Ani nejnovější hatchback od Škody se nevyhnul takzvanému losímu testu a slalomu v režii španělských expertů. Nevedl si přitom vůbec špatně.
Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i Škodu Scala. Do testu se dostala specifikace s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), převodovkou DSG, sportovním podvozkem a na 18palcových kolech.
Už při první jízdě rychlostí 79 km/h se podle expertů Scala zachovala bezpečně, i když jí byly lehce vytýkány přílišné úskoky zádě vozu a výraznější zhoupnutí karoserie při náhlé změně směru. V jednu chvíli tak střídavě ztrácí kontakt s vozkou vždy jedno ze zadních kol. Španělé uvádí, že někteří rivalové Scaly v tomto segmentu zvládají losí test o něco stabilněji.
Při další jízdě v této rychlosti se poté zadařilo neshodit ani jeden kužel, stále ovšem Scala předvedla silná zhoupnutí na vnější zatížené straně podvozku. Experti ale přesto říkají, že udržet vůz pod kontrolou je snadné a jeho chování předvídatelné, a to rovněž při testech ve vyšší rychlosti 83 km/h.
Ve slalomu si Scala také vedla dobře a při rychlosti kolem 70 km/h nedošlo ke ztrátě kontroly či shození kužele. Km77 ovšem zmiňuje, že nižší a tužší sportovní podvozek nemá na výraznější náklony karoserie takový vliv, zatímco nastavitelné tlumiče s režimy Normal a Sport zajišťují pouze minimální rozdíl v celkové tvrdosti podvozku.
U videa lze zapnout anglické titulky.