Model E-Type patří k legendám sportovních automobilů, ale teprve nyní se dočkal plnohodnotného nástupce, jenž spojil styl originálu s nejmodernější technikou.
Kapitoly článku:
Jaguar E-Type se představil v roce 1961 a šlo o jeden z nerychlejších sériových automobilů své doby. Pravda, do zatáček se mu nikdy příliš nechtělo, ale ve zrychlení na rovinkách hledal ve své době konkurenci jen obtížně. E-Type byl bezesporu jedním z nejhezčích (nebo spíše jedním z mála skutečně dobře vypadajících) automobilů britské produkce. Renovátorské dílny dnes chrlí znovuzrozené stavby a repliky nejrůznější úrovně, psali jsme také o celkem zdařilých stavbách Eagle Speedster, ale všechny tyto stroje více méně stále vycházejí z archaické techniky.
Lyonheart K bude k mání ve dvou karosářských verzích
To se ale nyní má změnit. Nově založená společnost Lyonheart Cars Ltd. sídlí v Coventry, městě klasických britských automobilů, totiž představuje svůj první model Lyonheart K. Má jít o zcela nový, veskrze moderní sportovní automobil, který na jedné straně velmi těsně připomíná legendární předlohu, ale na straně druhé plní všechny moderní požadavky na výkonný, komfortní a bezpečný sportovní automobil.
Ovšem každá zvrhlost něco stojí. Model Lyonheart K vstoupí do výroby na sklonku letošního roku, série bude omezena na 250 vozů (původně bylo hlášeno jen 50 aut) a základní ceny mají v přepočtu startovat na částce 9,3 mil. Kč za uzavřené kupé a 9,7 mil. Kč za roadster. Vozy Lyonheart K vyjíždějí na hliníkovém podvozku s nezávislými víceprvkovými závěsy a stavitelnými tlumiči.
Dva druhy karoserie, komfortní interiér a materiály špičkové úrovně
Představitelé Lyonheart slibují jen ušlechtilé materiály včetně pravé kůže, dřeva, leštěného nerezu a hliníku a chromované detaily, žádné náhražky. Pod typicky dlouhou přední kapotou modelu K se skrývá vidlicový osmiválec Cosworth s objemem 5,0 l, který díky přeplňování mechanickým kompresorem dosahuje výkonu 575 koní (423 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Lyonheart K má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosahovat nejvyšší rychlosti elektronicky omezené hranicí 300 km/h.