Vývoj dieselů pozastavuje i primárně evropská, vznětově zaměřená automobilka. Blíží se konec?
Skupině PSA se v posledních letech poměrně daří, a tak investuje do vývoje zážehových motorů a elektrických či hybridních jednotek. Francouzi se ovšem vždy specializovali na vznětové agregáty, které v několika generacích dokázaly držet na vrcholu v oblasti kultivovanosti chodu či spolehlivosti a stavěli na nich své produktové portfolio.
Jenže další vývoj budoucích dieselů byl aktuálně u PSA pozastaven. "Rozhodli jsme se pozastavit vývoj technologií pro dieselové motory. Uvidíme, co se bude dít dál," prozradil na pařížském autosalonu pro britský Autocar Laurent Blanchet, produktový šéf Peugeotu.
Blanchet tvrdí, že rozhodnutí je dočasné a nabude vývoje v dalších měsících až letech. Francouzi podle jeho slov čekají, jak se vyvine trh s dieselovými motory. Ten v Evropě za poslední rok a půl z padesátiprocentního podílu spadl na přibližně 36 procent. Především kvůli kauze dieselgate a následným restrikcím ze strany zákonodárců i městských radní.
"Je to jasné. Pokud v letech 2022 či 2023 bude podíl dieselů pod pět procent, vývoj ukončíme úplně. Pokud stále bude oscilovat kolem 30 procent, je to jiný příběh," prozrazuje Blanchet. Chtělo by se říci, že pokud o konci dieselů už vážně uvažuje i taková bašta spalovačů nafty, jako je francouzská skupina PSA, situace je opravdu seriózní. Od Peugeotu totiž toto rozhodnutí zní vážněji, než když se pro konec dieselů nedávno rozhodlo Porsche.