Z elektromobilu Nissan Leaf se stal rekordman s dojezdem 800 kilometrů. Díky partnerství mezi Nissanem a francouzskou železniční společností SNCF dnes překoná na jedno nabití baterií vzdálenosti, na které by dříve nemohl ani pomyslet.
Jeho majitelé si ho totiž mohou vzít s sebou na Riviéru vlakem… a zadarmo. Nebudou platit dálniční poplatky a vyhnou se zácpám na dálnicích.
Jak to funguje?
Majitelé elektromobilů přijedou na nádraží Bercy v Paříži, tam si nechají dobít vůz pomocí rychlonabíječky od společnosti Nissan a poté je i s vozem přes noc přepraví vlak na jih.
„Význam našeho partnerství se společností SNCF nevidím jen v tom, že lidem umožňuje, aby si s sebou na dovolenou bez problémů vzali i svůj Nissan LEAF, ale především v tom, že otevírá prostor pro prosazení nového způsobu cestování do letovisek a rekreačních oblastí. Po celé Evropě jsou k dispozici rychlonabíječky, pomocí nichž je před cestou možné zdarma dobít baterie, a tak věřím, že si udržitelné cestování rychle získá oblibu," řekl Pierre Boutin, generální ředitel francouzské pobočky Nissanu.
Majitelé vozů LEAF, kteří službu Auto-Train společnosti SNCF využijí, mají nárok na jednu zpáteční cestu zdarma a 30% slevu na všechny další cesty se společností SNCF. Kromě toho si mohou nechat bezplatně dobít baterii.
Nabíjecí stanice na nádraží v Paříži je součástí sítě 40 rychlonabíječek ve Francii a celoevropské sítě rychlonabíječek, která čítá celkem 400 stanic.
Cesta vlakem TGV z Paříže do Nice a zpět vyjde čtyřčlennou rodinu přibližně na 6000 korun (se započítáním slevy). Za převoz auta se neplatí a každá cesta trvá asi šest hodin.
Kdyby se rodina vydala na tutéž cestu v běžném rodinném voze s dieselovým motorem, zaplatila by zhruba 8700 korun (5000 korun za palivo a 3700 korun na poplatcích). A na každé cestě by strávila kolem devíti hodin.
Služba Auto-Train spojuje Paříž s mnoha dalšími evropskými městy, mimo jiné s Nice, Ženevou, Avignonem, Biarritzem, Marseille, Narbonne, Toulonem, Toulouse, Tarbes a Saint Raphael. Evropské autovlaky jezdí i do Alessandrie a Livorna v Itálii, německého Düsseldorfu a nizozemského města Hertogenbosch.
Nissan si očividně majitele elektromobilů Leaf hýčká. Lze se pak divit, že v Evropě už jich od března 2011 prodal 10 000?