Renault uvádí na trh první vozy poháněné novým vznětovým motorem 1.6 dCi, výrobce slibuje snížení spotřeby o 20 procent.
Renault uvádí na trh první vozy poháněné novým vznětovým motorem 1.6 dCi, který ve výrobním programu postupně nahradí dosavadní jednotku 1.9 dCi. Výrobce slibuje snížení spotřeby o 20 % při srovnatelných výkonových parametrech.
Downsizing je v současnosti zaříkadlem motorářů, jejichž úkolem je vyvíjet výkonné motory s minimální spotřebou. Princip downsizingu spočívá ve výrazném snížení zdvihového objemu a případně i počtu válců. Shodných nebo vyšších výkonových parametrů je pak dosahováno přeplňováním, případně vyšším stupněm přeplňování, jedná-li se o náhradu již přeplňovaného motoru.
To však samo o sobě nestačí, proto se uplatňuje celá řada nových konstrukčních řešení, která přispívají k vyšší celkové účinnosti dokonalejším spalováním, minimalizací tření a veškerých dalších ztrát.
Renault svůj nový turbodiesel vybavil mimo jiné systémem Start/Stop, rekuperací kinetické energie, nízkotlakou recirkulací výfukových plynů EGR, variabilním systémem sání a inteligentním řízením elektrické sítě, jakož i chladicí a mazací soustavy.
Plnicí tlak turbodmychadla VGT byl oproti motoru 1.9 dCi zvýšen o 12 %, ale vstřikovací tlak systému common rail klesl ze 180 na 160 MPa. Nový motor je složen z 274 dílů, z nichž 75 % je nových. Převzaté díly se již osvědčily v motorech 2.0 dCi a V6 dCi.
Spotřeba pod 4,5 l/100 km
Zcela nový vznětový čtyřválec s kódovým označením R9M má při vrtání 80 mm a zdvihu 79,5 mm zdvihový objem 1598 cm3, z něhož poskytuje při kompresním poměru 15,4:1 nejvyšší výkon 96 kW (130 k) při 4000 min-1 a maximální točivý moment 320 N.m při 1750 min-1.
Jako první dostala nový motor 1.6 dCi modelová řada jednoprostorových vozů Scénic/Grand Scénic. Rodinné MPV se v kombinaci s optimalizovanými převody šestistupňové mechanické převodovky může pochlubit kombinovanou spotřebou 4,4 l/100 km (emise CO2 115 g/km). Motor samozřejmě splňuje aktuální emisní normu Euro 5 a je připraven pro budoucí limity Euro 6.
Renault bude nabízet motor 1.6 dCi, který je prvním členem nové rodiny spalovacích motorů Energy, pro své vozy nižší střední třídy, střední třídy a pro lehké užitkové vozy. V rámci aliance Renault-Nissan a strategické spolupráce s koncernem Daimler nalezne tato novinka uplatnění také v produktech japonské značky Nissan a stuttgartské automobilky.
Výrobu zajišťuje od poloviny dubna Renaultův závod Cléon v Normandii. Celkové náklady na realizaci projektu motoru Energy dCi 130 dosáhly 230 milionů eur.