Dnešním dnem startuje autosalon v Tokiu, kde samozřejmě nechybí domácí automobilka Subaru. A program si připravila poměrně bohatý. K vidění jsou totiž facelifty pro XV a Forester, koncept ukazující budoucí Imprezu, studii VIZIV Future Concept, limitovanou edici STI a další.
Světovou premiéru zde slaví oba zmíněné koncepty. Subaru VIZIV Future Concept je crossover, který prezentuje kromě designu samotného také novou techniku. Jedná se o hybrid s pohonem všech kol, přičemž zadní nápravu nepohání spalovací motor, ale samostatný elektromotor. Druhou studií je Impreza 5-Door Concept, která pro změnu naznačuje podobu příští generace tohoto hatchbacku. Vůz je dlouhý 4400 mm, široký 1880 mm a vysoký 1440 mm.
Tím ovšem program nekončí. K vidění jsou také facelifty pro XV a Forester. Obě modernizace přináší upravený design, nové disky kol, v případě Foresteru slibuje tisková zpráva také lepší odhlučnění a nově přichází do tohoto modelu systém EyeSight.
Za pozornost stojí rovněž limitovaná edice S207 určená pro model WRX STI. V plánu je výroba 400 kusů, kdy každý bude mít výkon motoru posílený na 241 kW (328 koní), nastavitelné tlumiče na přední nápravě, brzdy Brembo, nová devatenáctipalcová kola a velký přední spoiler. Upravený je také zadní nárazník, v interiéru najdeme sedadla Recaro a jiný přístrojový štít. Připomeňme, že japonská verze má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr, nikoliv starý čtyřválec o objemu 2,5 litru jako evropská varianta.
Komu to nestačí, ten si může pořídit ještě NBR Challenge Package (na fotkách). Ten přidá karbonový přední spoiler a pořádné karbonové křídlo dozadu. Subaru ale nenasadí tento paket na více než 200 automobilů a navíc žlutý lak karoserie dostane pouze 100 exemplářů. Mimochodem, nedělejte si naděje, WRX STI S207 přirozeně není určeno pro Evropu.
Abychom měli výčet novinek kompletní, zmínit musíme ještě edici SporVita, ve které se představují modely WRX S4 a Legacy B4. Toto provedení kombinuje sportovní vzhled obou automobilů s luxusním interiérem, kterému vládne čalounění kůží z italské dílny Mario Levi.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