Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021

Bollinger B2 Chassis Cab 2021
Bollinger B2 Chassis Cab 2021
Bollinger B2 Chassis Cab 2021
Bollinger B2 Chassis Cab 2021
11
Fotogalerie

Původní Defender dál inspiruje. Bollinger nabídne i elektrické šasi modelu B2

Zatímco koncern JLR vsadil při návrhu nového Defenderu na modernu, jsou firmy, které si designový odkaz původního britského soumara váží poněkud více. Bollinger zašel dokonce tak daleko, že začne od příštího roku nabízet i holé šasi pro libovolné nadstavby.

Pokud je vám 15 a máte hlavu plnou vzdoru třeba vůči současnému automobilovému stylu se spoustou zaoblených a efektivních tvarů, může vám nejnovější počin začínající detroitské společnosti Bollinger Motors připadat skvělý. Rámový podvozek, pohon všech kol, celohliníková nýtovaná karoserie s aerodynamikou letící cihly… Inu, hezké, ale jak se říká, všechno tu už jednou bylo.

V případě produktu firmy Bollinger se sice nejedná o stoprocentní plagiát, to bychom jim křivdili, snad ale nebudeme příliš vedle, když řekneme, že tu máme zcela nepokryté kopírování designu původního Land Roveru Defender. Pochopitelně jen navenek, protože jinak se díváte na další elektrický offroad, který chce jít v příštích letech do souboje s Teslou Cybertruck, Rivianem RT1 či dalším konkurenčním modelem s označením Nikola Badger.

Bollinger svá auta prozatím sériově nevyrábí, ve snaze přilákat k sobě potenciální klientelu však představuje jeden vůz za druhým podobně, jak to má ve zvyku dělat Elon Musk. Svůj první vůz B1 odhalili již v roce 2017, před dvěma lety přibyl pick-up B2 a nyní je na řadě základní varianta, kterou B2 Chassis Cab, což je v podstatě jen výchozí platforma s kabinou.

Ta bude k mání ve dvou i čtyřdveřovém provedení, přičemž zadní část užitkového stroje bude sloužit libovolným potřebám uživatele. Bollinger tak bude možné přestavět na stěhovací dodávku, hasičský speciál, vysokozdvižnou plošinu nebo odtahovku. Přesně jako to svého času nabízel starý Defender.

Právě univerzálnost tohoto vozu by mohla být klíčovým prvkem ve srovnání s konkurenčními modely, pochopitelně za předpokladu, že Bollinger Motors neskončí jako spousta jiných start-upů již ve fázi rozjezdu. Majitelé firmy se nicméně dušují, že sériová produkce modelů B1 a B2 bude spuštěna již v příštím roce. Ceny momentálně známé nejsou, ale odhaduje se, že by se základní pětidveřový model mohl prodávat za částku kolem 125 tisíc dolarů, což v přepočtu dělá ne právě skromných 3,1 milionu korun.

Za tyto peníze dostanete dvojici elektromotorů se souhrnným výkonem 623 koní, maximálním točivým momentem 906 newtonmetrů a schopností zrychlit z místa na 60 mil v hodině (97 km/h) za poměrně zajímavých 4,5 sekundy. Platforma všech variant pojme akumulátory o celkové kapacitě 120 kWh, což je ekvivalent přibližně 45 litrů benzínu a podle metodiky EPA by to mělo při ustálené rychlosti stačit k dojezdu rovných 200 mil, tedy 322 kilometrů. Maximální rychlost je i s ohledem na zachování akčního rádiusu omezena na 160 km/h.

Budoucí majitelé můžou kromě jiného počítat také se schopností táhnout přívěs o hmotnosti 3,4 tuny a lákadlem má být rovněž zatížení auta o váze až 2267 kg. Pokud jde o výbavu, samozřejmostí má být třeba klimatizace, odnímatelné dveře, okna i střešní panely, ale najdete zde i vyhřívané sedačky či zásuvky se 110voltovým napětím podle amerických norem.

Doporučujeme

Články odjinud