Design modelu je už trochu střídmější, i když stále vypadá poměrně futuristicky a jednoduše se zahlazenými klikami dveří, kamerkami místo zrcátek (ty máme čekat i v produkci) a dvoubarevným, černobílým tónováním celé karoserie.

Design modelu je už trochu střídmější, i když stále vypadá poměrně futuristicky a jednoduše se zahlazenými klikami dveří, kamerkami místo zrcátek (ty máme čekat i v produkci) a dvoubarevným, černobílým tónováním celé karoserie.

Výrazná jsou kruhová LED světla vpředu i vzadu, přičemž ozářena jsou u prototypu i loga Hondy.

Výrazná jsou kruhová LED světla vpředu i vzadu, přičemž ozářena jsou u prototypu i loga Hondy.

K technice zatím Honda dodává pouze informace o elektromotoru pohánějícím zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo zabrat jen 30 minut.

K technice zatím Honda dodává pouze informace o elektromotoru pohánějícím zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo zabrat jen 30 minut.

Prostřední infotainment je rozdělený rovnou do dvou displejů a svou kapličku tu má i přístrojový štít. Všimněte si malých displejů po stranách. Že by boční zpětná zrcátka? Jejich absence na exteriéru nám to naznačuje. Honda

Prostřední infotainment je rozdělený rovnou do dvou displejů a svou kapličku tu má i přístrojový štít. Všimněte si malých displejů po stranách. Že by boční zpětná zrcátka? Jejich absence na exteriéru nám to naznačuje. | Honda

Novinka bude z tohoto konceptu vycházet a nabídne čistý a jednoduchý design. Honda

Novinka bude z tohoto konceptu vycházet a nabídne čistý a jednoduchý design. | Honda

Designér Yuki Terai se nechal inspirovat první generací modelu Civic. Koncept zahrnoval i takzvané sebevražedné dveře, které se otevírají proti směru jízdy. Honda

Designér Yuki Terai se nechal inspirovat první generací modelu Civic. Koncept zahrnoval i takzvané sebevražedné dveře, které se otevírají proti směru jízdy. | Honda

Předběžný prototyp chystaného elektromobilu jsme si mohli prohlédnout již před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. Honda

Předběžný prototyp chystaného elektromobilu jsme si mohli prohlédnout již před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. | Honda

Toto je předzvěst toho, co nás již za pár týdnů čeká na ženevském autosalonu Honda

Toto je předzvěst toho, co nás již za pár týdnů čeká na ženevském autosalonu | Honda

Půjde o městský hatchback spadající nejspíš do segmentu A, který je elektromobily prozatím velmi řídce osídlen. Honda

Půjde o městský hatchback spadající nejspíš do segmentu A, který je elektromobily prozatím velmi řídce osídlen. | Honda

Na tomto bojišti je zatím Volkswagen e-up! nebo Renault Zoe. Vzhledem k zaměření očekáváme dojezd na jedno nabití zhruba 200 kilometrů. Honda

Na tomto bojišti je zatím Volkswagen e-up! nebo Renault Zoe. Vzhledem k zaměření očekáváme dojezd na jedno nabití zhruba 200 kilometrů. | Honda

Výrazná jsou kruhová LED světla vpředu i vzadu, přičemž ozářena jsou u prototypu i loga Hondy.
K technice zatím Honda dodává pouze informace o elektromotoru pohánějícím zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo zabrat jen 30 minut.
Prostřední infotainment je rozdělený rovnou do dvou displejů a svou kapličku tu má i přístrojový štít. Všimněte si malých displejů po stranách. Že by boční zpětná zrcátka? Jejich absence na exteriéru nám to naznačuje. Honda
Novinka bude z tohoto konceptu vycházet a nabídne čistý a jednoduchý design. Honda
10
Fotogalerie

Potvrzeno: Honda E je oficiální název pro první elektromobil značky

Už to bylo celkem jasné, jenom to chtělo potvrdit. Vedle toho se ale dozvídáme také něco o rodinném hatchbacku Jazz.

O plánu japonské automobilky Honda, nazvaného Electric Vision, jsme vás již dříve informovali. Závazek značky nabízet do roku 2025 všechny modely s možností elektrifikace nyní postoupil do další fáze. První elektrifikovaný model už má své jméno. Oficiálně.

Vypadalo to všelijak. Nejdřív EV Urban, pak E Prototype. Nyní se už vše ustálilo a první elektromobil značky ponese jednoduchý název Honda E. O malé městské vozítko je už velký zájem. Poptávku na něj odeslalo již 22.000 zájemců. A to jej ještě ani nikdo neřídil.

Vedle toho také automobilka potvrdila hybridní verzi hatchbacku Jazz. Elektrifikace se sem podívá s příchodem nové generace, jejíž premiéra je naplánována na letošním tokijském autosalonu. Pod kapotou bude systém i-MMD, který můžete znát například z SUV CR-V Hybrid.

Honda E si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud