Reinkarnovat hrdiny je vždy ošemetná věc, zvláště když jde o plakátovou ikonu. Zdroj: Lamborghini

Reinkarnovat hrdiny je vždy ošemetná věc, zvláště když jde o plakátovou ikonu. | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Countach nesmělo chybět v žádném dětském pokoji motoristického nadšence. Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Countach nesmělo chybět v žádném dětském pokoji motoristického nadšence. | Zdroj: Lamborghini

Na mém plakátu bylo červené a dodnes ho mám někde uložený. Zdroj: Lamborghini

Na mém plakátu bylo červené a dodnes ho mám někde uložený. | Zdroj: Lamborghini

Není proto divu, že když loni Lamborghini přivedlo na svět Countach pro 21. století, rovnou to spojilo s 50. výročím tohoto modelu. Zdroj: Lamborghini

Není proto divu, že když loni Lamborghini přivedlo na svět Countach pro 21. století, rovnou to spojilo s 50. výročím tohoto modelu. | Zdroj: Lamborghini

Tiskové materiály psaly o odkazech na historický vůz usazený do moderního základu Aventadora. Zdroj: Lamborghini

Tiskové materiály psaly o odkazech na historický vůz usazený do moderního základu Aventadora. | Zdroj: Lamborghini

Nikdo se už ale nezmínil o tom, co se dělo za oponou a že nový Countach vůbec nemusel vzniknout. Zdroj: Lamborghini

Nikdo se už ale nezmínil o tom, co se dělo za oponou a že nový Countach vůbec nemusel vzniknout. | Zdroj: Lamborghini

O pozadí celého projektu nedávno otevřeně promluvil jeho stvořitel Mitja Borkert. Zdroj: Lamborghini

O pozadí celého projektu nedávno otevřeně promluvil jeho stvořitel Mitja Borkert. | Zdroj: Lamborghini

Přestože Borkert nyní pracuje jako hlavní šéf designu Lamborghini, stěnu jeho pokoje nikdy Countach nezdobil. Zdroj: Lamborghini

Přestože Borkert nyní pracuje jako hlavní šéf designu Lamborghini, stěnu jeho pokoje nikdy Countach nezdobil. | Zdroj: Lamborghini

Ne že by se mu nelíbil, ale vyrůstal ve východním Německu, kde jste na nic takového nenarazili. Zdroj: Lamborghini

Ne že by se mu nelíbil, ale vyrůstal ve východním Německu, kde jste na nic takového nenarazili. | Zdroj: Lamborghini

Obrázky zahraničních vozů si vystřihával z časopisů, které mu bratr pracující ve východoněmecké armádě tajně vozil z Maďarska a Mitja si z nich doma tvořil katalogy. Zdroj: Lamborghini

Obrázky zahraničních vozů si vystřihával z časopisů, které mu bratr pracující ve východoněmecké armádě tajně vozil z Maďarska a Mitja si z nich doma tvořil katalogy. | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LM-002, nebo chcete-li, první luxusní SUV na světě, vzniklo pouze v 328 exemplářích. To, co mělo být původně armádním speciálem se stalo absolutní legendou. RM Sotheby´s

Lamborghini LM-002, nebo chcete-li, první luxusní SUV na světě, vzniklo pouze v 328 exemplářích. To, co mělo být původně armádním speciálem se stalo absolutní legendou. | RM Sotheby´s

S designem Marcella Gandiniho se poprvé naživo setkal, když na dovolené u Baltského moře uviděl pro něj velmi exotický Citroën BX.

S designem Marcella Gandiniho se poprvé naživo setkal, když na dovolené u Baltského moře uviděl pro něj velmi exotický Citroën BX.

