Nejnovější přírůstek do rodiny zážehových jednotek EcoBoost představil osobně nejvyšší muž koncernu FMC Alan Mulally.
Kapitoly článku:
Ačkoli dosavadní motory řady EcoBoost slavily dosud premiéry vesměs za oceánem, nový tříválec se vůbec poprvé objeví již příští rok v evropských vozech Ford Focus. Co by také v USA s něčím podobným dělali, neboť i u nás máme s tříválci poměrně smutné zkušenosti. Ale uvidíme, jaký bude litrový EcoBoost v praxi. S motory EcoBoost s objemy 1,6 a 2,0 l jsme se již setkali v testech vozů Focus a Mondeo, v nichž najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.
Nový tříválec Ford EcoBoost 1,0 l s přímým vstřikováním a přeplňováním
Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT).
Produkční premiéru motor zažije již příští rok ve vozech Ford Focus
Nový „litr“ bude v Evropě k dostání ve dvou verzích. Ta základní nabídne výkon 100 koní (74 kW) a emise CO2 ve výši 109 g/km, ta silnější pak 125 koní (92 kW) a točivý moment až 200 Nm (při krátkodobém overboostu). Ford Focus s ním má dosahovat průměrné spotřeby 5,0 l/100 km. Tento motor by se měl objevit také v připravovaném evropském modelu Ford B-Max, teprve pak se rozjede jeho výroba i na dalších kontinentech.