Studie Mercedes-Benz IAA zkoumá možnosti snižování aerodynamického odporu.

Studie Mercedes-Benz IAA zkoumá možnosti snižování aerodynamického odporu.

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar.

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar.

Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché.

Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché.

Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19.

Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19.

Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k).

Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k).

Na elektřinu ujede vůz maximálně 32 km, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Na elektřinu ujede vůz maximálně 32 km, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Ačkoliv nízká silueta tomu nenasvědčuje, jedná se o čtyřdveřové auto.

Ačkoliv nízká silueta tomu nenasvědčuje, jedná se o čtyřdveřové auto.

Naději na brzkou sériovou výrobu Mercedes IAA nemá, je to opravdu koncept.

Naději na brzkou sériovou výrobu Mercedes IAA nemá, je to opravdu koncept.

Nejrůznější funkce palubní elektroniky je možné ovládat gesty.

Nejrůznější funkce palubní elektroniky je možné ovládat gesty.

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar.
Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché.
Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19.
Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k).
17
Fotogalerie

Koncept Mercedes-Benz IAA přichází s aktivní aerodynamikou

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil.

Kapitoly článku:


Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz vzpomíná na legendární proudnicová auta a zároveň se dívá do budoucnosti, ve které půjde o každý gram CO2. Ať uděláte sebelepší pohon s minimální spotřebou, stejně zůstane největším nepřítelem aerodynamický odpor.

mercedes iaa (14).jpgmercedes iaa (1).jpgmercedes iaa (5).jpg
Aktivní aerodynamika konceptu IAA sníží koeficient odporu vzduchu z cd=0,25 na cd=0,19. K pohonu vozu slouží plug-in hybridní pohon s blíže nespecifikovaným motorem

A právě ten se snaží Mercedes s konceptem IAA eliminovat na minimum. K tomu má pomoci aktivní aerodynamika, která v rychlostech nad 80 km/h mění tvar i design auta. Upraví se poloha klapek, změní se tvar podlahy vozu a dokonce se odstředivou silou stanou z pětipaprskových kol ploché disky. Asi nejvýraznější je zadní deflektor, který se vysune až o 390 mm.

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil. Zajímavé je, že podobné technické řešení s vysunovacím difuzorem používá na svém elektrickém konceptu e-tron quattro i Audi.

Mercedes-Benz IAA se spoléhá na plug-in hybridní pohon o celkovém výkonu 205 kW (279 k). Nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač a na elektřinu ujede tento Mercedes 32 km. V interiéru nechybí žhavá novinka, tedy ovládání různých funkcí gesty. Jinak je interiér vlastně docela konvenční a v mnohém převzatý z třídy S.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud