Kamiq Scoutline Škodovka poprvé ukázala už na začátku letošního roku. České ceny ale odhalila až s přechodem na nový modelový rok. A jak se dalo čekat, o lidovku tak úplně nejde.
Může být crossover ještě crossoverovitější? Ano, stačí na něj nalepit kontrastní prvky a dát mu název, který napovídá dobrodružnější povahu. Škodovka vozům s dobrodružnější povahou říká Scoutline a v minulosti „plácla“ plasty třeba na i na Rapid Spacetback či Fabii Combi. Nepleťte si Scoutline a Scout. Zatímco v prvním případě jde v podstatě o paket pro vozy s pohonem předních kol, název Scout byl dosud vždy vyhrazen vozům s pohonem 4x4.
S přechodem na modelový rok 2021 zveřejnila Škoda české ceny crossoveru Kamiq Scoutline. Jak se dalo očekávat, na titul nejlevnější verze nabídky aspirovat nebude, protože výbava derivátů vždy vychází z prvků zahrnutých v dražších verzích.
Výbava Kamiqu Scoutline vychází z linie Style. Ve standardu jsou třeba Bi-LED přední světlomety a Top LED zadní svítilny, vyhřívaná přední sedadla, dvouzónová automatická klimatizace, infotainment Bolero s 8palcovým dotykovým displejem, bezklíčové odemykání a startování, 8 reproduktorů, zadní parkovací senzory či kožený multifunkční volant, který nově pochází ze čtvrté generace Škody Octavia.
Cenový rozdíl mezi liniemi Style a Scoutline činí 25.000 až 35.000 Kč podle toho, jaký zvolíte motor či kombinaci motoru a převodovky. Nad rámec linie Style dostanete třeba litá 17palcová kola Braga, středovou loketní opěrku vzadu, vyhřívané čelní sklo a volant, ambientní osvětlení interiéru s měděným odstínem, sedadla Thermoflux čalouněná látkou a materiálem suedia a samozřejmě prvky, které Scoutline odlišují vizuálně – tedy kryty vnějších zrcátek ve stříbrné barvě, plastové nástavce prahů, blatníků a nárazníků či dekor v interiéru připomínající dřevo.
Co se motorů týče, má Kamiq Scoutline jedno omezení – není dostupný ve verzi 1.0 TGI (G-Tec), spalující benzin i zemní plyn. Zajímavé je, že s přechodem na modelový rok 2021 u modelu jako takového zatím nedošlo k úpravě pohonných jednotek, o které jsme informovali ve spojitosti s podobnými modely koncernu VW.
Pod kapotou kamiqu nadále zůstává motor 1.6 TDI/85 kW, který už například Seat Arona či Volkswagen T-Cross nenabízejí, a motor 1.0 TSI má v silnějším provedení stále 85 kW, přestože po „emisní“ úpravě výkonově poklesne na úroveň octavie a golfu (81 kW). Těmto změnám se kamiq v každém případě nevyhne, a protože Škoda nemá „čistější“ motor, kterým by nafťák 1.6 TDI nahradila, bude paleta agregátů kamiqu ryze benzinová.
Škoda Kamiq MY2021: České ceny platné od 24. června 2020 |
Motor |
Ambition [Kč] |
Style [Kč] |
Scoutline [Kč] |
Sportline [Kč] |
1.0 TGI/66 kW G-Tec |
- |
495.900 |
- |
- |
1.0 TSI/70 kW |
407.900 |
465.900 |
499.900 |
520.900 |
1.0 TSI/85 kW |
427.900 |
485.900 |
519.900 |
540.900 |
1.0 TSI/85 kW DSG |
467.900 |
525.900 |
559.900 |
580.900 |
1.5 TSI/110 kW |
467.900 |
525.900 |
559.900 |
580.900 |
1.5 TSI/110 kW DSG |
507.900 |
565.900 |
599.900 |
620.900 |
1.6 TDI/85 kW |
467.900 |
525.900 |
559.900 |
580.900 |
1.6 TDI/85 kW DSG |
507.900 |
565.900 |
599.900 |
620.900 |