Italská superautomobilka vítá nového člena rodiny. Nový supersport s motorem uprostřed nahrazuje model 488 GTB, který v roce 2015 převzal štafetu od dnes již legendární 458 Italia. Ferrari

Italská superautomobilka vítá nového člena rodiny. Nový supersport s motorem uprostřed nahrazuje model 488 GTB, který v roce 2015 převzal štafetu od dnes již legendární 458 Italia. | Ferrari

Novinka si přiváží stejný výkon ze stejného motoru, jako Pista. To znamená osmiválcový motor o objemu 3,8 litru s výkonem 530 kW (720 koní) a 770 Nm točivého momentu. I zrychlení z 0 na 100 km/h je totožné, čili 2,9 sekundy. Ferrari

Novinka si přiváží stejný výkon ze stejného motoru, jako Pista. To znamená osmiválcový motor o objemu 3,8 litru s výkonem 530 kW (720 koní) a 770 Nm točivého momentu. I zrychlení z 0 na 100 km/h je totožné, čili 2,9 sekundy. | Ferrari

Zrychlení na 200 km/h je pak oproti Pistě o dvě desetiny horší, respektive 7,8 sekundy pro Tributo. Ale pořád o půl sekundy rychlejší než obyčejná 488 GTB. Ferrari

Zrychlení na 200 km/h je pak oproti Pistě o dvě desetiny horší, respektive 7,8 sekundy pro Tributo. Ale pořád o půl sekundy rychlejší než obyčejná 488 GTB. | Ferrari

Co tu tedy máme? Máme tu nástupce modelu 488 GTB, který je stejně silný, jako jeho ostrá verze Pista. Něco podobného se totiž stalo i u Lamborghini, kde facelift modelu Huracán s přídomkem  EVO  téměř dosáhl na výkonové parametry ostré verze Performante. Ferrari

Co tu tedy máme? Máme tu nástupce modelu 488 GTB, který je stejně silný, jako jeho ostrá verze Pista. Něco podobného se totiž stalo i u Lamborghini, kde facelift modelu Huracán s přídomkem EVO téměř dosáhl na výkonové parametry ostré verze Performante. | Ferrari

Ferrari přece musí držet krok. Bez této změny by byl základní Huracán o parník rychlejší než předešlé 488 GTB. A to si odvěcí rivalové nenechají líbit. Ferrari

Ferrari přece musí držet krok. Bez této změny by byl základní Huracán o parník rychlejší než předešlé 488 GTB. A to si odvěcí rivalové nenechají líbit. | Ferrari

Změna samozřejmě neproběhla jen pod kapotou, novinka je o 40 kilogramů lehčí a celková hmotnost tak nyní činí 1330 kg. Jak můžete vidět, změnou si prošla i karoserie, která za mě nyní vypadá o fous lépe, a navíc přispěla lepší aerodynamice, konkrétně o 10 %. Ferrari

Změna samozřejmě neproběhla jen pod kapotou, novinka je o 40 kilogramů lehčí a celková hmotnost tak nyní činí 1330 kg. Jak můžete vidět, změnou si prošla i karoserie, která za mě nyní vypadá o fous lépe, a navíc přispěla lepší aerodynamice, konkrétně o 10 %. | Ferrari

Novinka si přiváží stejný výkon ze stejného motoru, jako Pista. To znamená osmiválcový motor o objemu 3,8 litru s výkonem 530 kW (720 koní) a 770 Nm točivého momentu. I zrychlení z 0 na 100 km/h je totožné, čili 2,9 sekundy. Ferrari
Zrychlení na 200 km/h je pak oproti Pistě o dvě desetiny horší, respektive 7,8 sekundy pro Tributo. Ale pořád o půl sekundy rychlejší než obyčejná 488 GTB. Ferrari
Co tu tedy máme? Máme tu nástupce modelu 488 GTB, který je stejně silný, jako jeho ostrá verze Pista. Něco podobného se totiž stalo i u Lamborghini, kde facelift modelu Huracán s přídomkem  EVO  téměř dosáhl na výkonové parametry ostré verze Performante. Ferrari
Ferrari přece musí držet krok. Bez této změny by byl základní Huracán o parník rychlejší než předešlé 488 GTB. A to si odvěcí rivalové nenechají líbit. Ferrari
6
Fotogalerie

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Jak se v Itálii správně vzdává hold? Tak třeba s nejsilnějším osmiválcovým motorem Ferrari všech dob, který protne stovku za 2,9 sekundy.

Italská superautomobilka vítá nového člena rodiny. Nový supersport s motorem uprostřed nahrazuje model 488 GTB, který v roce 2015 převzal štafetu od dnes již legendární 458 Italia. Vrcholem těchto rivalů pro Lamborghini Huracán Performante pak byla verze 488 GTB Pista.

Novinka si přiváží stejný výkon ze stejného motoru jako Pista. To znamená osmiválcový motor o objemu 3,9 litru s výkonem 530 kW (720 koní) a 770 N.m točivého momentu. I zrychlení z 0 na 100 km/h je totožné, čili 2,9 sekundy. Zrychlení na 200 km/h je pak oproti Pistě o dvě desetiny horší, respektive 7,8 sekundy pro Tributo. Ale pořád o půl sekundy rychlejší než obyčejná 488 GTB.

Co tu tedy máme? Máme tu nástupce modelu 488 GTB, který je stejně silný jako jeho ostrá verze Pista. Něco podobného se totiž stalo i u Lamborghini, kde facelift modelu Huracán s přídomkem EVO téměř dosáhl na výkonové parametry ostré verze Performante. A Ferrari přece musí držet krok. Bez této změny by byl základní Huracán EVO i přes čtyřkolku ve zrychlení na stovku o kousek rychlejší. A to si odvěcí rivalové nenechají líbit.

Ferrari F8 Tributo: Srovnání s konkurenčními modely
Model Ferrari F8 Tributo Ferrari 488 GTB Ferrari 488 Pista Lamborghini Huracán EVO
Výkon motoru [kW/min] 530 493 530 471
Točivý moment [N.m/min] 770 670 770 600
Zrychlení 0-100 km/h [s] 2,9 3 2,9 2,9
Zrychlení 0-200 km/h [s] 7,8 8,1 7,6 9,0
Max. rychlost [km/h] 340 335 340 325
Suchá hmotnost [kg] 1330 1370 1280 1422

Změna samozřejmě neproběhla jen pod kapotou, novinka je o 40 kilogramů lehčí a celková hmotnost tak nyní činí 1330 kg. Jak můžete vidět, omlazením si prošla i karoserie, která za mě nyní vypadá o fous lépe, a navíc přispěla lepší aerodynamice, konkrétně jde o 10% zlepšení. Při detailnějším zkoumání si můžete všimnout designových odkazů na 308 GTB a F40. Nápověda: koukněte se na kryt motoru.

Lehkou změnou si prošel i interiér, který nyní působí moderněji, ale pořád vypadá tak nějak obyčejně. Interiér Ferrari by prostě měl vypadat jinak, respektive tohle nepůsobí jako umělecké dílo, což by u supersportu za miliony korun nejspíš mělo. Lamborghini promítlo svou divokost do kokpitu jako ze stíhačky, co je ale odrazem Ferrari?

Nevíme ceny a nevíme ani datum uvedení na trh. Více informací se dozvíme na autosalonu v Ženevě, kde bude mít F8 Tributo svou oficiální premiéru. Určitě tak o něm od nás ještě uslyšíte.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Doporučujeme

Články odjinud