Emisní normy a malá poptávka mají zajistit odchod dvanáctiválcové „sedmičky“ ještě letos. Nejspíš ale jen v Evropě.
Dvanáctiválcové BMW řady 7 nesoucí označení M760Li xDrive by mohlo už letos na podzim zmizet z nabídky značky. Alespoň to tedy říká web Bimmer Today, který upřesňuje, že vyřazení motorizace bude krokem především na evropském trhu a BMW neplánuje přímého nástupce této verze u nové generace limuzíny.
Hlavními důvody jsou pochopitelně stále přísnější emisní limity v Evropě, kdy vrcholná sedmička s dvanáctiválcem nehází dobré světlo na flotilové emise značky se svými 285 g CO₂/km – pro srovnání vrcholný osmiválec 750Li xDrive produkuje 217 g CO₂/km, přičemž svým výkonem není tolik pozadu (390 kW (530 k) vs. 430 kW (585 k).
Do karet nemá hrát ani samotná poptávka po nejvyšší verzi řady 7, která je příliš nízká, aby se značce vyplatilo dnes už stále vzácnější motorizaci udržovat při životě. Ostatně loni šéf divize BMW M uvedl, že v blízké budoucnosti nevidí příchod nového modelu značky s motorem V12 pod kapotou.
Navíc, když vývoj nové generace se ubírá opačným směrem a finance mají mířit do příchodu řady 7 s čistě elektrickým pohonem. Ta bude podle předsedy představenstva automobilky Olivera Zipse zastávat novou nejvýkonnější variantu, kterou doplní slabší plug-in hybrid a konvenční šestiválcové a osmiválcové verze.
Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec řady N74 však z produkce úplně nezmizí, stejně jako doposud by měl v upravené variantě nadále představovat srdce Rolls-Royců. Očekává se totiž v nové generaci modelu Ghost.