Schopnost naftových motorů spalovat i oleje dříve použité v kuchyni k vaření není žádnou novinkou. Ostatně paliva vytvořená takzvanou hydrogenací rostlinných olejů (HVO) jsou už stále známější alternativou k použití klasické motorové nafty. | Ford Transit Jumbo Van Zdroj: Ford

Schopnost naftových motorů spalovat i oleje dříve použité v kuchyni k vaření není žádnou novinkou. Ostatně paliva vytvořená takzvanou hydrogenací rostlinných olejů (HVO) jsou už stále známější alternativou k použití klasické motorové nafty. | Ford Transit Jumbo Van | Zdroj: Ford

A toto využití již nepotřebných kuchyňských olejů i živočišných tuků nyní Ford dokonce schvaluje pro motor v posledním Transitu. | Ford Transit Jumbo Van Zdroj: Ford

A toto využití již nepotřebných kuchyňských olejů i živočišných tuků nyní Ford dokonce schvaluje pro motor v posledním Transitu. | Ford Transit Jumbo Van | Zdroj: Ford

Přesněji pak mluvíme o naftovém motoru 2.0 EcoBlue, u kterého Ford oznamuje možné využití paliva HVO, jelikož ke spalování této alternativy byla jednotka od začátku testována. | Ford Transit Jumbo Van Zdroj: Ford

Přesněji pak mluvíme o naftovém motoru 2.0 EcoBlue, u kterého Ford oznamuje možné využití paliva HVO, jelikož ke spalování této alternativy byla jednotka od začátku testována. | Ford Transit Jumbo Van | Zdroj: Ford

Spalováním HVO uvádí Ford až o 90 % nižší produkci skleníkových plynů a rovněž redukci ve tvorbě oxidů dusíku (NOx) ve srovnání s klasickou naftou. Zdroj: Ford

Spalováním HVO uvádí Ford až o 90 % nižší produkci skleníkových plynů a rovněž redukci ve tvorbě oxidů dusíku (NOx) ve srovnání s klasickou naftou. | Zdroj: Ford

Obě paliva je přitom možné mixovat v nádrži a svým složením má rovněž HVO zajistit naftovému motoru snazší startování při nízkých teplotách. | Ford Transit Jumbo Van Zdroj: Ford

Obě paliva je přitom možné mixovat v nádrži a svým složením má rovněž HVO zajistit naftovému motoru snazší startování při nízkých teplotách. | Ford Transit Jumbo Van | Zdroj: Ford

V Evropě už řada společností sbírá použité rostlinné oleje z restaurací a domácností pro další využití v produkci biopaliv. | Ford Transit Jumbo Van Zdroj: Ford

V Evropě už řada společností sbírá použité rostlinné oleje z restaurací a domácností pro další využití v produkci biopaliv. | Ford Transit Jumbo Van | Zdroj: Ford

Nabídka HVO je však zatím na vybraných čerpacích stanicích, popularitě se těší především ve Skandinávii a Baltských zemích. Více v článku... | Ford Transit Jumbo Van Zdroj: Ford

Nabídka HVO je však zatím na vybraných čerpacích stanicích, popularitě se těší především ve Skandinávii a Baltských zemích. Více v článku... | Ford Transit Jumbo Van | Zdroj: Ford

A toto využití již nepotřebných kuchyňských olejů i živočišných tuků nyní Ford dokonce schvaluje pro motor v posledním Transitu. | Ford Transit Jumbo Van Zdroj: Ford
Přesněji pak mluvíme o naftovém motoru 2.0 EcoBlue, u kterého Ford oznamuje možné využití paliva HVO, jelikož ke spalování této alternativy byla jednotka od začátku testována. | Ford Transit Jumbo Van Zdroj: Ford
Spalováním HVO uvádí Ford až o 90 % nižší produkci skleníkových plynů a rovněž redukci ve tvorbě oxidů dusíku (NOx) ve srovnání s klasickou naftou. Zdroj: Ford
Obě paliva je přitom možné mixovat v nádrži a svým složením má rovněž HVO zajistit naftovému motoru snazší startování při nízkých teplotách. | Ford Transit Jumbo Van Zdroj: Ford
7
Fotogalerie

Fordy Transit mohou jezdit i na použitý olej ze smažení. Výrobce to přímo schvaluje

Překvapivě, Ford není jedinou automobilkou, která vám použití alternativního paliva z odpadních olejů bez problému doporučí.

Schopnost naftových motorů spalovat i oleje dříve použité v kuchyni k vaření není žádnou novinkou. Ostatně paliva vytvořená takzvanou hydrogenací rostlinných olejů (HVO) jsou už stále známější alternativou k použití klasické motorové nafty. A toto využití již nepotřebných kuchyňských olejů i živočišných tuků nyní Ford dokonce schvaluje pro motor v posledním Transitu.

Přesněji pak mluvíme o naftovém motoru 2.0 EcoBlue, u kterého Ford oznamuje možné využití paliva HVO, jelikož ke spalování této alternativy byla jednotka od začátku testována. Spalováním HVO uvádí Ford až o 90 % nižší produkci skleníkových plynů a rovněž redukci ve tvorbě oxidů dusíku (NOx) ve srovnání s klasickou naftou.

Obě paliva je přitom možné mixovat v nádrži a svým složením má rovněž HVO zajistit naftovému motoru snazší startování při nízkých teplotách. V Evropě už řada společností sbírá použité rostlinné oleje z restaurací a domácností pro další využití v produkci biopaliv. Nabídka HVO je však zatím na vybraných čerpacích stanicích, popularitě se těší především ve Skandinávii a Baltských zemích.  

Největší využití je k vidění u větších dopravních/logistických společností, které se snaží pozitivně snížit svůj dopad na životní prostředí. Ford ovšem není první velkou automobilkou, jež začala využití HVO oficiálně doporučovat. Už před lety udělil souhlas k používání HVO u některých svých motorů v nákladních vozidlech také Mercedes-Benz.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud