Rekordní jízda odstartovala v německém Sindelfingenu a vedla skrze Švýcarské Alpy až do Cassis na Azurovém pobřeží. Zdroj: Mercedes-Benz

Rekordní jízda odstartovala v německém Sindelfingenu a vedla skrze Švýcarské Alpy až do Cassis na Azurovém pobřeží. | Zdroj: Mercedes-Benz

Po cestě v běžném provozu Vision EQXX potkal vše, s čím se může na cestách setkat každý účastník provozu – dálnice, na nichž jel až 140 km/h, dopravní omezení, alpské kopce, teploty od 3 do 18 stupňů Celsia a samozřejmě ostatní auta. Zdroj: Mercedes-Benz

Po cestě v běžném provozu Vision EQXX potkal vše, s čím se může na cestách setkat každý účastník provozu – dálnice, na nichž jel až 140 km/h, dopravní omezení, alpské kopce, teploty od 3 do 18 stupňů Celsia a samozřejmě ostatní auta. | Zdroj: Mercedes-Benz

Vůz váží 1755 kilogramů, pohání ho 180kW elektromotor a energii čerpá ze 100kWh baterie. Zdroj: Mercedes-Benz

Vůz váží 1755 kilogramů, pohání ho 180kW elektromotor a energii čerpá ze 100kWh baterie. | Zdroj: Mercedes-Benz

K úsporám si pomáhá solárním panelem na střeše nebo 20“ koly v pneu o rozměrech 185/65. Zdroj: Mercedes-Benz

K úsporám si pomáhá solárním panelem na střeše nebo 20“ koly v pneu o rozměrech 185/65. | Zdroj: Mercedes-Benz

Ujel 1008 kilometrů za 11 hodin a 32 minut, v baterii zbývala energie na dalších 140 kilometrů. Zdroj: Mercedes-Benz

Ujel 1008 kilometrů za 11 hodin a 32 minut, v baterii zbývala energie na dalších 140 kilometrů. | Zdroj: Mercedes-Benz

Výsledná spotřeba činila pouhých 8,7 kWh/100 km. Poznatky z této jízdy Mercedes využije u svých budoucích modelů, stejně jako prvky zajímavé techniky studie EQXX. Zdroj: Mercedes-Benz

Výsledná spotřeba činila pouhých 8,7 kWh/100 km. Poznatky z této jízdy Mercedes využije u svých budoucích modelů, stejně jako prvky zajímavé techniky studie EQXX. | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Po cestě v běžném provozu Vision EQXX potkal vše, s čím se může na cestách setkat každý účastník provozu – dálnice, na nichž jel až 140 km/h, dopravní omezení, alpské kopce, teploty od 3 do 18 stupňů Celsia a samozřejmě ostatní auta. Zdroj: Mercedes-Benz
Vůz váží 1755 kilogramů, pohání ho 180kW elektromotor a energii čerpá ze 100kWh baterie. Zdroj: Mercedes-Benz
K úsporám si pomáhá solárním panelem na střeše nebo 20“ koly v pneu o rozměrech 185/65. Zdroj: Mercedes-Benz
Ujel 1008 kilometrů za 11 hodin a 32 minut, v baterii zbývala energie na dalších 140 kilometrů. Zdroj: Mercedes-Benz
23
Fotogalerie

Mercedes-Benz dokázal něco nevídaného. Jeho elektromobil může opravdu plně nahradit auto se spalovacím motorem!

Simulované jízdy nebo kroužení na polygonu jsou jedna věc, ale dát na baterie rekordní jízdu ve skutečném provozu? Německému konceptu se to podařilo.

Začátkem letošního roku představil Mercedes elegantní studii Vision EQXX, jejíž futuristická karoserie se chlubí extra nízkým součinitelem aerodynamického odporu cx 0,17. Vůz váží 1755 kilogramů, pohání ho 180kW elektromotor a energii čerpá ze 100kWh baterie – tedy až na snadné obtékání vzduchu se v základních parametrech moc nevymyká současným elektrovozům.

Koncept ale využívá 900V architekturu a na poháněná zadní kola se prý dostane až 95 procent energie. K úsporám si pomáhá solárním panelem na střeše nebo 20“ koly v pneu o rozměrech 185/65. Speciální obutí Bridgestone má faktor valivého odporu 4,7, zatímco současná nejvyšší třída A v parametrech evropských pneu vyžaduje pouze 6,5.

Rekordní jízda odstartovala v německém Sindelfingenu a vedla skrz Švýcarské Alpy až do Cassis na Azurovém pobřeží ve Francii. Po cestě v běžném provozu Vision EQXX potkal vše, s čím se může na cestách setkat každý účastník provozu – dálnice, na nichž jel až 140 km/h, dopravní omezení, alpské kopce, teploty od 3 do 18 stupňů Celsia a samozřejmě ostatní auta.

Mercedes Vision EQXX ujel 1008 kilometrů za 11 hodin a 32 minut, v baterii zbývala energie na dalších 140 kilometrů. Výsledná spotřeba činila pouhých 8,7 kWh/100 km. Poznatky z této jízdy Mercedes využije u svých budoucích modelů, stejně jako prvky zajímavé techniky studie EQXX.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud