uto roku se v Evropě volí již od roku 1963, podmínky pro přihlášení do letošního ročníku splnilo 27 vozidel. Mezi nimi vybíralo více než šest desítek porotců – motoristických novinářů – zcela anonymně sedm svých favoritů. Jsou jimi: Zdroj: Archiv

uto roku se v Evropě volí již od roku 1963, podmínky pro přihlášení do letošního ročníku splnilo 27 vozidel. Mezi nimi vybíralo více než šest desítek porotců – motoristických novinářů – zcela anonymně sedm svých favoritů. Jsou jimi: | Zdroj: Archiv

  Subaru Solterra / Toyota bZ4X   Zdroj: Archiv

Subaru Solterra/Toyota bZ4X | Zdroj: Archiv

  Volkswagen ID.Buzz   Zdroj: Archiv

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Archiv

  Peugeot 408   Zdroj: Archiv

Peugeot 408 | Zdroj: Archiv

  Kia Niro   Zdroj: Archiv

Kia Niro | Zdroj: Archiv

  Nissan Ariya   Zdroj: Archiv

Nissan Ariya | Zdroj: Archiv

  Renault Austral   Zdroj: Archiv

Renault Austral | Zdroj: Archiv

  Jeep Avenger   Zdroj: Archiv

Jeep Avenger | Zdroj: Archiv

  Subaru Solterra / Toyota bZ4X   Zdroj: Archiv
  Volkswagen ID.Buzz   Zdroj: Archiv
  Peugeot 408   Zdroj: Archiv
  Kia Niro   Zdroj: Archiv
8
Fotogalerie

Evropské auto roku 2023 má své finalisty. Škoda je letos bez šance!

Vítěze prestižní ankety zvolí 61členná porota. Vyhlášen bude v polovině ledna, elektromobilů ubylo.

Auto roku se v Evropě volí již od roku 1963, podmínky pro přihlášení do letošního ročníku splnilo 27 vozidel. Mezi nimi vybíralo více než šest desítek porotců – motoristických novinářů – zcela anonymně sedm svých favoritů. Mezi kandidáty pro aktuální ročník ankety bylo letos jen deset elektromobilů. První kolo volby bylo uzavřeno 22. listopadu, do finále postoupila následující sedma:

Jeep Avenger

Kia Niro

Nissan Ariya

Peugeot 408

Renault Austral

Subaru Solterra/Toyota bZ4X

Volkswagen ID.Buzz

Poslední kolo srovnání, kdy budou porotci moci finalisty důkladně vyzkoušet, proběhne v polovině ledna na belgickém okruhu Circuit de Mettet nedaleko Charleroi. Vítěze bude vyhlášen před slavnostním zahájením autosalonu v Bruselu dne 13. ledna – v posledních deseti letech probíhalo oznámení na autosalonu v Ženevě.

Česká republika má v anketě jednoho zástupce od roku 1993. Prvním byl Ing. Milan Jozíf, který nás bohužel opustil 16. srpna roku 2018 po dlouhé těžké nemoci ve věku nedožitých 83 let – v roce 2000 jej vystřídal Ing. Tomáš Hyan, po němž funkci v roce 2015 převzal Mgr. Jiří Duchoň, mimo jiné bývalý redaktor Autorevue.cz.

V uplynulých deseti letech letech se vítězi ankety staly vozy Kia EV6, Toyota Yaris, Peugeot 208, Jaguar I-Pace, Volvo XC40, Peugeot 3008, Opel Astra, Volkswagen Passat, Peugeot 308, Volkswagen Golf a Chevrolet Volt/Opel Ampera. Seznam ostatních kandidátů, kteří se nedostali do letošního finále, najdete níže:

  • Alfa Romeo Tonale
  • BMW X1/iX1
  • BMW i7
  • Citroën C5 X
  • Dacia Jogger
  • Honda Civic
  • Kia Sportage
  • Range Rover/Sport
  • Lexus RX
  • Mazda CX-60
  • Mercedes-Benz GLC
  • Mercedes-EQ EQE
  • Mercedes-AMG SL
  • MG 4
  • MG 5
  • Nissan X-Trail
  • Opel Astra
  • Toyota Aygo X
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota GR86

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud