Ford potvrdil předchozí spekulace a na autosalonu v Detroitu představuje koncept nové generace supersportu Ford GT. Jde nejen o vzpomínku na původní Ford GT40 z 60. let, ale také o přímého pokračovatele minulého Fordu GT, kterého bylo v letech 2005 až 2006 vyrobeno něco přes 4000 kusů.
Přeplňování měl už minulý Ford GT, ale novinka spoléhá na turbodmychadla. Poprvé je tu také automatická dvouspojková převodovka a aktivní aerodynamika, což jsou věci obvyklé spíše u Ferrari než „surového amerického železa“
Novinka je prozatím jen koncept, ale Ford už dříve přiznal, že s autem plánuje vyrazit v roce 2016 do Le Mans. Sériová výroba je tak na spadnutí, ale opět čekejme jen omezený počet vyrobených kusů, exkluzivní cenovku a velmi dlouhé pořadníky.
Karbonová konstrukce ukrývá vedle dvoumístného interiéru především dvěma turby přeplňovaný šestiválec EcoBoost o objemu 3,5 l a výkonu „přes 600 koní“. Zadní kola pohání sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s řazením pod volantem.
Na americké poměry je konstrukce docela novátorská. Koncept Ford GT je vyroben z hliníku a uhlíkových vláken a disponuje třeba aktivní aerodynamikou včetně zadního spoileru s automatickým nastavováním výšky a úhlu.
Nový supersportovní vůz Ford GT přijíždí s vyspělou aerodynamikou, odlehčenou konstrukcí a motorem EcoBoost
Aktivní aerodynamika má vedle ovladatelnosti zlepšovat také chlazení brzd. Ford díky lehké konstrukci z hliníku a karbonu slibuje jednu z nejlepších hodnot poměru výkonu k hmotnosti ve třídě vrcholných supersportů.
Zajímavé je, že sedačky jsou napevno uchyceny v podlaze, řidič si tak bude nastavovat pouze volant a pedály. Nový Ford GT je jedním z 12 sportovních modelů, které chce automobilka představit do roku 2020.