32
Fotogalerie

Tajné: VW chystá Golf R20 i hybridní Touareg

Volkswagen připravuje hned dvě novinky, Ford C-Max dostane posuvné zadní dveře, Renault finišuje s Méganem sedan ad.

Ford C-Max nové generace s posuvnými dveřmi

Poté, co automobilka Ford představila tento rok na autosalonu v Ženevě koncept vozu Iosis Max, mnoho příznivců značky správně tušilo, že nezůstane jen u konceptu a něco z použité techniky se dostane i do sériové výroby. Tak trochu tomu i bude - Ford totiž testuje novou generaci modelu C-Max.

Největší novinkou „sí-maxu“ budou posuvné boční dveře - mechanizmus otevíraní je dobře vidět na fotografiích i přes výrazné maskování vozu. Pokud ale někdo čekal, že Ford vynechá B-sloupek, jako tomu bylo právě v případě konceptu Iosis, bude zklamán. Konat se nebude ani použitý odvážný design, vše zůstane více usedlé a konzervativnější.

Pod kapotou si najdou místo agregáty používané i v současnosti, no počítá se i s novou přeplňovanou zážehovou jednotkou 1,6 EcoBoost, která se ukázala v Ženevě právě v útrobách konceptu Iosis. Oficiální premiéra vozu je naplánována na pařížský autosalon v příštím roce.

Ford C-Max 001.jpg Ford C-Max 002.jpg Ford C-Max 003.jpg
Ford C-Max 004.jpg Ford C-Max 005.jpg Foto © Automedia
Ford C-Max - novinkou budou posuvné zadní dveře

VW Golf R20: vrchol v podobě čtyřválce

Vypadá to tak, že u Volkswagenu se rozhodli nacpat do nejvýkonnější verze Golfu (s označením R20) přeplňovaný čtyřválec. Půjde pravděpodobně o dobře známý agregát 2,0 TFSI, který se ale dočká řady změn. Mimo jiné půjde o přeprogramovanou řídící jednotku nebo upravený výfukový systém.

A jaký bude výsledek? Popravdě velmi zajímavý, i když příznivci atmosférického plnění z něho nadšeni nikdy nebudou. Golf R20 má disponovat výkonem 270 koní, co je o 20 koní více než u předchozí verze R32 se šestiválcem pod kapotou. Stovku by měl vůz zvládnout s přehledem pod 6 sekund a maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h. Samozřejmostí budou výkonnější brzdy a vylepšený podvozek.

Vůz se původně měl dočkat připojitelného pohonu všech kol jako R32 na základech Golfu páté generace, ale u Volkswagenu si tím nemůžeme být jisti. Golf R20 by pak mohl být přílišnou konkurencí pro Audi S3, navíc již představené Scirocco R se stejnou technikou pohon všech kol nemá. Že by se z eRkového Golfu stalo je vyladěné GTI? To by asi fandové povedené R32 nepřenesli přes srdce...

Vzhled Golfu R20 bude vycházet z verze GTI, vše ale bude ještě trošku přiostřeno a okořeněno, a to jak na přídi, tak na zádi vozu. Dvojitá koncovka výfuku bude umístěna vzadu uprostřed. Nejprve bude k dispozici pouze v podobě třídveřového provedení, později se do prodeje možná dostane také jako pětidveřový model.

Představení vozu by se mělo odehrát již za měsíc ve Frankfurtu, kdy si konečně budeme moci být jisti všemi informacemi.

VW Golf R20 001.jpg VW Golf R20 002.jpg VW Golf R20 003.jpg
VW Golf R20 004.jpg VW Golf R20 005.jpg Foto © Automedia
Vrcholem stálice v šesté generaci bude v blízké době verze R20

Volkswagen Touareg Hybrid: ú(s)porně proti fyzice

Dnes se stále častěji setkáváme s automobily, kterých prvotním cílem nikdy nebylo lámat rekordy v úspornosti. Doba se ale mění a na trh přicházejí těžké SUV, které automobilky prezentují jako velmi úsporné vozy. Ano, něco na tom pravdy bude, ovšem leda relativně.

Špionážní fotografové zachytili při testech novinku Volkswagen Touareg hybrid, který bude ve svých útrobách kombinovat zážehový přeplňovaný šestiválec 3,0 TSI disponující výkonem 245 kW / 333 koní, jemuž bude sekundovat elektromotor o výkonu 38 kW napájený z niklových baterii. Ten bude často využíván především při jízdě po městě, kde nejsou požadavky na výkon často tak vysoké. V případě silnějšího sešlápnutí plynového pedálu se však samozřejmě do práce zapojí i mnohem výkonnější šestiválec. Agregátům bude k dispozici osmistupňová automatická převodovka.

S touto pohonnou výbavou dosahuje VW Touareg poměrně zajímavých parametrů, podle již známých údajů výrobce se kombinovaná spotřeba bude pohybovat těsně pod 9 l/100 km a na jeden kilometr vyprodukuje 210 gramů emisí CO2. I navzdory tomu, že „čistý“ Touareg je oproti běžné verzi úspornější až o 25 procent, zrychlení z nuly na stovku, které zvládne za 6,8 vteřiny, jen potvrzuje, že nepatří mezi žádné líné mastodonty. Nic to ovšem nemění na tom, že tyto vozy pro úspornou jízdu stavěné nikdy nebyly, a tak je nutno brát některá prohlášení výrobce opravdu s rezervou...

VW Touareg Hybrid 001.jpg VW Touareg Hybrid 002.jpg VW Touareg Hybrid 003.jpg
VW Touareg Hybrid 004.jpg VW Touareg Hybrid 005.jpg VW Touareg Hybrid 006.jpg Foto © Automedia
 

db2009au00099_large-1280.jpgdb2009au00093_large-1280.jpgdb2009au00102_large-1280.jpg db2009au00092_large-1280.jpgdb2009au00101_large-1280.jpg 
VW Touareg Hybrid vsází na kombinaci zážehového přeplňovaného šestiválce a elektromotoru

Renault finišuje s novým Méganem sedan

Špionážním fotografům se opět podařilo zachytit Mégane sedan z rodu francouzského Renaultu. Ten je velmi důležitý pro automobilku jakou takovou, protože se počítá s prodeji hlavně v jižní a východní Evropě a dokonce i ve státech Jižní Ameriky.

K hatchbacku se přednedávnem přidala také kombi verze (její nový test si můžete přečíst zde) a není žádným tajemstvím, že u Renaultu plánují později do světa vyslat také verzi CC (Cabrio s pevnou sklápěcí střechou) a možná dokonce i crossover.

Pod kapotou se počítá se stejnými motorizacemi, jaké jsou k dispozici pro kombi - zážehové šestnáctistovky o výkonech 100 a 110 koní, silnější pak bude přeplňovaná jedna-čtyřka s výkonem 130 koní. Vrcholní motorizací má být agregát 2,0 Turbo s výkonem 180 koní. Nejslabším dieselem zůstane agregát 1,5 dCi ve výkonových verzích 85 a 105 koní, 1,9 dCi nabídne 130 koní a dvoulitr pak bude na přední kola posílat 150 nebo 160 koní.

Renault Megane Sedan 001.jpg Renault Megane Sedan 002.jpg Renault Megane Sedan 003.jpg
Renault Megane Sedan 004.jpg Renault Megane Sedan 005.jpg Foto © Automedia
Renault Mégane sedan stále ještě s výrazným maskováním

Hyundai Sonata nové generace: podstatně jiný vzhled?

Testy Hyundai Sonata jsou v plném proudu a momentálně probíhají zátěžové zkoušky v horkém podnebí poblíž pouště. Tam se podařilo špionům exemplář korejské automobilky zachytit, sice stále s velkým maskováním, ale základní tvary lze bez větších problémů rozpoznat.

S kódovým označením YF byla nová Sonata zrozena v designovém studiu v kanadském městě Irvine. To může něco napovědět - od Sonaty si automobilka slibuje mnoho také na americkém kontinentu. Design má být pojat více dynamicky, nízké stavby karoserie si lze všimnout také na fotografiích.

Základním motorem pro pohon vozu má být čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem mírně pod 200 koní, pro náročnější bude připraven šestiválec 3,5 l s výkonem 250 koní. To ovšem bude platit za oceánem, u nás tomu může být zcela jinak. Zajímavostí je, že Hyundai plánuje postavit také hybridní verzi vozu. Baterie však nebudou Li-Ion, ale Li-Pol - výdrž je prý lepší a také je jejich výroba levnější.

Uvedení modelu na trh by mělo proběhnout v Americe v létě příštího roku, hybridní verze dorazí o rok později. Zatím však nevíme, kdy dorazí také na starý kontinent.

Hyundai Sonata 001 sma.jpg Hyundai Sonata 002 sma.jpg Hyundai Sonata 003 sma.jpg
Hyundai Sonata 004 sma.jpg Hyundai Sonata 005 sma.jpg Hyundai Sonata 006 sma.jpg Foto © Automedia
Tvary nové Sonaty pocházejí z designového studia v Kanadě

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud