Vzhledově se nijak neliší, snad až na ten polep. První prototypy by měly vzniknout v příštím roce.
Toyota je jedním z předních hráčů na poli alternativních pohonů a díky brzkému vstupu do světa elektrifikace si teď může pískat a zkoušet další věci, zatímco někteří jiní výrobci se vývoj snaží dohnat. Není tak divu, že zrovna Toyota má v produkci vodíkové auto, dokonce už jeho druhou generaci. Jmenuje se Mirai a na našem trhu je jedním ze dvou takových aut. U jednoho modelu to ale pochopitelně neskončí.
Nejenže Toyota již úspěšně transformovala dva spalovací motory na spalování vodíku, z toho oba řidičsky velmi atraktivní, ale pokračuje i s novými vodíkovými modely. Zastoupení automobilky v anglickém Burmastonu nyní získalo dotaci na vývoj pracovního pick-upu Hilux poháněného palivovým článkem. Cílem je vytvořit prototypy během roku 2023 a v případě úspěchu rozjet i malosériovou výrobu.
Na vývoj nebude britská Toyota sama, pomůže i celoevropské zastoupení značky. Toyota může tímto krokem proniknout s novým pohonem do dalšího, velmi konkrétního segmentu. Na prvních fotografiích jasně vidíme, že designově se vůz nebude nijak zvláštně lišit od běžných variant se spalovacími motory. Odlišností jsou jen polepy karoserie, které jasně dávají najevo druh pohonné soustavy.
„Velká Británie je pro pick-upy jedním z klíčových trhů a zároveň jde o důležitý trh značky Toyota. Tato dotace je skvělou příležitostí, jak vyvinout bezemisní řešení pro klíčový segment trhu. Rádi bychom poděkovali britské vládě za podporu, která našemu konsorciu pomůže při výzkumu a vývoji pohonu na bázi palivového článku pro Toyotu Hilux, v souladu s našimi cíli v oblasti uhlíkové neutrality,“ komentoval Matt Harrison, prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe.