Nařízení ruské vlády znamená možnost (ale ne povinnost) vyrábět vozidla bez systémů ABS a ESP, předpínačů pásů a bez automatického spuštění nouzového varování skrze ERA-GLONASS. Zdroj: Pixabay

Nařízení ruské vlády znamená možnost (ale ne povinnost) vyrábět vozidla bez systémů ABS a ESP, předpínačů pásů a bez automatického spuštění nouzového varování skrze ERA-GLONASS. | Zdroj: Pixabay

Úřady dále zjednodušily požadavky na nárazové testy, v rámci nichž nyní stačí pouze čelní náraz do betonového bloku bez překryvu. Zdroj: Pixabay

Úřady dále zjednodušily požadavky na nárazové testy, v rámci nichž nyní stačí pouze čelní náraz do betonového bloku bez překryvu. | Zdroj: Pixabay

Pro většinu automobilů dále vláda snížila potřebnou ekologickou třídu na úrovni Euro 0 (Euro 1 platilo od roku 1992). Doposud byl v Rusku v platnosti standard Euro 5, vyžadovaný od roku 2016. Zdroj: Pixabay

Pro většinu automobilů dále vláda snížila potřebnou ekologickou třídu na úrovni Euro 0 (Euro 1 platilo od roku 1992). Doposud byl v Rusku v platnosti standard Euro 5, vyžadovaný od roku 2016. | Zdroj: Pixabay

V továrně Renaultu v Moskvě mají také nově vznikat Moskviče. Zdroj: Pixabay

V továrně Renaultu v Moskvě mají také nově vznikat Moskviče. | Zdroj: Pixabay

Úřady dále zjednodušily požadavky na nárazové testy, v rámci nichž nyní stačí pouze čelní náraz do betonového bloku bez překryvu. Zdroj: Pixabay
Pro většinu automobilů dále vláda snížila potřebnou ekologickou třídu na úrovni Euro 0 (Euro 1 platilo od roku 1992). Doposud byl v Rusku v platnosti standard Euro 5, vyžadovaný od roku 2016. Zdroj: Pixabay
V továrně Renaultu v Moskvě mají také nově vznikat Moskviče. Zdroj: Pixabay
6
Fotogalerie

Auta v Rusku se vrátí o desítky let zpět. Vláda povolila výrobu aut bez ABS a airbagů

Sankce uvalené na Rusko kvůli válce na Ukrajině donutily vládu zjednodušit pravidla pro certifikaci osobních automobilů a uvolnit emisní požadavky.

Vláda Ruské federace zveřejnila nařízení č. 855 z 12. května roku 2022, které se týká uplatňování povinných požadavků na osobní automobily. To umožní výrobcům přestat používat elektronické komponenty, které se v Rusku staly kvůli sankcím nedostupnými. V praxi to znamená možnost (ale ne povinnost) vyrábět vozidla bez systémů ABS a ESP, předpínačů pásů a bez automatického spuštění nouzového varování skrze ERA-GLONASS.

Úřady dále zjednodušily požadavky na nárazové testy, v rámci nichž nyní stačí pouze čelní náraz do betonového bloku bez překryvu. Pro většinu automobilů pak vláda snížila potřebnou ekologickou třídu na úroveň Euro 0 (Euro 1 platilo v Evropě od roku 1992). Doposud byl v Rusku v platnosti standard Euro 5, vyžadovaný od roku 2016.

Doporučujeme

Články odjinud