Budoucnost Fordu Ka je hodně nejistá. Leccos naznačilo vyjádření Eleny Cortesiové, jedné z představitelek americké automobilky v Evropě. Podle jejích slov se v nové reklamní kampani na vozy Ford neobjeví.
„Pro Ford Ka už jsme nevytvořili hodně dlouho nový inzerát,“ řekl Cortesiová v rozhovoru pro Automotive News Europe. „Je považován za ´samostatný´ vůz.“
Celkem jasně tak naznačila, že Ka nestojí v centru pozornosti automobilky. Prodeje tohoto vozu v Evropě padají, stejně jako celého segmentu minivozů.
Podle JATO Dynamics klesl zájem o nejmenší vozy na starém kontinentu o 20 procent na 59 112 kusů. V dubnu spadly prodeje minivozů o 27 procent na 18 824 kusů.
Ford Ka byl představený v roce 2008 a jeho první generace byla velmi úspěšná. Nyní je Ka postaveno na podvozku Fiatu 500. Oba vozy jsou vyráběny v závodu Fiatu v polském Tychy.
Na rozdíl od Fiatu 500 ale Ford Ka nemá prémiovou cenu. V Německu například Ka začíná s cenou na 7990 eur, zatímco „pětistovka“ je za 11 600 eur. U nás je to obdobné: Ford Ka začíná s cenou na 191 150 korunách, Fiat 500 na 259 900 korunách (to je akční cena, jinak první cena retro Itala začíná na 292 900 korunách).
Z tohoto důvodu nepřináší Ka americké automobilce žádný zisk. Britskému časopisu Autokar to přiznal šéf designu evropských vozů Martin Smith. Podle něj tkví problém toho vozu v tom, že neodpovídá fordovské globální filozofii.
Loni spadly prodeje Fordu Ka v Evropě o 20 procent, v dubnu o 27 procent. U nás Fiat 500 zaznamenal za prvních pět měsíců 65 registrací, Ford Ka 24 registrací.