Motorka inspirována autem? Proč ne, když se italský výrobce motocyklů MV Agusta zahleděl právě do jednoho z nejlepších lehkých sporťáků na trhu, Alpine A110. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

Motorka inspirována autem? Proč ne, když se italský výrobce motocyklů MV Agusta zahleděl právě do jednoho z nejlepších lehkých sporťáků na trhu, Alpine A110. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

Limitována verze retro superbiku Superveloce Alpine si tedy bere inspiraci právě ve francouzském stroji se čtyřmi koly. Budeme subjektivní, výsledek vypadá skvostně. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

Limitována verze retro superbiku Superveloce Alpine si tedy bere inspiraci právě ve francouzském stroji se čtyřmi koly. Budeme subjektivní, výsledek vypadá skvostně. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

Nejpatrnější novinkou verze Alpine je samozřejmě lakování identickým modrým odstínem z palety A110, kdy na kapotáži nechybí stylizované logo „A“. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

Nejpatrnější novinkou verze Alpine je samozřejmě lakování identickým modrým odstínem z palety A110, kdy na kapotáži nechybí stylizované logo „A“. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

Zbytku kontrastuje stříbrný odstín, zatímco kola jsou lakována černě. Sedlo je čalouněno Alcantarou s modrým prošíváním a na spolupráci dvou odlišných značek upozorňují i motivy francouzské a italské vlajky na předním blatníku. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

Zbytku kontrastuje stříbrný odstín, zatímco kola jsou lakována černě. Sedlo je čalouněno Alcantarou s modrým prošíváním a na spolupráci dvou odlišných značek upozorňují i motivy francouzské a italské vlajky na předním blatníku. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

Filozofii lehké konstrukce obou strojů potvrzuje využití karbonových a titanových dílů, zadní vidlice je poté z hliníku. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

Filozofii lehké konstrukce obou strojů potvrzuje využití karbonových a titanových dílů, zadní vidlice je poté z hliníku. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

Brzdovou soustavu zajišťuje klasicky Brembo, kdežto obutí je doménou Pirelli s pneumatikami Diablo Rosso Corsa II. Čistě z estetického hlediska vypadá MV Agusta Superveloce Alpine a Alpine A110 vedle sebe jako představa vysněné garáže. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

Brzdovou soustavu zajišťuje klasicky Brembo, kdežto obutí je doménou Pirelli s pneumatikami Diablo Rosso Corsa II. Čistě z estetického hlediska vypadá MV Agusta Superveloce Alpine a Alpine A110 vedle sebe jako představa vysněné garáže. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

O pohon se stará tříválcová osmistovka, která produkuje 147 koní (108 kW) při 13.000 ot./min. Komu by to nestačilo, může zvolit Racing Kit, posunující hodnotu výkonu na 153 koní (112,5 kW) s upravenou řídící jednotkou a výfukem Arrow. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

O pohon se stará tříválcová osmistovka, která produkuje 147 koní (108 kW) při 13.000 ot./min. Komu by to nestačilo, může zvolit Racing Kit, posunující hodnotu výkonu na 153 koní (112,5 kW) s upravenou řídící jednotkou a výfukem Arrow. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

V každém případě je součástí šestistupňová převodovka. Maximálně pak dosáhnete 240 km/h. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

V každém případě je součástí šestistupňová převodovka. Maximálně pak dosáhnete 240 km/h. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

„Mnoho zákazníků Alpine je i velkými fanoušky MV Agusty a naopak,“ dodává šéf italské značky Timur Sardarov. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

„Mnoho zákazníků Alpine je i velkými fanoušky MV Agusty a naopak,“ dodává šéf italské značky Timur Sardarov. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

Ke mnoha fanouškům ale novinka nezamíří, produkce bude totiž omezená na 110 kusů – každý za cenu od 36.300 eur (asi 955.000 Kč) včetně zmíněného Racing Kitu. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta

Ke mnoha fanouškům ale novinka nezamíří, produkce bude totiž omezená na 110 kusů – každý za cenu od 36.300 eur (asi 955.000 Kč) včetně zmíněného Racing Kitu. | MV Agusta Superveloce Alpine | Zdroj: MV Agusta

Limitována verze retro superbiku Superveloce Alpine si tedy bere inspiraci právě ve francouzském stroji se čtyřmi koly. Budeme subjektivní, výsledek vypadá skvostně. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta
Nejpatrnější novinkou verze Alpine je samozřejmě lakování identickým modrým odstínem z palety A110, kdy na kapotáži nechybí stylizované logo „A“. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta
Zbytku kontrastuje stříbrný odstín, zatímco kola jsou lakována černě. Sedlo je čalouněno Alcantarou s modrým prošíváním a na spolupráci dvou odlišných značek upozorňují i motivy francouzské a italské vlajky na předním blatníku. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta
Filozofii lehké konstrukce obou strojů potvrzuje využití karbonových a titanových dílů, zadní vidlice je poté z hliníku. | MV Agusta Superveloce Alpine Zdroj: MV Agusta
10
Fotogalerie

Speciální MV Agusta si bere inspiraci na správném místě. Ve sporťáku Alpine A110

Italové a Francouzi rozjeli spolupráci a vznikl jeden zajímavý superbike.

Motorka inspirována autem? Proč ne, když se italský výrobce motocyklů MV Agusta zahleděl právě do jednoho z nejlepších lehkých sporťáků na trhu, Alpine A110. Limitována verze retro superbiku Superveloce Alpine si tedy bere inspiraci právě ve francouzském stroji se čtyřmi koly. Budeme subjektivní, výsledek vypadá skvostně.

Nejpatrnější novinkou verze Alpine je samozřejmě lakování identickým modrým odstínem z palety A110, kdy na kapotáži nechybí stylizované logo „A“. Zbytku kontrastuje stříbrný odstín, zatímco kola jsou lakována černě. Sedlo je čalouněno Alcantarou s modrým prošíváním a na spolupráci dvou odlišných značek upozorňují i motivy francouzské a italské vlajky na předním blatníku.

Filozofii lehké konstrukce obou strojů potvrzuje využití karbonových a titanových dílů, zadní vidlice je poté z hliníku. Brzdovou soustavu zajišťuje klasicky Brembo, kdežto obutí je doménou Pirelli s pneumatikami Diablo Rosso Corsa II. Čistě z estetického hlediska vypadá MV Agusta Superveloce Alpine a Alpine A110 vedle sebe jako představa vysněné garáže.

O pohon se stará tříválcová osmistovka, která produkuje 147 koní (108 kW) při 13.000 ot./min. Komu by to nestačilo, může zvolit Racing Kit, posunující hodnotu výkonu na 153 koní (112,5 kW) s upravenou řídící jednotkou a výfukem Arrow. V každém případě je součástí šestistupňová převodovka. Maximálně pak dosáhnete 240 km/h.

„Mnoho zákazníků Alpine je i velkými fanoušky MV Agusty a naopak,“ dodává šéf italské značky Timur Sardarov. Ke mnoha fanouškům ale novinka nezamíří, produkce bude totiž omezená na 110 kusů – každý za cenu od 36.300 eur (asi 955.000 Kč) včetně zmíněného Racing Kitu.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud