Do redakce nám opět dorazil Renault Talisman. Tentokrát s karoserií kombi

Do redakce nám opět dorazil Renault Talisman. Tentokrát s karoserií kombi

O jedné věci nelze pochybovat, design tohoto auta se skutečně povedl

O jedné věci nelze pochybovat, design tohoto auta se skutečně povedl

Talisman je poměrně nízký, takže nabídne i nízkou nakládací hranu

Talisman je poměrně nízký, takže nabídne i nízkou nakládací hranu

V zavazadelníku najdete rozdělenou falešnou podlahu. Menší díl můžete využít jako přepážku

V zavazadelníku najdete rozdělenou falešnou podlahu. Menší díl můžete využít jako přepážku

Větší část podlahy zavazadelníku slouží k vyrovnání schodu, který vznikne po sklopení zadních opěradel

Větší část podlahy zavazadelníku slouží k vyrovnání schodu, který vznikne po sklopení zadních opěradel

Testovaný Talisman má opět vrcholnou výbavu Initiale Paris

Testovaný Talisman má opět vrcholnou výbavu Initiale Paris

Základní cena tohoto exempláře překračuje hranici jednoho milionu korun

Základní cena tohoto exempláře překračuje hranici jednoho milionu korun

Testovaný Talisman představuje to nejdražší, co si můžete z nabídky vybrat

Testovaný Talisman představuje to nejdražší, co si můžete z nabídky vybrat

Součástí výbavy je i systém natáčení zadní nápravy

Součástí výbavy je i systém natáčení zadní nápravy

Chybět nesmí ani takzvaný světelný podpis, který mají všechny modely Renault z poslední doby. V noci jsou zadní diodové svítilny opravdu velmi efektní

Chybět nesmí ani takzvaný světelný podpis, který mají všechny modely Renault z poslední doby. V noci jsou zadní diodové svítilny opravdu velmi efektní

Testovaný Talisman stojí na devatenáctipalcových kolech

Testovaný Talisman stojí na devatenáctipalcových kolech

Ve výbavě najdete i diodové světlomety a automatické přepínání dálkových světel

Ve výbavě najdete i diodové světlomety a automatické přepínání dálkových světel

Jak už to známe z klasického Talismanu, výbava Initiale Paris má svůj podpis přímo na masce

Jak už to známe z klasického Talismanu, výbava Initiale Paris má svůj podpis přímo na masce

Sedadla jsou bohatě dimenzovaná a velmi pohodlná. Nechybí ani masáž

Sedadla jsou bohatě dimenzovaná a velmi pohodlná. Nechybí ani masáž

Vzadu nabídne kombík více místa pro hlavu. Obecně je tu dost prostoru ve všech směrech, i když Talisman Grandtour nepatří k rekordmanům

Vzadu nabídne kombík více místa pro hlavu. Obecně je tu dost prostoru ve všech směrech, i když Talisman Grandtour nepatří k rekordmanům

Pracoviště řidiče už známe. Ovládání některých funkcí přes velký "tabletový" displej není zrovna nejpraktičtější

Pracoviště řidiče už známe. Ovládání některých funkcí přes velký "tabletový" displej není zrovna nejpraktičtější

Pod dnem se ukrývá ještě rezerva

Pod dnem se ukrývá ještě rezerva

Maximální objem zavazadelníku je 1681 litrů

Maximální objem zavazadelníku je 1681 litrů

Dvakrát přeplňovaná naftová šestnáctistovka je to nejdražší, co si můžete pořídit. Disponuje parametry 160 koní a 380 Nm

Dvakrát přeplňovaná naftová šestnáctistovka je to nejdražší, co si můžete pořídit. Disponuje parametry 160 koní a 380 Nm

O jedné věci nelze pochybovat, design tohoto auta se skutečně povedl
Talisman je poměrně nízký, takže nabídne i nízkou nakládací hranu
V zavazadelníku najdete rozdělenou falešnou podlahu. Menší díl můžete využít jako přepážku
Větší část podlahy zavazadelníku slouží k vyrovnání schodu, který vznikne po sklopení zadních opěradel
19
Fotogalerie

Připravujeme test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Po Talismanu s karoserií sedan dorazila na český trh také verze kombi a právě ta nám aktuálně dělá v redakci společnost.

Renault představil v nedávné době hned několik novinek od nového Mégane, přes Talisman, až po aktuální Alaskan. První dva jmenovaní už mají za sebou také náš redakční test, ovšem v základních variantách. Oba ale nabídnou ještě provedení kombi. Zatímco Mégane Grandtour dorazí později, Talisman Grandtour se už u nás prodává a v současnosti také parkuje v naší redakci. 

Opět, stejně jako u prvního testu modelu Talisman, vůz přijel v tom nejdražším provedení. Znovu tedy testujeme výbavu Initiale Paris, dvakrát přeplňovaný diesel o objemu 1,6 l a dvouspojkový automat EDC. A stejně jako minule nezbývá než konstatovat, že nejde o vůbec levné auto. 

_DSC1138.jpg_DSC1137.jpg
Talisman Grandtour je bez debat designově velmi povedené auto. Základem designového úspěchu je poměrně malá výška a velká šířka

Náš Talisman totiž představuje vůbec to nejdražší, co si můžete pořídit. Cena testovaného exempláře startuje na částce 1 014 900 Kč. Mimochodem příplatek za praktičtější karoserii kombi činí 30 000 Kč. Dobrou zprávou ale budiž fakt, že u této luxusní výbavy už mnoho dalších příplatků nenajdete.

Přesto to nebude mít Talisman v boji s konkurencí úplně snadné a to hlavně kvůli nabízenému motoru. Za milion korun můžete pořídit hodně dobře vybavené kombi této kategorie se silnějšími dvoulitry, ať už se budeme bavit o Mazdě6, Škodě Superb nebo rovnou o VW Passat Variant s dvakrát přeplňovaným naftovým čtyřválcem o výkonu 176 kW (240 k). Talisman na tuto kritiku odpovídá bohatou výbavou a řízením zadní nápravy, což je v této kategorii unikát. Otázkou je, zda to bude zákazníkům stačit. 

_DSC1152.jpg_DSC1171.jpg_DSC1176.jpg
Zavazadelník nabízí dostatečných 572 litrů. Můžete ho také přepůlit. Zadní dveře by se ale mohly vyklápět výše

Níže následují bezprostřední první dojmy. Pokud vás zajímá něco konkrétního, neváhejte vznést dotaz v diskuzi. 

  • Talisman v provedení Grandtour vypadá opravdu velmi dobře. Vínový lak karoserie mu hodně sluší. 
  • Je opravdu překvapivé, jak na tohle auto reaguje okolí. Za těch pár dnů se objevila řada lidí, která si Talisman Grandtour potřebovala prohlédnout blíže
  • Také interiér působí na první pohled parádně. Potěší bohatě dimenzované sedačky a kvalitní materiály 
  • Oproti sedanu je vzadu přesně podle očekávání více místa pro hlavu
  • Páté dveře jsou skutečně masivní a vyklápí se poměrně nízko. Tímto Talisman Grandtour připomíná Opel Insignia
  • V zavazadelníku najdete rozdělenou falešnou podlahu. Menším dílem můžete zavazadelník rozpůlit, ten větší poslouží k vyrovnání schodu, který vznikne po sklopení zadních opěradel
  • Zadní opěradla můžete sklápět páčkami na bocích zavazadelníku 
  • Naftový čtyřválec nabídne solidní odhlučnění a kultivovaný chod. Na hodnocení spotřeby je ještě příliš brzy
  • Samozřejmostí je možnost vybrat některý z jízdních režimů, případně si v režimu Perso můžete nakombinovat vlastní nastavení 
  • Stejně jako sedan, i kombík funguje velmi dobře na kvalitní silnici
  • S nerovnostmi si ale Talisman moc dobře neporadí. Do interiéru se přenáší rázy od kol a zadní náprava má tendenci odskakovat
  • V řízení mnoho zpětné vazby nenajdete
_DSC1143.jpg_DSC1146.jpg_DSC1147.jpg_DSC1126.jpg_DSC1127.jpg_DSC1131.jpg_DSC1133.jpg_DSC1134.jpg_DSC1163.jpg_DSC1165.jpg_DSC1169.jpg_DSC1172.jpg_DSC1178.jpg_DSC1181.jpg

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud