Jaká je původní generace Touaregu po osmi letech provozu? Vyzkoušeli jsme základní provedení se známým pětiválcem 2,5 TDI a manuálně řazenou převodovkou.
Kapitoly článku:
Trojjediná novota
Ještě před nedávnem byl Volkswagen Touareg symbolem pro mnohé nedosažitelného bohatství a luxusu a možná i jistého „papalášství“. Ale čas běží a s ním se na trhu s ojetými vozy objevuje již řada Touaregů, jež mohou být za ceny už okolo 200 000 Kč poměrně perspektivními kousky. Ovšem u tohoto modelu platí snad ještě více než u jiných vozů Volkswagen, že je třeba být mimořádně ostražitým při dohledávání skutečné historie vyhlédnutého auta…
Vyzkoušeli jsme Touareg s nejlevnějším motorem 2,5 TDI
Model Touareg (typ 7L) byl vyvíjen jako společný projekt značek Volkswagen, Audi a Porsche a všechny tři vozy se dodnes vyrábí (samozřejmě už v dalších generacích) na společné lince v Bratislavě. Vývoj mechanických skupin platformy PL71 dostal na starosti tým Klause Wolperta a probíhal především v centrále Porsche v německém Weissachu. Na společném základu vznikly vozy Touareg, Q7 a Cayenne, přičemž každý z nich měl poměrně jasně určené místo na trhu.
První generace Volkswagenu Touareg, jenž byl z této trojice na trzích umístěn nejníže, vznikala v letech 2002 až 2010 a faceliftem prošla roku 2007. Přesně zařadit Touareg do kategorie asi není tím nejdůležitějším, v USA ale patří mezi střední SUV, přičemž v Evropě spíše mezi SUV velká. Oproti tomu, co si běžně pod pojmem SUV představujeme, ale Touareg vyniká řadou podstatných prvků.
Tento Touareg se honosil celkem průhlednou minulostí
Jde především o standardní instalaci pohonu všech kol s redukčním převodem a uzávěrou mezinápravového diferenciálu. Oproti skutečným off-roadům má ale Touareg samonosnou karoserii a nezávislé závěsy všech kol. Alternativně k ocelovým pružinám bylo nabízeno také elektronicky řízené vzduchové pérování s proměnnou tuhostí CDC pro lepší jízdní vlastnosti na silnici a regulovatelnou světlostí pro větší pohyblivost v terénu.
Vozy Volkswagen Touareg jsme již testovali mnohokrát (viz odkazy výše), proto se tentokrát zaměříme spíše na konkrétní zkoušený vůz a doporučení pro případné zájemce o automobily tohoto typu.
Zkoušený vůz
K testu jsme převzali Touareg, jenž byl vyroben v roce 2006, kdy patřil spíše k levnějším verzím této řady. Pod kapotou skrýval základní, z Transporterů dobře známý vznětový pětiválec 2,5 TDI kombinovaný s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a látkovým čalouněním. V jeho výbavě nechyběly hlavní světlomety s bi-xenonovými adaptivními projektory a samostatnými zdroji pro nasvětlování ostrých zatáček nebo navigace, ale prvky jako Bluetooth nebo stmívané zpětné zrcátko byste v něm hledali marně.
Drobená poškození na karoserii byla, ovšem interiér byl v takřka zánovním stavu
K vozu byla přiložena řádně vedená servisní knížka, přičemž pravdivost jejích záznamů jsme si nechali ověřit přímo u českého importéra. Podle všech shromážděných informací byl vůz předán svému prvnímu majiteli v dubnu roku 2006 a dosud na poslední pravidelné servisní prohlídce byl v červenci loňského roku.
Na sedadlech je ve všech ohledech dostatek místa
Tehdy měl najeto něco přes 110 tis. km a majitel podle přiložených faktur investoval třeba do nového akumulátoru a filtrů či několika hadic a dalšího, nespecifikovaného drobného materiálu. Podle potvrzených záznamů vůz nebyl havarován, což později potvrdilo také měření tloušťky laku (více viz kapitola Podrobná technická prohlídka).
Volkswagen Touareg 2,5 TDI | |
Rok výroby | 2006 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 289 999 Kč |
Původ: | ČR |
Servisní kniha: | Ano |
Stav tachometru: | 124 000 km |
Další záznamy: | |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, ESP, ASR |
Centrální zamykání | Ano, na DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | látka |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD |
Bluetooth | Ne |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano, b-xenonové, adaptivní |
Denní svícení | Ne |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ne |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ne |
Start/stop systém | Ne |
Metalíza | Ano |