Zatímco evropské automobilky se předhánějí v portfoliu elektromobilů a nemluví o ničem jiném, Honda v následujících měsících přivede na trh svůj první elektrický crossover e :Ny1. Zdroj: Honda

Zatímco evropské automobilky se předhánějí v portfoliu elektromobilů a nemluví o ničem jiném, Honda v následujících měsících přivede na trh svůj první elektrický crossover e :Ny1. | Zdroj: Honda

Zatímco evropské automobilky se předhánějí v portfoliu elektromobilů a nemluví o ničem jiném, Honda v následujících měsících přivede na trh svůj první elektrický crossover e :Ny1. Zdroj: Honda

Zatímco evropské automobilky se předhánějí v portfoliu elektromobilů a nemluví o ničem jiném, Honda v následujících měsících přivede na trh svůj první elektrický crossover e :Ny1. | Zdroj: Honda

Někomu by mohl takový přístup přijít zpátečnický a přehnaně konzervativní, ale šéf evropské divize Katsuhisa Okuda ví, co dělá. Zdroj: Honda

Někomu by mohl takový přístup přijít zpátečnický a přehnaně konzervativní, ale šéf evropské divize Katsuhisa Okuda ví, co dělá. | Zdroj: Honda

V rozhovoru pro redakci Autocar prozradil myšlenku, kterou s ním budou sdílet zejména čeští motoristé. Zdroj: Honda

V rozhovoru pro redakci Autocar prozradil myšlenku, kterou s ním budou sdílet zejména čeští motoristé. | Zdroj: Honda

Podle Okudy by měla nabídka elektromobilů odpovídat dostupnosti nabíjecí sítě daného trhu, aby si výhody těchto vozů mohli klienti užit naplno bez překážek. Zdroj: Honda

Podle Okudy by měla nabídka elektromobilů odpovídat dostupnosti nabíjecí sítě daného trhu, aby si výhody těchto vozů mohli klienti užit naplno bez překážek. | Zdroj: Honda

Pravda, Honda E vzhledem k poměru ceny a auta nebyla zrovna vhodným průzkumníkem, ale v zásadě lze souhlasit, že bateriové vozy jsou vhodné pouze pro lidi, kteří mají vlastní parkovací místo a možnost pořídit si wallbox ideálně podporovaný solárním panelem. Zdroj: Honda

Pravda, Honda E vzhledem k poměru ceny a auta nebyla zrovna vhodným průzkumníkem, ale v zásadě lze souhlasit, že bateriové vozy jsou vhodné pouze pro lidi, kteří mají vlastní parkovací místo a možnost pořídit si wallbox ideálně podporovaný solárním panelem. | Zdroj: Honda

Ve srovnání s lidmi, kteří žijí v bytech a auto parkují v okolí, kde se zrovna dá, jich ale je podstatně méně. Zdroj: Honda

Ve srovnání s lidmi, kteří žijí v bytech a auto parkují v okolí, kde se zrovna dá, jich ale je podstatně méně. | Zdroj: Honda

Proto zájemcům s přívětivým zázemím nabídne elektromobil e :Ny1, ostatní najdou větší smysl v plug-in hybridních pohonech. Zdroj: Honda

Proto zájemcům s přívětivým zázemím nabídne elektromobil e :Ny1, ostatní najdou větší smysl v plug-in hybridních pohonech. | Zdroj: Honda

Honda e:Ny1 (2023) Zdroj: Honda

Honda e:Ny1 (2023) | Zdroj: Honda

Ty také poskytují lokální bezemisní jízdu, ale když dojde baterie, můžou se stále spolehnout na spalovací motor. Proto tento pohon přichází i do modelů CR-V a ZR-V. Zdroj: Honda

Ty také poskytují lokální bezemisní jízdu, ale když dojde baterie, můžou se stále spolehnout na spalovací motor. Proto tento pohon přichází i do modelů CR-V a ZR-V. | Zdroj: Honda

Okuda dále tvrdí, že bude třeba počkat minimálně do roku 2040, než se elektrická síť stane uživatelsky přívětivou a dostupnou pro všechny. Zdroj: Honda

Okuda dále tvrdí, že bude třeba počkat minimálně do roku 2040, než se elektrická síť stane uživatelsky přívětivou a dostupnou pro všechny. | Zdroj: Honda

Případné změny strategie se nevylučují, vždy bude záležet od přání klientů. Zdroj: Honda

Případné změny strategie se nevylučují, vždy bude záležet od přání klientů. | Zdroj: Honda

Zatímco evropské automobilky se předhánějí v portfoliu elektromobilů a nemluví o ničem jiném, Honda v následujících měsících přivede na trh svůj první elektrický crossover e :Ny1. Zdroj: Honda
Někomu by mohl takový přístup přijít zpátečnický a přehnaně konzervativní, ale šéf evropské divize Katsuhisa Okuda ví, co dělá. Zdroj: Honda
V rozhovoru pro redakci Autocar prozradil myšlenku, kterou s ním budou sdílet zejména čeští motoristé. Zdroj: Honda
Podle Okudy by měla nabídka elektromobilů odpovídat dostupnosti nabíjecí sítě daného trhu, aby si výhody těchto vozů mohli klienti užit naplno bez překážek. Zdroj: Honda
12
Fotogalerie

Honda řekla nahlas o elektromobilitě to, co si ostatní jenom myslí. Čeští řidiči jistě budou souhlasit

Honda zatím fenoménu elektromobilů nepropadla. Svět na ni ještě není připraven, je třeba nabídnout určitý mezistupeň.

Zatímco evropské automobilky se předhánějí v portfoliu elektromobilů a nemluví o ničem jiném, Honda v následujících měsících přivede na trh svůj první elektrický crossover e :Ny1. Po nepříliš úspěšném bezemisním hatchbacku Honda E je to její druhý elektromobil v Evropě.

Někomu by mohl takový přístup přijít zpátečnický a přehnaně konzervativní, ale šéf evropské divize Katsuhisa Okuda ví, co dělá. V rozhovoru pro britský Autocar prozradil myšlenku, kterou s ním budou sdílet zejména čeští motoristé.

Podle Okudy by měla nabídka elektromobilů odpovídat dostupnosti nabíjecí sítě daného trhu, aby si výhody těchto vozů mohli klienti užit naplno bez překážek. Pravda, Honda E vzhledem k poměru ceny a auta nebyla zrovna vhodným průzkumníkem, ale v zásadě lze souhlasit, že bateriové vozy jsou vhodné pouze pro lidi, kteří mají vlastní parkovací místo a možnost pořídit si wallbox ideálně podporovaný solárním panelem. Ve srovnání s lidmi, kteří žijí v bytech a auto parkují v okolí, kde se zrovna dá, jich ale je podstatně méně.

Proto zájemcům s přívětivým zázemím nabídne elektromobil e :Ny1, ostatní najdou větší smysl v plug-in hybridních pohonech. Ty také poskytují lokální bezemisní jízdu, ale když dojde baterie, můžou se stále spolehnout na spalovací motor. Proto tento pohon přichází i do modelů CR-V a ZR-V.

Okuda dále tvrdí, že bude třeba počkat minimálně do roku 2040, než se elektrická síť stane uživatelsky přívětivou a dostupnou pro všechny. Případné změny strategie se nevylučují, vždy bude záležet od přání klientů.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud