Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS

Škoda Octavia IV. generace Kresba: Ondřej Lilling, Auto.cz

Škoda Octavia IV. generace | Kresba: Ondřej Lilling, Auto.cz

Škoda Octavia IV. generace Kresba: Ondřej Lilling, Auto.cz

Škoda Octavia IV. generace | Kresba: Ondřej Lilling, Auto.cz

Škoda Octavia IV. generace Kresba: Ondřej Lilling, Auto.cz

Škoda Octavia IV. generace | Kresba: Ondřej Lilling, Auto.cz

Škoda Octavia IV. generace Kresba: Ondřej Lilling, Auto.cz

Škoda Octavia IV. generace | Kresba: Ondřej Lilling, Auto.cz

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia testovací prototyp

Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS
21
Fotogalerie

Nová Škoda Octavia RS se prý turbodieselu nevzdá. Může mít až 200 koní

Další den, další spekulace o technice nadcházející generace Škody Octavia. Přesněji o její výkonnější RS verzi, která by si podle některých zdrojů mohla pod kapotou stále ponechat i naftový dvoulitr.

Premiéra nové Škody Octavia je plánovaná až na příští rok, klasickým způsobem se ovšem na povrch již dostávají kusé informace o jejím designu a technice. Ušetřena není přitom ani silnější varianta RS, u které se v poslední době řeší hlavně možné pohonné jednotky.

Jen před pár dny se zmínil šéf vývoje Škody Christian Strube, že myšlenka hybridní Octavie RS není vůbec špatná. Samozřejmě tím naznačil velkou inspiraci v technice představené v nedávném konceptu Vision RS, který jsme si na pařížském autosalonu mohli do detailu prohlédnout. I když je ale elektrifikace cestou vpředu, tradičnějšího pohonu se prý nová Octavia RS ještě nevzdá.

Podle informací německého Auto Bildu se má totiž v nabídce pohonných jednotek Octavie RS objevit kromě benzinových motorů a možného hybridního systému nadále taky dvoulitrový naftový čtyřválec TDI. Zatímco však současný diesel v RS zajišťuje výkon 135 kW (183 koní), v nové generaci by TDI zřejmě produkovalo okolo 147 kW (200 koní).

Předpokladem je, že tato motorizace by opět fungovala jako nejslabší verze Octavie RS. Vrchol by stále představovala benzinová varianta nebo hybrid. Ve zmíněném konceptu Vision RS se nacházela přeplňovaná patnáctistovka a elektromotor o kombinovaném výkonu 180 kW (245 koní).

O standardní Octavii nicméně víme, že využije vylepšenou platformu MQB, která již umožňuje možnost zástavby mild-hybridního a plug-in hybridního pohonu. Po stránce designu se prý bude nová generace proporcemi a siluetou podobat Superbu, zdvojeným předním světlometům bude konec a nebude chybět široké využití ostrých hran, viditelných i na posledních modelech Škody.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud