Vyhřívání a odvětrávání sedaček v autech není v dnešní době žádnou extra vymožeností a tyto funkce se již objevují i v celkem levných modelech. Zdroj: Tesla

Vyhřívání a odvětrávání sedaček v autech není v dnešní době žádnou extra vymožeností a tyto funkce se již objevují i v celkem levných modelech. | Zdroj: Tesla

Americká Tesla však nyní přemýšlí nad alternativním způsobem, jak tyto funkce do svých aut zakomponovat. Magazín Car and Driver totiž zveřejnil zajímavé patentové ilustrace automobilky. Zdroj: Tesla

Americká Tesla však nyní přemýšlí nad alternativním způsobem, jak tyto funkce do svých aut zakomponovat. Magazín Car and Driver totiž zveřejnil zajímavé patentové ilustrace automobilky. | Zdroj: Tesla

Zatímco dnes se vyhřívání sedaček zajišťuje elektricky zahříváním vodičů výhřevné dečky pod vrstvou čalounění a chlazení má na starosti řada malých větráků ve spolupráci s ventilační tkaninou... Zdroj: Tesla

Zatímco dnes se vyhřívání sedaček zajišťuje elektricky zahříváním vodičů výhřevné dečky pod vrstvou čalounění a chlazení má na starosti řada malých větráků ve spolupráci s ventilační tkaninou... | Zdroj: Tesla

...Tesla si podle všeho hraje s myšlenkou kapalinového vyhřívání a chlazení sedadel.    Zdroj: Tesla

...Tesla si podle všeho hraje s myšlenkou kapalinového vyhřívání a chlazení sedadel.    | Zdroj: Tesla

Pod povrchem čalounění sedačky by se tedy nacházela uzavřená vrstva kapaliny, nejpravděpodobněji jistý gel aktivně reagující na zahřívání a chlazení. Zdroj: Tesla

Pod povrchem čalounění sedačky by se tedy nacházela uzavřená vrstva kapaliny, nejpravděpodobněji jistý gel aktivně reagující na zahřívání a chlazení. | Zdroj: Tesla

K této funkci by sedačky obsahovaly blíže neurčená topná a chladicí tělesa a rovněž malou pumpu, pro rovnoměrnou cirkulaci kapaliny pod celou plochou sedáku. | Tesla Model 3 Zdroj: Tesla

K této funkci by sedačky obsahovaly blíže neurčená topná a chladicí tělesa a rovněž malou pumpu, pro rovnoměrnou cirkulaci kapaliny pod celou plochou sedáku. | Tesla Model 3 | Zdroj: Tesla

Zajištěna bude muset být rovněž bezpečnost k zamezení možného úniku kapaliny. Car and Driver nezmiňuje, jaké výhody by mohl mít patent Tesly oproti konvenčnímu způsobu vyhřívání a chlazení sedaček. | Tesla Model 3 Zdroj: Tesla

Zajištěna bude muset být rovněž bezpečnost k zamezení možného úniku kapaliny. Car and Driver nezmiňuje, jaké výhody by mohl mít patent Tesly oproti konvenčnímu způsobu vyhřívání a chlazení sedaček. | Tesla Model 3 | Zdroj: Tesla

Automobilka samozřejmě tyto informace zatím drží v tajnosti. Jisté samozřejmě ani není, zda se patent reálně objeví v produkci nových vozů Tesla. | Tesla Model 3 Zdroj: Tesla

Automobilka samozřejmě tyto informace zatím drží v tajnosti. Jisté samozřejmě ani není, zda se patent reálně objeví v produkci nových vozů Tesla. | Tesla Model 3 | Zdroj: Tesla

Tesla Model 3 Zdroj: Tesla

Tesla Model 3 | Zdroj: Tesla

Tesla Model 3 Zdroj: Tesla

Tesla Model 3 | Zdroj: Tesla

Tesla Model 3 Zdroj: Tesla

Tesla Model 3 | Zdroj: Tesla

Tesla Model 3 Zdroj: Tesla

Tesla Model 3 | Zdroj: Tesla

Americká Tesla však nyní přemýšlí nad alternativním způsobem, jak tyto funkce do svých aut zakomponovat. Magazín Car and Driver totiž zveřejnil zajímavé patentové ilustrace automobilky. Zdroj: Tesla
Zatímco dnes se vyhřívání sedaček zajišťuje elektricky zahříváním vodičů výhřevné dečky pod vrstvou čalounění a chlazení má na starosti řada malých větráků ve spolupráci s ventilační tkaninou... Zdroj: Tesla
...Tesla si podle všeho hraje s myšlenkou kapalinového vyhřívání a chlazení sedadel.    Zdroj: Tesla
Pod povrchem čalounění sedačky by se tedy nacházela uzavřená vrstva kapaliny, nejpravděpodobněji jistý gel aktivně reagující na zahřívání a chlazení. Zdroj: Tesla
12
Fotogalerie

Tesla pracuje na kapalinovém vyhřívání a chlazení sedaček. Ukazují to patentové nákresy

Patenty Tesly ukazují nový způsob, jakým by automobilka mohla zajistit vyhřívání a chlazení sedaček ve svých vozech.

Vyhřívání a odvětrávání sedaček v autech není v dnešní době žádnou extra vymožeností a tyto funkce se již objevují i v celkem levných modelech. Americká Tesla však nyní přemýšlí nad alternativním způsobem, jak tyto funkce do svých aut zakomponovat. Magazín Car and Driver totiž zveřejnil zajímavé patentové ilustrace automobilky.

Zatímco dnes se vyhřívání sedaček zajišťuje elektricky zahříváním vodičů výhřevné dečky pod vrstvou čalounění a chlazení má na starosti řada malých větráků ve spolupráci s ventilační tkaninou, Tesla si podle všeho hraje s myšlenkou kapalinového vyhřívání a chlazení sedadel.   

Pod povrchem čalounění sedačky by se tedy nacházela uzavřená vrstva kapaliny, nejpravděpodobněji jistý gel aktivně reagující na zahřívání a chlazení. K této funkci by sedačky obsahovaly blíže neurčená topná a chladicí tělesa a rovněž malou pumpu, pro rovnoměrnou cirkulaci kapaliny pod celou plochou sedáku.

Zajištěna bude muset být rovněž bezpečnost k zamezení možného úniku kapaliny. Car and Driver nezmiňuje, jaké výhody by mohl mít patent Tesly oproti konvenčnímu způsobu vyhřívání a chlazení sedaček. Automobilka samozřejmě tyto informace zatím drží v tajnosti. Jisté samozřejmě ani není, zda se patent reálně objeví v produkci nových vozů Tesla.

Galerie doplněna o Teslu Model 3.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud