17
Fotogalerie

Audi A3 Sedan: přestavěno na e-tron...

Značka Audi přichází s novým zeleným konceptem spadajícím do řady Audi e-tron. Tentokrát je to ale „jen“ hybrid.

Zdá se, že také značka Audi se poslední dobou snaží především o další vstřícné kroky vůči programovým ochráncům životního prostředí. Třeba věří, že za to dostane v Bruselu lízátko. Elektrické postižení s diagnózou „e-tron“, jež započalo v roce 2009 sportovním prototypem Audi R8 e-tron, který zamíří do sériové výroby možná již příští rok, postihlo nově také studii Audi A3 Sedan, hlavní hvězdu stánku Audi na letošním autosalonu v Ženevě. Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že jako e-tron bude vyjíždět Audi A3 také jakožto konvenční a z našich silnic dobře známý pětidveřový kompakt.

Audi A3 Sedan e tron 17.jpg Audi A3 Sedan e tron 16.jpg Audi A3 Sedan e tron 13.jpg
Audi A3 Sedan e tron 12.jpg Audi A3 Sedan e tron 06.jpg Audi A3 Sedan e tron 08.jpg

Zřejmě v Ingolstadtu usoudili, že přímovstřikový pětiválec 2,5 l s přeplňováním, výkonem 408 koní (300 kW), točivým momentem 500 Nm od 1 600 do 5 300 ot./min. a zrychlením „na sto“ za 4,1 s „díru do světa“ neudělá a nepomůže mu ani instalace sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic s trvalým přenosem hnací síly na všechna čtyři kola. Místo toho nová adaptace tohoto konceptu Audi A3 Sedan v provedení e-tron „oslní“ zástavbou skromného čtyřválce 1,4 TSI s výkonem 211 koní (155 kW) a elektromotoru naladěného na 27 koní (20 kW) v integrované hybridní soustavě. Alespoň sedmistupňový S tronic zůstal zachován.   

Audi A3 Sedan e tron 07.jpg Audi A3 Sedan e tron 04.jpg Audi A3 Sedan e tron 05.jpg

Elektrická energie se ukládá v sadě li-ionových akumulátorů umístěných až za zadními sedadly, do kufru toho tedy zřejmě mnoho neuložíte, ale potěšit vás může alespoň pomyšlení na to, že díky nim na čistě elektrický pohon ujedete až 54 km. Baterie je možno dobíjet z domovní zástrčky, ale při delších cestách se lze kromě regenerativního brzdění spolehnout především na konvenční spalovací agregát. Obě jednotky, elektromotor i čtyřválec, jsou schopny pracovat současně a umožnit modelu Audi A3 Sedan e-tron zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dosáhnout rychlosti 231 km/h.

Kromě zástavby jiného pohonného ústrojí si v porovnání s původní ženevskou verzí studie Audi A3 Sedan všimneme nového pojetí interiéru, jiného lakování a hustěji žebrované masky chladiče a litých kol typických pro starší koncepty Audi e-tron.
 
Audi A3 Sedan e tron 11.jpg Audi A3 Sedan e tron 10.jpg Audi A3 Sedan e tron 09.jpg
Audi A3 Sedan e tron 01.jpg Audi A3 Sedan e tron 02.jpg Audi A3 Sedan e tron 03.jpg
Audi A3 Sedan e tron 14.jpg Audi A3 Sedan e tron 15.jpg

Audi A3

Kompaktní model Audi má napříč uložené motory a pohon předních kol, popřípadě čtyřkolku Haldex. Aktuální generace využívá moderní koncernovou platformu MQB. Technicky je tedy Audi A3 příbuzná se Škodou Octavií.

Ceny, výbava, data • Audi A3 Sportback • Audi A3 Sedan • Test Audi A3 Sportback 30 TDI S line

Doporučujeme

Články odjinud