Nová verze osvědčeného japonského pick-upu sdílí techniku s Isuzu D-Max. Značce podařilo aplikovat svůj designový jazyk i na pracovní nástroj.
Připadá vám, že se všechny pick-upy tváří nabubřele a nejraději by se s vámi porvaly? Ono se také není čemu divit, tato kategorie vozů se považuje spíše za nástroje pro chlapáky a něco jako elegance a subtilnost tady vůbec nemá co dělat. Některé modely se tomu sice blíží, ale svou robustní náturu v jádru stejně nezapřou.
Když se tak přihlásila automobilka Mazda s ohlášením, že postaví novou generaci pick-upu BT-50, veřejnost čekala, jak se automobilce podaří svou současnou roztomilou tvářičku dostat na pracovní nástroj. Výsledek je nyní konečně tady a Mazda se s tím očividně moc nemazlila. Vzala svůj ověřený design a nalepila ho na Isuzu D-Max, se kterým nově sdílí platformu.
Pod kapotou je tedy čtyřválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru, který produkuje výkon 140 kW (190 koní) a 450 N.m točivého momentu. Na výběr bude i mezi manuální a automatickou převodovkou. K dispozici je samozřejmě i pohon všech kol. Pro ty, kteří ho nepotřebují, je tu ale i řešení 4x2.
Elegantnost exteriéru se do prostředí na palubě bohužel nepromítla. Může za to právě příbuznost se spartánským Isuzu, jehož ovládací prvky se promítly do kabiny. I tak je tu ale velký infotainment, multifunkční volant, kožené čalounění či klimatizace. Na korbu naložíte maximálně 1065 kilogramů a vůz utáhne tři a půl tuny.
Vůz se se bude prodávat hlavně v Austrálii. O příchodu na další trhy se automobilka zatím nezmiňuje. Příbuzné Isuzu D-Max si ale můžete běžně koupit i u nás.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5