Škoda e-Pilot je prototyp elektrického vozu do města. Do ulic vyráží právě teď a testovat jej budou zákazníci Škodovky. Foto: Škoda Auto

Škoda e-Pilot je prototyp elektrického vozu do města. Do ulic vyráží právě teď a testovat jej budou zákazníci Škodovky. | Foto: Škoda Auto

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Uvnitř se vůz téměř nelišil od sériového Foto: Auto.cz

Uvnitř se vůz téměř nelišil od sériového | Foto: Auto.cz

Měl ale třeba úplně jiné menu infotainmentu pro sledování důležitých hodnot Foto: Auto.cz

Měl ale třeba úplně jiné menu infotainmentu pro sledování důležitých hodnot | Foto: Auto.cz

Měl ale třeba úplně jiné menu infotainmentu pro sledování důležitých hodnot Foto: Auto.cz

Měl ale třeba úplně jiné menu infotainmentu pro sledování důležitých hodnot | Foto: Auto.cz

Elektromotor byl uložen pod kapotou a měl výkon až 85 kW a točivý moment 270 N.m. Foto: Auto.cz

Elektromotor byl uložen pod kapotou a měl výkon až 85 kW a točivý moment 270 N.m. | Foto: Auto.cz

Baterie byla složená ze 180 lithium-iontových článků. Měla kapacitu 26,5 kWh a vážila 315 kg. Energie měla vozu vystačit na 140 km jízdy. Foto: Auto.cz

Baterie byla složená ze 180 lithium-iontových článků. Měla kapacitu 26,5 kWh a vážila 315 kg. Energie měla vozu vystačit na 140 km jízdy. | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům | Foto: Auto.cz

Prototyp Green E Line Škoda před sedmi lety zapůjčila také novinářům Foto: Auto.cz
Uvnitř se vůz téměř nelišil od sériového Foto: Auto.cz
Měl ale třeba úplně jiné menu infotainmentu pro sledování důležitých hodnot Foto: Auto.cz
Měl ale třeba úplně jiné menu infotainmentu pro sledování důležitých hodnot Foto: Auto.cz
22
Fotogalerie

Škoda už vypouští do ulic elektrické Citigo. Od uživatelů za to bude něco chtít

Mladoboleslavská značka přechází do další fáze příprav na elektrickou budoucnost. Do českých ulic vypustí elektrické verze modelu Citigo, od uživatelů však bude něco požadovat.

Není to poprvé, co Škodovka vypustila na silnice elektrický model homologovaný pro běžný provoz. Už před lety vzniklo pár exemplářů elektrické Octavie druhé generace, nazvaných příhodně Green E Line (podrobně si vůz můžete prohlédnout v galerii). Ani jeden z nich jste si nemohli koupit, protože šlo o prototypy určené ke sběru poznatků o elektromobilitě. Sloužily u vysokých škol, ministerstev, a dokonce i jako VIP taxi. Nyní je Škoda na prahu nové éry a do ulic vysílá další elektrické vozy.

První sériově vyráběnou elektrickou Škodovkou bude eCitigo s dojezdem asi 300 km na jedno nabití dle metodiky WLTP. Elektrické modely Citigo, které vidíte na snímcích, jsou ale převlečené Volkswageny e-up!, který je schopen dle NEDC ujet asi 160 km. Jsou součástí pilotního projektu eMobilita a budou je testovat vybraní zákazníci automobilky.

Nebude to ale zadarmo. Škoda bude na oplátku požadovat zpětnou vazbu a informace, jak se elektrická vozidla osvědčila v běžném provozu. Uvedla také, že se exempláře svými parametry liší od sériové verze Škody eCitigo. Kdyby nebylo zelených polepů na karoseriích, v provozu byste je patrně zaregistrovali pouze podle neslyšné jízdy.

Informace nebudou předávat jen uživatelé, ale také samotné vozy. Jsou totiž vybaveny senzory, které zaznamenají vnější teplotu a teplotu ve voze či zrychlení. Automaticky se budou odesílat přímo k rukám pracovníků technického vývoje a pomohou při sledování využití vozu či zatížení baterie a elektrické sítě při dobíjení. Všechno pak nabere rychlý spád. Sériová výroba Škody eCitigo totiž začne již koncem letošního roku.

„V roce 2019 vstoupí Škoda do éry elektromobility a do konce roku 2022 uvede deset elektrifikovaných modelů. V rámci projektu Škoda Citigo e-Pilot budeme testovat řadu služeb, souvisejících s bateriovými elektromobily, abychom byli na konci letošního roku dokonale připraveni na zahájení předprodeje prvního sériově vyráběného elektrického vozu Škoda,“ říká Luboš Vlček, šéf společnosti Škoda Auto ČR. Vedle modelu eCitigo značka ještě v letošním roce nabídne také plug-in hybridní verzi vlajkové lodi Superb.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud