Japonská automobilka na nás valí další vozidla plná zábavy a adrenalinu. Zatím dělá tajnosti, ale máme se na co těšit.
Shrňme si to. Toyota uhodila hřebíček na hlavičku s novou GR Suprou, její malý GR Yaris patří k nejlepším ostrým hatchbackům všech dob, již brzy k zákazníkům vyrazí sportovní GR 86. S radostí z řízení to tedy japonská automobilka bere za správný konec – a zdaleka ještě nekončí. Na tokijský autosalon nás láká skrze dvojici aut, která opět udělají radost milovníkům rychlosti. Prvním vozem je GR GT3 Concept, což zřejmě bude speciál pro vytrvalostní závody. Ze zatmaveného obrázku lze vyčíst, že bude mít dlouhou nízkou kapotu á la Mercedes-AMG GT, odvětrávané přední blatníky a skutečně výrazné přítlačné křídlo vzadu.
Pro běžné smrtelníky pak bude „plně vyladěná“ verze GR Yarisu. Ze snímku lze vyčíst, že dostane výrazné zadní křídlo, rozšířené blatníky a výdech v kapotě, což může naznačovat ještě výkonnější verzi s pravděpodobným názvem GRMN. Informace ze zákulisí naznačují, že půjde o limitovanou edici pěti set kusů, které budou k dostání buď v civilním nastavení, okruhové verzi nebo se zaměřením na rallyové svezení. Poslední jmenovaná varianta by tak mohla dostat specifické nastavení odpružení i menší brzdy kvůli 15“ rallyovým kolům a pneumatikám ve stylu japonské verze GR Yaris RC.
Japonský časopis Mag-X k nejostřejšímu Yarisu dále uvádí, že bude mít odolnější spojku a kratší zpřevodování šestistupňového manuálu, mechanické samosvorné diferenciály, více než 500 nových svárů karoserie pro větší tuhost a také o zhruba 30 kilogramů nižší hmotnost. Dá se čekat velký zájem ze strany koupěchtivých zákazníků, o budoucích majitelích tak zřejmě rozhodne losování.