Pod vlivem bouřlivé debaty k poslednímu srovnání nové škodovky s konkurencí se k tomuto tématu ještě jednou vracíme, abychom ji porovnali s konkurencí z nižších částí spektra.
Takže ještě jednou otevíráme téma Škoda Rapid vs. konkurence, které se ze strany našich čtenářů setkalo s velkým zájmem. Řadě diskutujících vadilo srovnání výhradně s etablovanou konkurencí z nižší střední třídy a postrádali konfrontaci s levnějšími vozy, jejichž nákup bude zřejmě řada zákazníků uvažujících o pořízení Škody Rapid zvažovat také.
Abychom zachovali možnost porovnání s tabulkami z předchozího článku, ponecháme si identické parametry pro výběr. Opět tedy půjde o srovnání normálně vybavené a normálně jezdící Škody Rapid s konkurencí. Jestli mají Rapid a jeho soupeři sloužit jako rodinná auta, ujedou nespíš nějakých 30 000 km ročně, takže o vznětovém motoru neuvažujme.
Jedinou odlišností oproti srovnání z předchozího článku bude typ karoserie. Zatímco posledně jsme brali v potaz výhradně pětidveřové hatchbacky, tentokrát se (jinak to nejde) budeme věnovat především sedanům s klasickou tříprostorovou karoserií sedan. Je přitom jasné, že Škoda Rapid koncepcí své pětidveřové karoserie typu liftback nabízí větší, variabilnější a lépe přístupný zavazadlový prostor.
Jiná sorta, stejné parametry
Náš teoretický model bude stejný jako posledně. Bude mít zážehový motor s výkonem alespoň 102 koní, resp. 75 kW (u některých bohužel nemohlo být splněno), a manuální převodovku. Ve výbavě i tentokrát trváme alespoň na elektrickém ovládání předních oken, centrálním zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizaci, rádiu s CD a MP3 a palubním počítači.
Renault Thalia / Renault Fluence / Dacia Logan MCV
Trochu parády přidají litá kola, přední mlhovky a metalíza. Co se bezpečnosti týče, podmínkou našeho výběru jsou také šestice airbagů a stabilizace ESP. Někteří z čtenářů by možná určité výše uvedené prvky oželeli, ale opět připomeňme, že žijeme v 21. století a za své peníze si zasloužíme alespoň základní míru komfortu a bezpečnosti, a to i v dané cenové úrovni.
Verze | Ceníková cena v Kč (vč. DPH) |
Škoda Rapid | 370 900 |
Renault Thalia 1,2 16V Privilege * | 278 000 |
Renault Fluence 1,6 16V Techno Feel | 348 600 |
Dacia Logan MCV 1,6 16V Arctica Music ** | 262 900 |
Hyundai Elantra 1,6 MPI Style *** | 382 990 |
Chevrolet Aveo 1,4 LT+ **** | 270 700 |
Fiat Linea 1,4 MyLife * | 338 200 |
* bez ESP
** bez ESP a aut. klimatizace
*** bez litých kol
**** bez mlhovek
Do výběru pro naše srovnání jsme zvolili tyto vozy: Škoda Rapid, Renault Thalia, Renault Fluence, Dacia Logan MCV (ceny nové generace ještě neznáme), Hyundai Elantra, Chevrolet Aveo a Fiat Linea. Během několika týdnů budou známy také parametry modelu Peugeot 301, který však zatím do srovnání zahrnout nemůžeme. Všechny ceny jsou ceníkové, na aktuální akční ceny jednotlivých importérů a dealerů nemohl být v tabulkách brán zřetel.
Hyundai Elantra / Chevrolet Aveo / Fiat Linea
V rámci akčních cen (ovšem bez nabídek vázaných na způsob financování či jiné podmínky) lze nyní získat slevu 50 000 Kč na Thalii, 40 000 Kč na Fluence a 46 000 Kč na Fiat Linea. Bez ohledu na tyto „akční ceníky“ je patrné, že v dané výbavě a s požadovaným výkonem je Škoda Rapid s výjimkou typu Hyundai Elantra z porovnávaných vozů nejdražší. Na druhou stranu je třeba poznamenat, že některým ze srovnávaných automobilů chybí několik koní k požadovanému výkonu nebo určité výbavové prvky.
| Délka | Rozvor | Kufr min/max | Výkon | Spotř. Ø | Rychl. |
| mm | mm | l | k/kW | l/100 km | km/h |
Škoda Rapid | 4483 | 2602 | 550/1490 | 105/77 | 5,4 | 195 |
Renault Thalia* | 4261 | 2473 | 506/NA | 75/55* | 5,9 | 167 |
Renault Fluence | 4618 | 2702 | 496/NA | 110/81 | 6,7 | 185 |
Dacia Logan MCV | 4473 | 2905 | 700/NA | 105/77 | 7,1 | 171 |
Hyundai Elantra | 4530 | 2700 | 485/NA | 132/97 | 6,4 | 200 |
Chevrolet Aveo | 4399 | 2525 | 502/698 | 100/74* | 5,9 | 174 |
Fiat Linea | 4560 | 2603 | 500/870 | 77/57* | 6,3 | 165 |
* neplní požadavky výběru
Hledisek pro možné srovnávání je celá řada, ale pevně věříme, že to naše některým ze zájemců o vůz této kategorie pomůže v rozhodování. Samozřejmě se opět těšíme na vaše podněty v diskusi.