Veřejný debut si odbyl na Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Ještě předtím se ale objevil na testovacím okruhu Pirelli ve Vizzola Ticino, kde se majiteli předvedl v plné parádě. Zdroj: Lamborghini

Veřejný debut si odbyl na Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Ještě předtím se ale objevil na testovacím okruhu Pirelli ve Vizzola Ticino, kde se majiteli předvedl v plné parádě. | Zdroj: Lamborghini

Možnost naplno rozvíjet svou kreativitu dostal až po pádu berlínské zdi v roce 1989, kdy nastoupil na školu automobilového designu. Zdroj: Lamborghini

Možnost naplno rozvíjet svou kreativitu dostal až po pádu berlínské zdi v roce 1989, kdy nastoupil na školu automobilového designu. | Zdroj: Lamborghini

Následně jeho cesta vedla do Porsche a od roku 2016 působí u Lamborghini. Zdroj: Lamborghini

Následně jeho cesta vedla do Porsche a od roku 2016 působí u Lamborghini. | Zdroj: Lamborghini

Sám ale přiznává, oproti kolegům ze západu bude vždy 10 až 15 let pozadu. Zdroj: Lamborghini

Sám ale přiznává, oproti kolegům ze západu bude vždy 10 až 15 let pozadu. | Zdroj: Lamborghini

Nepřehlédnutelný je především výraz v přední masce s novými LED světlomety. Zdroj: Lamborghini

Nepřehlédnutelný je především výraz v přední masce s novými LED světlomety. | Zdroj: Lamborghini

Borkert to ale vidí jako pozitivum, protože vnímá věci jinak než ostatní. Zdroj: Lamborghini

Borkert to ale vidí jako pozitivum, protože vnímá věci jinak než ostatní. | Zdroj: Lamborghini

Právě bližší vztah k historii mu pomohl vtisknout novému Countachi co nejvíce detailů z jeho předchůdce napříč různými verzemi. Zdroj: Lamborghini

Právě bližší vztah k historii mu pomohl vtisknout novému Countachi co nejvíce detailů z jeho předchůdce napříč různými verzemi. | Zdroj: Lamborghini

To vozu umožnilo být novodobým originálem, a ne pouhou retro replikou. Zdroj: Lamborghini

To vozu umožnilo být novodobým originálem, a ne pouhou retro replikou. | Zdroj: Lamborghini

Například úzká maska chladiče s nápisem „Countach“ odráží verzi LP500. Zdroj: Lamborghini

Například úzká maska chladiče s nápisem „Countach“ odráží verzi LP500. | Zdroj: Lamborghini

Šestihranné podběhy kol vzpomínají na provedení Quattrovalvole, pro které má Borkert největší slabost. Zdroj: Lamborghini

Šestihranné podběhy kol vzpomínají na provedení Quattrovalvole, pro které má Borkert největší slabost. | Zdroj: Lamborghini

Díky moderním LED bylo možné vytvořit i extra tenké přední světlomety. Zdroj: Lamborghini

Díky moderním LED bylo možné vytvořit i extra tenké přední světlomety. | Zdroj: Lamborghini

Na novodobém modelu začal Borkert a jeho tým pracovat s předstihem, protože 50leté výročí odhalení původního modelu na ženevském autosalonu v roce 1971 se blížilo. Zdroj: Lamborghini

Na novodobém modelu začal Borkert a jeho tým pracovat s předstihem, protože 50leté výročí odhalení původního modelu na ženevském autosalonu v roce 1971 se blížilo. | Zdroj: Lamborghini

Jenže krátce na to postup zkomplikovala covidová pandemie a práce se přesunuly do online prostředí. Zdroj: Lamborghini

Jenže krátce na to postup zkomplikovala covidová pandemie a práce se přesunuly do online prostředí. | Zdroj: Lamborghini

Borkert zůstal s rodinou v Německu a na dálku komunikoval s kolegy v boloňské vesnici Sant´Agata a ostatními designéry po celém světě. Zdroj: Lamborghini

Borkert zůstal s rodinou v Německu a na dálku komunikoval s kolegy v boloňské vesnici Sant´Agata a ostatními designéry po celém světě. | Zdroj: Lamborghini

Dokonce si doma na 3D tiskárně vyráběl jednotlivé díly, aby viděl, jak ve skutečnosti vypadají. Zdroj: Lamborghini

Dokonce si doma na 3D tiskárně vyráběl jednotlivé díly, aby viděl, jak ve skutečnosti vypadají. | Zdroj: Lamborghini

Pak se mu do cesty postavila další výzva v podobě návratu Stephana Winkelmanna na post generálního ředitele Lamborghini. Zdroj: Lamborghini

Pak se mu do cesty postavila další výzva v podobě návratu Stephana Winkelmanna na post generálního ředitele Lamborghini. | Zdroj: Lamborghini

. Winkelmann už dříve veřejně odmítal návrat k historickým jménům jako cestu vpřed a od jeho odchodu se na tom nic nezměnilo. Zdroj: Lamborghini

. Winkelmann už dříve veřejně odmítal návrat k historickým jménům jako cestu vpřed a od jeho odchodu se na tom nic nezměnilo. | Zdroj: Lamborghini

Jenže po četných konzultacích ho Borkert nakonec přesvědčil. Hlavním argumentem bylo právě pestré použití odkazů na detaily, které se během životního cyklu vyvíjely a fakt, že jde o interpretaci pro 21. století. Zdroj: Lamborghini

Jenže po četných konzultacích ho Borkert nakonec přesvědčil. Hlavním argumentem bylo právě pestré použití odkazů na detaily, které se během životního cyklu vyvíjely a fakt, že jde o interpretaci pro 21. století. | Zdroj: Lamborghini

To pomohlo návrhu zůstat moderním po stránce designu i technologií. Zdroj: Lamborghini

To pomohlo návrhu zůstat moderním po stránce designu i technologií. | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4, jak se novodobý model nazývá, je podle Winkelmanna výjimkou, protože stejnou myšlenku pro jiný historický model už opakovat nechce. Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4, jak se novodobý model nazývá, je podle Winkelmanna výjimkou, protože stejnou myšlenku pro jiný historický model už opakovat nechce. | Zdroj: Lamborghini

Dle jeho slov jsou staré modely krásné, ale je třeba tvořit nové ikony. Zdroj: Lamborghini

Dle jeho slov jsou staré modely krásné, ale je třeba tvořit nové ikony. | Zdroj: Lamborghini

Poslední velkou zkouškou pro Borkerta bylo, když jel svůj nejnovější výtvor ukázat 82letému velikánovi Marcellu Gandini. Zdroj: Lamborghini

Poslední velkou zkouškou pro Borkerta bylo, když jel svůj nejnovější výtvor ukázat 82letému velikánovi Marcellu Gandini. | Zdroj: Lamborghini

Přiznal, že z prezentace byl nervózní jako za časů studia, ale mistr jeho dílo přijal s nadšením. Zdroj: Lamborghini

Přiznal, že z prezentace byl nervózní jako za časů studia, ale mistr jeho dílo přijal s nadšením. | Zdroj: Lamborghini

Plně pochopil jeho myšlenku a ocenil citlivé provázání historie s moderní dobou.   Zdroj: Lamborghini

Plně pochopil jeho myšlenku a ocenil citlivé provázání historie s moderní dobou.   | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 Zdroj: Lamborghini

Countach LPI 800-4 | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Countach nesmělo chybět v žádném dětském pokoji motoristického nadšence. Zdroj: Lamborghini
Na mém plakátu bylo červené a dodnes ho mám někde uložený. Zdroj: Lamborghini
Není proto divu, že když loni Lamborghini přivedlo na svět Countach pro 21. století, rovnou to spojilo s 50. výročím tohoto modelu. Zdroj: Lamborghini
Tiskové materiály psaly o odkazech na historický vůz usazený do moderního základu Aventadora. Zdroj: Lamborghini
52
Fotogalerie

Šéf designu prozradil, co se dělo za oponou vývoje nového Lamborghini Countach. Jde o jedinečnou osobní zpověď

Countach LPI 800-4 s sebou nese zajímavý životní příběh svého stvořitele. Původně chtělo vedení projekt zrušit.

Reinkarnovat hrdiny je vždy ošemetná věc, zvláště když jde o plakátovou ikonu. Lamborghini Countach nesmělo chybět v žádném dětském pokoji motoristického nadšence. Na mém plakátu bylo červené a dodnes ho mám někde uložený. Není proto divu, že když loni Lamborghini přivedlo na svět Countach pro 21. století, rovnou to spojilo s 50. výročím tohoto modelu.

Tiskové materiály psaly o odkazech na historický vůz usazený do moderního základu Aventadoru. Nikdo se už ale nezmínil o tom, co se dělo za oponou a že nový Countach vůbec nemusel vzniknout. O pozadí celého projektu nedávno otevřeně promluvil jeho stvořitel Mitja Borkert.

Přestože Borkert nyní pracuje jako hlavní šéf designu Lamborghini, stěnu jeho pokoje nikdy Countach nezdobil. Ne že by se mu nelíbil, ale vyrůstal ve východním Německu, kde jste na nic takového nenarazili. Ani na Porsche. Obrázky zahraničních vozů si vystřihával z časopisů, které mu bratr pracující ve východoněmecké armádě tajně vozil z Maďarska a Mitja si z nich doma tvořil katalogy. Kvůli tomu si tak o terénním Lamborghini LM002 myslel, že je jediným počinem značky. S designem Marcella Gandiniho se poprvé naživo setkal, když na dovolené u Baltského moře uviděl pro něj velmi exotický Citroën BX.

Možnost naplno rozvíjet svou kreativitu dostal až po pádu berlínské zdi v roce 1989, kdy nastoupil na školu automobilového designu. Následně jeho cesta vedla do Porsche a od roku 2016 působí u Lamborghini. Sám ale přiznává, oproti kolegům ze západu bude vždy 10 až 15 let pozadu. Borkert to ale vidí jako pozitivum, protože vnímá věci jinak než ostatní.

Právě bližší vztah k historii mu pomohl vtisknout novému Countachi co nejvíce detailů z jeho předchůdce napříč různými verzemi. To vozu umožnilo být novodobým originálem, a ne pouhou retro replikou. Například úzká maska chladiče s nápisem „Countach“ odráží verzi LP500, zatímco šestihranné podběhy kol vzpomínají na provedení Quattrovalvole, pro které má Borkert největší slabost. Díky moderním LED bylo možné vytvořit i extra tenké přední světlomety.

Na novodobém modelu začal Borkert a jeho tým pracovat s předstihem, protože 50. výročí odhalení původního modelu na ženevském autosalonu v roce 1971 se blížilo. Jenže krátce na to postup zkomplikovala covidová pandemie a práce se přesunuly do online prostředí. Borkert zůstal s rodinou v Německu a na dálku komunikoval s kolegy v boloňské vesnici Sant'Agata a ostatními designéry po celém světě. Dokonce si doma na 3D tiskárně vyráběl jednotlivé díly, aby viděl, jak ve skutečnosti vypadají.  

Pak se mu do cesty postavila další výzva v podobě návratu Stephana Winkelmanna na post generálního ředitele Lamborghini. Winkelmann už dříve veřejně odmítal návrat k historickým jménům jako cestu vpřed a od jeho odchodu se na tom nic nezměnilo. Jenže po četných konzultacích ho Borkert nakonec přesvědčil. Hlavním argumentem bylo právě pestré použití odkazů na detaily, které se během životního cyklu vyvíjely a fakt, že jde o interpretaci pro 21. století. To pomohlo návrhu zůstat moderním po stránce designu i technologií.

Countach LPI 800-4, jak se novodobý model nazývá, je podle Winkelmanna výjimkou, protože stejnou myšlenku pro jiný historický model už opakovat nechce. Dle jeho slov jsou staré modely krásné, ale je třeba tvořit nové ikony.

Poslední velkou zkouškou pro Borkerta bylo, když jel svůj nejnovější výtvor ukázat 82letému velikánovi Marcellu Gandini. Přiznal, že z prezentace byl nervózní jako za časů studia, ale mistr jeho dílo přijal s nadšením. Plně pochopil jeho myšlenku a ocenil citlivé provázání historie s moderní dobou.  

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud