o jednotku o třítrovém objemu, která měla vycházet z dva-pětky z modelu Teramont, což je čínský bratranec modelu Atlas. Tvrdilo se, že výkon měl dosahovat hodnoty až 400 koní a výsledek se tak neměl bát ani Porsche Panamera.

Kam tato slibovaná jednotka zmizela? Martin Hube na tuto otázku odpověděl serveru carthrottle.com. „Pro několik našich aut jsme vedle čtyřválce připravili i motor VR6 TSI. K rozhodnutí zůstat u řadových čtyřválců došlo, když jsme se s oběma variantami svezli. Hodně jsme totiž investovali do vektorování točivého momentu na zadní nápravě, aby naše vozy byly co nejagilnější. Těžší šestiválce tuto výhodu znevažovaly, takže jsme se rozhodli pouze pro čtyřválce.“

Jedním z dalších faktorů byla i uhlíková stopa, kterou by měl šestiválec větší. Volkswagen tak byl i rád, že se šestiválec tak dobře neřídil, a navíc, kdyby později došlo na lámání chleba, by se po čase nemusel zbavovat dalšího Černého Petra. Někdo by určitě namítl, že kdyby chtěl Volkswagen v novém arteonu větší motor, mohl se obrátit na Audi.

Audi totiž má v nabídce pětiválec o objemu 2,5 litru, který třeba v SUV RS Q3 dosahuje výkonu 400 koní. Hube se ale nechal slyšet, že by to nebyl dobrý nápad. Doslova řekl, že velká a těžká klika se v tomto motoru otáčí jako gyroskop a že nejlepší volbou je prostě lehký a výkonný čtyřválec, který dává hodně točivého momentu v nízkých otáčkách a má lepší emise. Tak tady to máte. Nejprestižnější jednotkou VW Arteon je stále čtyřválec, ale mohlo to být jinak.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud