Prvním majitelem byl slavný závodník Hans Stuck přezdívaný „vrchařský šampion”.

Prvním majitelem byl slavný závodník Hans Stuck přezdívaný „vrchařský šampion”.

Když se odborníci z BMW Group Classic pustili do detektivní práce, klíčovou se stala kooperace s kalifornskou novinářkou Jackie Jouretovou přispívající do časopisu Bimmer.

Když se odborníci z BMW Group Classic pustili do detektivní práce, klíčovou se stala kooperace s kalifornskou novinářkou Jackie Jouretovou přispívající do časopisu Bimmer.

Tommy, jakožto nadšený okruhový závodník, nahradil během příprav původní motor za V8 z Chevroletu, který byl ale mnohem větší.

Tommy, jakožto nadšený okruhový závodník, nahradil během příprav původní motor za V8 z Chevroletu, který byl ale mnohem větší.

Tato životní etapa je fotograficky zdokumentovaná a po každém závodě dostal vůz pečlivý servis u BMW.

Tato životní etapa je fotograficky zdokumentovaná a po každém závodě dostal vůz pečlivý servis u BMW.

Vše ale dopadlo dobře.

Vše ale dopadlo dobře.

S bílým BMW 507 nesoucím registrační značku M-JX 800 stihnul od května do srpna 1958 několik závodů do vrchu v Německu, Rakousku a ve Švýcarsku.

S bílým BMW 507 nesoucím registrační značku M-JX 800 stihnul od května do srpna 1958 několik závodů do vrchu v Německu, Rakousku a ve Švýcarsku.

Od roku 2006, kdy Jackie prohledávala dobové články a literaturu, konečně stála na konci své cesty.

Od roku 2006, kdy Jackie prohledávala dobové články a literaturu, konečně stála na konci své cesty.

Nebylo pochyb!

Nebylo pochyb!

Musel proto vyříznout uchycení předního pomocného rámu nápravy.

Musel proto vyříznout uchycení předního pomocného rámu nápravy.

Pozval ji na návštěvu a společně si BMW důkladně prohlédli.

Pozval ji na návštěvu a společně si BMW důkladně prohlédli.

Právě zde si o pátrání po Elvisově BMW přečetl článek Jack Castor a Jackie kontaktoval s tím, že hledaný exemplář s číslem karoserie 70079 má doma v garáži.

Právě zde si o pátrání po Elvisově BMW přečetl článek Jack Castor a Jackie kontaktoval s tím, že hledaný exemplář s číslem karoserie 70079 má doma v garáži.

Chyběl mu také odpovídající motor.

Chyběl mu také odpovídající motor.

Přestože během let nashromáždil spoustu dílů, kvůli nedostatku času se k obnově nedostal.

Přestože během let nashromáždil spoustu dílů, kvůli nedostatku času se k obnově nedostal.

Chvíli ho používal pro každodenní ježdění a časem se rozhodl jej uložit do skladu mezi dýně a ostatní automobily s cílem následné renovace.

Chvíli ho používal pro každodenní ježdění a časem se rozhodl jej uložit do skladu mezi dýně a ostatní automobily s cílem následné renovace.

Sbíral historická vozidla a kola.

Sbíral historická vozidla a kola.

BMW změnilo majitele ještě dvakrát, než se dostalo do Kalifornie k rukám raketového inženýra Jacka Castora v roce 1968.

BMW změnilo majitele ještě dvakrát, než se dostalo do Kalifornie k rukám raketového inženýra Jacka Castora v roce 1968.

S touto sestavou vyhrál závod v Daytona Beach na Floridě a po pár dalších závodech ho v roce 1963 prodal.

S touto sestavou vyhrál závod v Daytona Beach na Floridě a po pár dalších závodech ho v roce 1963 prodal.

Převodovka, zadní náprava a budíky na palubní desce byly rovněž vyměněny.

Převodovka, zadní náprava a budíky na palubní desce byly rovněž vyměněny.

V té době už mělo motor i převodovku po mechanické obnově.

V té době už mělo motor i převodovku po mechanické obnově.

Milovníci originálních historických vozů asi zapláčou, ale doba byla prostě jiná.

Milovníci originálních historických vozů asi zapláčou, ale doba byla prostě jiná.

Právě zde odstartovala jeho druhá závodní kariéra.

Právě zde odstartovala jeho druhá závodní kariéra.

Vůz se tedy přesunul do Birminghamu ve státě Alabama.

Vůz se tedy přesunul do Birminghamu ve státě Alabama.

Prodal ho na protiúčet newyorskému dealerovi vozů Chrysler, který jej následně prodal za směšných 4500 dolarů rozhlasovému moderátorovi Tommymu Charlesovi.

Prodal ho na protiúčet newyorskému dealerovi vozů Chrysler, který jej následně prodal za směšných 4500 dolarů rozhlasovému moderátorovi Tommymu Charlesovi.

Z německé základny odjel v březnu 1960, ale v USA si BMW už dlouho neužil.

Z německé základny odjel v březnu 1960, ale v USA si BMW už dlouho neužil.

Pochopitelně z toho nebyl nadšený, a když mu došla trpělivost, nechal karoserii přelakovat do červené barvy.

Pochopitelně z toho nebyl nadšený, a když mu došla trpělivost, nechal karoserii přelakovat do červené barvy.

Po celou dobu ho obletovaly fanynky, které mu často rtěnkou psaly vzkazy na bílý lak.

Po celou dobu ho obletovaly fanynky, které mu často rtěnkou psaly vzkazy na bílý lak.

Používal jej ke každodenním jízdám mezi domovem v Bad Nauheimu a americkou armádní základnou ve Friedbergu.

Používal jej ke každodenním jízdám mezi domovem v Bad Nauheimu a americkou armádní základnou ve Friedbergu.

Naštěstí se našly návrhy pojištění, kde bylo uvedeno číslo karoserie, rok výroby a celé jméno Elvis Aaron Presley.

Naštěstí se našly návrhy pojištění, kde bylo uvedeno číslo karoserie, rok výroby a celé jméno Elvis Aaron Presley.

Málokdo ví, že ho Elvis nekoupil nové.

Málokdo ví, že ho Elvis nekoupil nové.

Právě to zkomplikovalo dohledávání pramenů a průkaznost originality vozu.

Právě to zkomplikovalo dohledávání pramenů a průkaznost originality vozu.

Elvis právě zakoupené BMW vybavil registrací americké armády, která se každý rok měnila.

Elvis právě zakoupené BMW vybavil registrací americké armády, která se každý rok měnila.

Stuckovo BMW vyhrálo v létě 1958 automobilovou soutěž krásy ve Wiesbadenu, a poté mělo filmovou roli v bavorském celovečerním filmu Hula-Hopp Conny s Cornelií Froboessovou a Rudolfem Vogelem.

Stuckovo BMW vyhrálo v létě 1958 automobilovou soutěž krásy ve Wiesbadenu, a poté mělo filmovou roli v bavorském celovečerním filmu Hula-Hopp Conny s Cornelií Froboessovou a Rudolfem Vogelem.

Zajel s ním i do Belgie ke králi Baudouinovi.

Zajel s ním i do Belgie ke králi Baudouinovi.

Během pátrání vyšlo najevo, že sjelo z výrobní linky 13. září 1957 a už následující měsíc ho Hans Stuck ukázal na autosalonech v Londýně a Turíně.

Během pátrání vyšlo najevo, že sjelo z výrobní linky 13. září 1957 a už následující měsíc ho Hans Stuck ukázal na autosalonech v Londýně a Turíně.

Navíc už ve svých 23 letech byl dostatečně movitý na to, aby ho mohl 20. prosince 1958 koupit.

Navíc už ve svých 23 letech byl dostatečně movitý na to, aby ho mohl 20. prosince 1958 koupit.

Sněhově bílé BMW 507 zahlédl v roce 1958 u frankfurtského prodejce a okamžitě se zamiloval.

Sněhově bílé BMW 507 zahlédl v roce 1958 u frankfurtského prodejce a okamžitě se zamiloval.

Elvis Presley pobýval v Německu během vojenské služby.

Elvis Presley pobýval v Německu během vojenské služby.

Pět desetiletí se považovalo za ztracené, než ho našli ve zbídačeném stavu.

Pět desetiletí se považovalo za ztracené, než ho našli ve zbídačeném stavu.

Když se odborníci z BMW Group Classic pustili do detektivní práce, klíčovou se stala kooperace s kalifornskou novinářkou Jackie Jouretovou přispívající do časopisu Bimmer.
Tommy, jakožto nadšený okruhový závodník, nahradil během příprav původní motor za V8 z Chevroletu, který byl ale mnohem větší.
Tato životní etapa je fotograficky zdokumentovaná a po každém závodě dostal vůz pečlivý servis u BMW.
Vše ale dopadlo dobře.
54
Fotogalerie

Roadster BMW 507 Elvise Presleyho znovu ožívá

Muzeum automobilky BMW objevilo roadster 507, se kterým jezdil Elvis Presley. Legendární auto se tak dočká znovuzrození.

Kapitoly článku:


BMW 507 nebylo pro automobilku kdovíjaký trhák. Ve skutečnosti na něm značka velmi prodělávala, přestože bylo velmi drahé. Vyrobilo se jen 254 kusů, takže je to jedno z nejvzácnějších BMW vůbec. Jenže bylo to také krásné a rychlé auto, takže se stalo miláčkem celebrit. A jednou takovou byl i tehdy velmi populární Elvis Presley.

bmw507 (3).jpgbmw507 (32).jpgbmw507 (26).jpg
Techniky BMW čeká opravdu spoustu práce. Výsledek ale bude stát za to

Elvis Presley si BMW 507 koupil během svého působení v okupační armádě v Západním Německu. Jednalo se o novinářské auto, které bylo původně vystavené na autosalonu ve Frankfurtu a se kterým i závodil Hans Stuck.

Hudebník si nechal do auta dát nový motor, tedy osmiválec 3,2 l o výkonu kolem 150 koní. Původně prý auto bylo bílé, ale říká se, že fanynky neustále čmáraly Elvisovi rtěnkou na kapotu svá telefonní čísla, takže ho prý nechal přestříkat na červenou.

Osud auta je poněkud nejasný. Vlastně se dá jen odhadovat podle současného stavu... Nicméně BMW Muzeum vystaví tento exemplář do 10. srpna a pak začne s restaurátorskými pracemi, aby ho uvedlo do původního stavu.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud