České zastoupení Fordu již spustilo objednávky na novou Pumu. Detailněji jsme se podívali na vůbec nejlevnější specifikaci nového crossoveru.
První kusy nové generace Pumy se u nás objeví v lednu 2020, již nyní ale Ford spouští objednávky a ukazuje ceny prozatím dostupných motorizací a výbav. I s částečně omezeným výběrem se ale může nový crossover pochlubit slušnou výbavou v úplném základu, přičemž svou novinku české zastoupení nabízí s pěkným zvýhodněním.
Úplným základem Pumy je výbava Titanium. Výší Titanium X a ST-Line X poté od listopadu 2019 doplní i čtvrtá úroveň ST-Line (bez X). O jednotlivých výbavách jsme se již detailněji rozepsali. Každopádně ale platí, že vůbec nejlevněji se v konfigurátoru prozatím jeví tříválec 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 koní) s manuální šestistupňovou převodovkou. Ten startuje ve výbavě Titanium na částce 449.900 Kč.
V konfigurátoru na vás zprvu vyskočí základní cena 513.900 Kč, s uvedením na trh ale Ford nabízí Pumu právě za akční cenovku se zvýhodněním 64.000 Kč. Akce platí do konce letošního roku. S ohledem na nejnižší cenovku ale bude možná dobré počkat, jelikož v budoucnu má paletu motorizací doplnit ještě slabší „litrovka“ (70 kW/95 k), která bezpochyby cenu ještě sníží.
Po stránce vzhledu si zcela základní Puma nevede vůbec špatně. Standardně stojí na dvoubarevně lakovaných 17palcových litých kolech. Bez příplatku je nicméně jediný lak karoserie, a to tmavě modrý odstín Blazer. Další odstíny začínají na příplatcích od 5.900 Kč, kdy nejdražší černá metalíza vyjde až na 16.900 Kč.
Interiér je v základu oděn také do jediné možné kombinace – černého látkového čalounění s šedým prošíváním. Za částečně kožené čalounění se připlácí 13.100 Kč. Tmavý interiér ale Puma doplňuje několika moderními vychytávkami už ve standardní výbavě. Nechybí tak přihrádka pro bezdrátové nabíjení telefonu a rovněž 8palcový dotykový infotainment s navigací, hlasovým ovládáním a Wi-Fi hotspotem.
K základní cenovce pak přihoďte i přední a zadní LED světlomety (mlhová s přisvěcováním do zatáček), funkci automatického tlumení dálkových světel, funkci rozpoznávaní značek a bdělosti řidiče, přední sedadla s masážní bederní opěrkou, asistenta pro jízdu v pruhu, funkci krizového brzdění, zadní parkovací senzory a elektricky ovládaná přední i zadní okna.
Ford Puma – Technická data a české ceny (zatím nejlevnější specifikace) |
Motor |
1.0 EcoBoost |
Zdvihový objem [cm3] |
998 |
Válce/ventily |
3/4 |
Největší výkon [kW/min] |
92/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
170/1500-4500 |
Převodovka |
6M |
Max. rychlost [km/h] |
191 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
4,5-4,6 |
Provozní hmotnost [kg] |
1280 |
Cena Titanium [Kč] |
449.900* |
*Zvýhodněná zaváděcí cena s platností do 31.12.2019. Standardní cena: 513.900 Kč |
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace