Nový malý crossover Honda HR-V zamíří v létě k prodejcům. Na co se můžou zájemci těšit? Předně budou mít na výběr ze dvou motorů. Evropská verze dostane buď benzínovou patnáctistovku, nebo turbodiesel 1,6 l. V Evropě bude pouze verze s pohonem předncíh kol, automat bude za příplatek.
Do terénu se raději nepouštějte, Honda HR-V bude jenom předokolka. Ale zpomalovací prahy před nákupním centrem auto určitě zvládne.
Benzínový motor má výkon 96 kW (130 k), což je na atmosférickou patnáctistovku i-VTEC slušné. V základu je jednotka spojena s šestistupňovým manuálem, ale jestli se vám nechce řadit, tak vám Honda prodá i variátorový automat CVT.
Oblíbený bude spíše diesel 1.6 i-DTEC, který pošle na přední kola přes šestistupňový manuál výkon 88 kW (120 k). K němu automat ale nedostanete, bohužel ani pohon všech kol.
V tiskové zprávě Hondy se dočteme, že „model HR-V byl záměrně navržen tak, aby navozoval jízdní zážitek limuzíny, k čemuž přispívá jeho nízké těžiště a lehká a velmi pevná karosérie.“ Zvláště na ten zážitek z limuzíny si rádi počkáme, Mercedes třídy S totiž posadil laťku velmi vysoko.
Samozřejmostí budou také možnosti konektivity s chytrými telefony a bezpečnostní asistenti. Myslelo se i na praktičnost. Zadní sedadla jsou variabilní a základní objem kufru 453 litrů, který lze zvětšit až na 1026 litrů, není špatný.
Zcela nová Honda HR-V kombinuje dynamický design a špičkový vnitřní prostor ve své třídě
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E