Brazilské oddělení koncernu PSA představilo nové provedení kompaktní řady Citroën C3. Podle všeho tím poodhalilo podobu faceliftu, který by se mohl co nevidět objevit také na evropských trzích.
Ačkoli typ Citroën C3 vnímáme stále jako „nový“ model, facelift by už stál za úvahu. Vůz se totiž představil již před třemi lety, a to je právě doba, v níž evropské automobilky své velkoprodukční řady zpravidla modernizují, aby obnovily pozornost svých zákazníků. Nyní Citroën připravil pro nástup na brazilský trh model C3, který se od toho známého z našich silnic liší.
Citroën C3 v novém, brazilském provedení
Na první pohled si zřejmě nejprve všimneme nového, citelně nižšího předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení. Celá příď působí poněkud propracovanějším dojmem, za pozornost stojí také zavedení masky chladiče opticky propojující vnitřní hrany předních sdružených svítilen a uprostřed hostící výrazný firemní znak Citroënu.
Při pohledu na zadní část karoserie žádné úpravy nezaznamenáme, zatímco uvnitř ano. Ovládání klimatizace a volant zůstaly beze změn, jinak je celá palubní deska včetně středového panelu, přístrojového štítu a ovládání rádia standardizovaného rozměru zcela nová, přičemž na první pohled nejmarkantnější novinkou je zavedení kruhových výdechů ventilační soustavy.
Zadní část karoserie se obešla bez viditelných změn, zato palubní deska je zcela nová
O tom, že by se tato palubní deska objevila také v evropských vozech řady Citroën C3, však pochybujeme. Není na ní totiž prostor pro populární (a dnes už i v této třídě již bezmála povinný) velkoplošný displej LCD, ale ani pro tradiční a prostorově poněkud hospodárnější displej palubního počítače.
V Brazílii se pod kapotou nového Citroënu C3 objeví zážehové čtyřválce flex-fuel s objemy 1,5 a 1,6 l schopné spalovat benzín i etanol a dosahující výkonu 94 koní (69 kW), resp. 124 koní (91 kW).