Puma ST má ve své standardní podobě tříválcový motor 1.5 EcoBoost s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 320 Nm. Ford nyní představuje novou verzi ST pro vyznavače automatického řazení. Zdroj: Ford

Puma ST má ve své standardní podobě tříválcový motor 1.5 EcoBoost s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 320 Nm. Ford nyní představuje novou verzi ST pro vyznavače automatického řazení. | Zdroj: Ford

Vůz dostává sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku Powershift, kterou kombinuje s tříválcovým motorem 1.0 EcoBoost, osazeným 48V mild hybridní technikou. Zdroj: Ford

Vůz dostává sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku Powershift, kterou kombinuje s tříválcovým motorem 1.0 EcoBoost, osazeným 48V mild hybridní technikou. | Zdroj: Ford

Její startér generátor dodává až 7,5 kW (10 k), celkově tak jde o 125 kW (170 k) s točivým momentem 248 Nm. Zdroj: Ford

Její startér generátor dodává až 7,5 kW (10 k), celkově tak jde o 125 kW (170 k) s točivým momentem 248 Nm. | Zdroj: Ford

Puma ST Powershift tak zrychlí na 100 km/h za 7,4 sekundy (s manuálem a větším motorem 6,7 s), udávaná spotřeba činí 6,3 l/100 km oproti 6,8 l/100 km u „klasiky.“ Zdroj: Ford

Puma ST Powershift tak zrychlí na 100 km/h za 7,4 sekundy (s manuálem a větším motorem 6,7 s), udávaná spotřeba činí 6,3 l/100 km oproti 6,8 l/100 km u „klasiky.“ | Zdroj: Ford

Té odpovídají i sportovně/zábavní vylepšení typu tužšího příčného členu zadní nápravy, tlustších stabilizátorů, pružin se směrovým vinutím a dvouplášťových tlumičů Hitachi s měnitelnou odezvou dle frekvence kmitů. Zdroj: Ford

Té odpovídají i sportovně/zábavní vylepšení typu tužšího příčného členu zadní nápravy, tlustších stabilizátorů, pružin se směrovým vinutím a dvouplášťových tlumičů Hitachi s měnitelnou odezvou dle frekvence kmitů. | Zdroj: Ford

Je zde také o čtvrtinu rychlejší převod řízení než u „civilní“ Pumy. Zdroj: Ford

Je zde také o čtvrtinu rychlejší převod řízení než u „civilní“ Pumy. | Zdroj: Ford

Přední kotouče mají průměr 325 mm a díky optimalizované rekuperaci ST více brzdí motorem. Díky automatu si nyní také můžete objednat adaptivní tempomat, fungující až do úplného zastavení. Zdroj: Ford

Přední kotouče mají průměr 325 mm a díky optimalizované rekuperaci ST více brzdí motorem. Díky automatu si nyní také můžete objednat adaptivní tempomat, fungující až do úplného zastavení. | Zdroj: Ford

Stejně jako doposud známá verze Pumy ST má i verze s převodovkou Powershift klapku ve výfuku, která se otevře ve sportovním režimu. Zdroj: Ford

Stejně jako doposud známá verze Pumy ST má i verze s převodovkou Powershift klapku ve výfuku, která se otevře ve sportovním režimu. | Zdroj: Ford

Toto nové provedení ostrého crossoveru bude nabízenou souběžně se stávající verzí, nenahrazuje ji, ale pouze doplňuje. Ceny budou dle tiskového mluvčího značky Ford Petra Buriána známy nejpozději koncem tohoto měsíce. Zdroj: Ford

Toto nové provedení ostrého crossoveru bude nabízenou souběžně se stávající verzí, nenahrazuje ji, ale pouze doplňuje. Ceny budou dle tiskového mluvčího značky Ford Petra Buriána známy nejpozději koncem tohoto měsíce. | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift Zdroj: Ford

Ford Puma ST Powershift | Zdroj: Ford

Vůz dostává sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku Powershift, kterou kombinuje s tříválcovým motorem 1.0 EcoBoost, osazeným 48V mild hybridní technikou. Zdroj: Ford
Její startér generátor dodává až 7,5 kW (10 k), celkově tak jde o 125 kW (170 k) s točivým momentem 248 Nm. Zdroj: Ford
Puma ST Powershift tak zrychlí na 100 km/h za 7,4 sekundy (s manuálem a větším motorem 6,7 s), udávaná spotřeba činí 6,3 l/100 km oproti 6,8 l/100 km u „klasiky.“ Zdroj: Ford
Té odpovídají i sportovně/zábavní vylepšení typu tužšího příčného členu zadní nápravy, tlustších stabilizátorů, pružin se směrovým vinutím a dvouplášťových tlumičů Hitachi s měnitelnou odezvou dle frekvence kmitů. Zdroj: Ford
27
Fotogalerie

Ford Puma ST dostal automat Powershift a litrový tříválec. Výkonu ubylo, ale zvuk má parádní

Ostrá verze crossoveru je nyní k mání i bez „fofrklacku.“ Chce kombinovat emoce s každodenní použitelností.

I když leckdo protestoval proti návratu slavného jména Puma u kompaktního crossoveru, výsledek překvapil v pozitivním slova smyslu a dvakrát tolik v ostré verzi ST. Ta má ve své standardní podobě tříválcový motor 1.5 EcoBoost s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 320 N.m. Ford nyní představuje novou verzi ST pro vyznavače automatického řazení. Vůz dostává sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku Powershift, kterou kombinuje s tříválcovým motorem 1.0 EcoBoost, osazeným 48V mild-hybridní technikou. Její startér-generátor dodává až 7,5 kW (10 k), celkově tak jde o 125 kW (170 k) s točivým momentem 248 Nm.

Puma ST Powershift zrychlí na 100 km/h za 7,4 sekundy (s manuálem a větším motorem 6,7 s), udávaná spotřeba činí 6,3 l/100 km oproti 6,8 l/100 km u „klasiky.“ Té odpovídají i sportovně/zábavní vylepšení typu tužšího příčného členu zadní nápravy, tlustších stabilizátorů, pružin se směrovým vinutím a dvouplášťových tlumičů Hitachi s měnitelnou odezvou dle frekvence kmitů. Je zde také o čtvrtinu rychlejší převod řízení než u „civilní“ Pumy. Přední kotouče mají průměr 325 mm a díky optimalizované rekuperaci ST více brzdí motorem. Díky automatu si nyní také můžete objednat adaptivní tempomat, fungující až do úplného zastavení.

Stejně jako doposud známá verze Pumy ST má i verze s převodovkou Powershift klapku ve výfuku, která se otevře ve sportovním režimu. Jak se můžete přesvědčit na videu níže, zvuk litrového tříválce, linoucí se z dvojice koncovek, má správný chraplavý říz. Toto nové provedení ostrého crossoveru bude nabízeno souběžně se stávající verzí, nenahrazuje ji, ale pouze doplňuje. Ceny budou dle tiskového mluvčího značky Ford Petra Buriána známy nejpozději koncem tohoto měsíce.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 

Doporučujeme

Články odjinud