AC Schnitzer, specialista na vozy BMW, představuje svůj program pro vylepšení čiperné „jedničky“ v podobě výchozího modelu M 135i. Ale nic převratného to ve skutečnosti není…
Souběžně s autosalonem v Los Angeles probíhá také autosalon v německém Essenu, a také tam je toho hodně k vidění. Za příklad poslouží nejnovější stavba z pera ladičské společnosti AC Schnitzer, jež nabízí atraktivnější háv pro nejmenší BMW současnosti ve verzi M 135i. Z poslední doby si vzpomeneme především na kompletní ladění AC Schnitzer pro BMW 3 (F30) nebo vylepšené „čtyřdveřové kupé“ BMW 6 Gran Coupé AC Schnitzer.
BMW M 135i v nejnovějším ladění AC Schnitzer
V Essenu se ale představuje vylepšený třídveřový hatchback BMW M 135i. Dočkal se tužšího pérování, chromovaných koncovek výfuků Racing a upraveného předního nárazníku. V nabídce jsou také nejrůznější litá kola s průměrem ráfků až 20 palců, dekorační polepy nebo výraznější střešní spoiler nad zadním oknem.
Snímky z interiéru zatím k dispozici nemáme, ale těšit se můžeme údajně také na nové hlavice řadicí páky včetně prosvětleného dílu. U AC Schnitzeru připravili také upravené ovladače iDrive a další prvky z hliníkových slitin zahrnující také madlo ruční brzdy. A motor jsme si schválně nechali až na konec.
Důraz byl kladen na detaily, ale také na posílenou pohonnou jednotku
Standardní zážehový šestiválec s objemem 3,0 l dosahuje v továrním nastavení výkonu 320 koní (235 kW) a točivého momentu 450 Nm. U AC Schnitzeru na něm ale zapracovali a při údajně nezhoršené spotřebě dosáhli výkonu 360 koní (265 kW). Jistě úctyhodná porce, ale za připomenutí stojí, že identických parametrů dosahovalo kupé BMW ACS1 3,5i již před pěti lety…
BMW M 135i po zásahu společnosti AC Schnitzer