Nejprve ohromný zájem s čekací dobou klidně i dva roky a nedlouho poté  zprávy o vyškrtnutí modelu z evropského trhu . Nová generace  Suzuki Jimny  potěšila nejednoho fanouška lehkých off-roadů... | Suzuki Jimny LCV Zdroj: Suzuki

Nejprve ohromný zájem s čekací dobou klidně i dva roky a nedlouho poté zprávy o vyškrtnutí modelu z evropského trhu. Nová generace Suzuki Jimny potěšila nejednoho fanouška lehkých off-roadů... | Suzuki Jimny LCV | Zdroj: Suzuki

...ale nadcházející přísnější limity průměrných „flotilových“ emisí zajistily, že se u nás novinka moc dlouho neohřála. Japonská automobilka však přichází s trikem v rukávu. | Suzuki Jimny LCV Zdroj: Suzuki

...ale nadcházející přísnější limity průměrných „flotilových“ emisí zajistily, že se u nás novinka moc dlouho neohřála. Japonská automobilka však přichází s trikem v rukávu. | Suzuki Jimny LCV | Zdroj: Suzuki

Suzuki tedy uvádí na evropském trhu užitkovou, dvoumístnou variantu Jimny. V oficiálně zprávě to značka samozřejmě přímo neuvádí, ale právě tímto krokem se vyhne výše zmíněnému problému. Více v článku... | Suzuki Jimny LCV Zdroj: Suzuki

Suzuki tedy uvádí na evropském trhu užitkovou, dvoumístnou variantu Jimny. V oficiálně zprávě to značka samozřejmě přímo neuvádí, ale právě tímto krokem se vyhne výše zmíněnému problému. Více v článku... | Suzuki Jimny LCV | Zdroj: Suzuki

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka

| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 | Foto: Petr Homolka

...ale nadcházející přísnější limity průměrných „flotilových“ emisí zajistily, že se u nás novinka moc dlouho neohřála. Japonská automobilka však přichází s trikem v rukávu. | Suzuki Jimny LCV Zdroj: Suzuki
Suzuki tedy uvádí na evropském trhu užitkovou, dvoumístnou variantu Jimny. V oficiálně zprávě to značka samozřejmě přímo neuvádí, ale právě tímto krokem se vyhne výše zmíněnému problému. Více v článku... | Suzuki Jimny LCV Zdroj: Suzuki
| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka
| TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 Foto: Petr Homolka
14
Fotogalerie

Oblíbené Suzuki Jimny míří do Evropy jako užitkáč. Poctivá technika mu zůstala

Dřívější plány se potvrzují a Suzuki se chystá legendární Jimny udržet na trhu Evropy alespoň v užitkové variantě.

Nejprve ohromný zájem s čekací dobou klidně i dva roky a nedlouho poté zprávy o vyškrtnutí modelu z evropského trhu. Nová generace Suzuki Jimny potěšila nejednoho fanouška lehkých off-roadů, ale nadcházející přísnější limity průměrných „flotilových“ emisí zajistily, že se u nás novinka moc dlouho neohřála. Japonská automobilka však přichází s trikem v rukávu.

Suzuki tedy uvádí na evropském trhu užitkovou, dvoumístnou variantu Jimny. V oficiálně zprávě to značka samozřejmě přímo neuvádí, ale právě tímto krokem se vyhne výše zmíněnému problému. Užitková vozidla se totiž nepodřizují stejným emisním limitům jako vozidla osobní.

Z Jimny se tak v Evropě stává výhradně lehký „užitkáč“, který má podle značky zaujmout jak soukromníky, tak podnikatele, kteří na trhu hledají jednoduchý a malý off-road. Místo zadních sedaček teď najdete velký nákladový prostor o objemu 863 litrů (o 33 litrů více, než v případě osobní verze se složenými zadními sedačkami). Prostor má rovnou podlahu a je od místa řidiče a spolujezdce klasicky oddělen mříží.

Po technické stránce se v základu nic nemění. I užitkové Jimny stojí na žebřinovém rámu, má tuhé nápravy s vinutými pružinami, centrální rozvodovku s pohonem všech kol a nechybí ani redukční převodovka či volič jízdních režimů All Grip Pro.

Pod kapotou zůstává jednotka, která osobní verzi způsobila ony trable – atmosférický čtyřválec 1.5 VVT o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu 130 N.m, který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou. Zda bude Suzuki nabízet užitkovou verzi i se čtyřstupňovým automatem, to se zatím neví.

Nakonec si užitkové Jimny udržuje i hrstku bezpečnostních a asistenčních systémů jako funkci krizového automatického brzdění, asistent rozjezdu do kopce a sjíždění svahů. Nově je přidán i systém eCall pro automatické přivolání záchranných složek po nehodě.

Cenovku ani datum uvedení užitkového Suzuki Jimny na český trh ještě neznáme.

Galerie doplněna o osobní verzi Jimny (užitkovou variantu zatím Suzuki ukazuje pouze na trojici malých fotek).

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud