Toyota Mark X GRMN Toyota

Toyota Mark X GRMN | Toyota

Toyota Mark X GRMN Toyota

Toyota Mark X GRMN | Toyota

Toyota Mark X GRMN Toyota

Toyota Mark X GRMN | Toyota

Toyota Mark X GRMN Toyota

Toyota Mark X GRMN | Toyota

Toyota Mark X GRMN Toyota

Toyota Mark X GRMN | Toyota

Toyota Mark X GRMN Toyota

Toyota Mark X GRMN | Toyota

Toyota Mark X GRMN Toyota

Toyota Mark X GRMN | Toyota

Toyota Mark X GRMN Toyota

Toyota Mark X GRMN | Toyota

Toyota Mark X GRMN Toyota
Toyota Mark X GRMN Toyota
Toyota Mark X GRMN Toyota
Toyota Mark X GRMN Toyota
8
Fotogalerie

Zapovězeno Evropě: Toyota Mark X GRMN je rychlým sedanem s V6 a manuálem

Tokijský autosalon nám opět ukazuje některé vozy, na které si můžeme u nás v Evropě nechat zajít chuť. Například Toyota nyní předvádí svůj domácí sedan Mark X v ostré a pořádně old-school verzi GRMN.

Pro puristy si na tokijském autosalonu přichystala Toyota speciální verzi tamního sedanu Mark X, který vychází z platformy u nás známého Lexusu GS. Nejde přitom pouze o ostrý design, i když verze GRMN zaujme agresivnějšími nárazníky, křidélkem na zádi či velkým karbonovým difuzorem vzadu, doplněným o čtveřici kulatých koncovek výfuku.

Hlavním tahákem je samotná specifikace, u které je všechno tak nějak správně. Mark X GRMN totiž pod kapotou využívá 3,5litrový atmosférický šestiválec o výkonu 230 kW (313 koní) a točivém momentu 380 N.m, který je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Síla pak směřuje pouze na zadní kola.

Toyota nakonec vyladila podvozek, přenastavila elektrický posilovač řízení a také stabilizační systémy, aby si novinka opravdu zasloužila nálepku rychlého sedanu nejen v přímce. Nechybí samozřejmě kovaná 19palcová kola BBS, za nimiž razí nová silnější brzdová soustava. Bohužel dynamické schopnosti Mark X GRMN zatím Toyota neuvádí.

K dalším nutným maličkostem vozu patří volitelná karbonová střecha, jež pozitivně sníží hmotnost vozu i jeho těžiště. Karbonové díly pak najdete i uvnitř ve formě obložení středového panelu, palubní desky a dveří. Tříramenný volant s menším průměrem a sportovní sedačky s lepším bočním vedení a integrovanou opěrkou jsou taky na místě.

Produkce Toyoty Mark X GRMN bude omezena na pouhých 350 kusů pro japonský trh. Nechte si tedy zajít chuť. Novinka mimochodem vyjde zájemce na minimálně 5.130.000 jenů, tedy v přepočtu asi 1,1 milionu korun bez příplatků.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud