Automobilka Ford představila novou technologii, kterou rozšíří funkci sledování slepého úhlu. Tato funkce, interně označovaná BLIS (Blind Spot Information System), se ve vozech s modrým oválem ve znaku objevuje již přes dekádu. I tak se ale občas objeví nehoda, kterou zapříčiní právě objekt ve slepém úhlu. Zdroj: Ford

Automobilka Ford představila novou technologii, kterou rozšíří funkci sledování slepého úhlu. Tato funkce, interně označovaná BLIS (Blind Spot Information System), se ve vozech s modrým oválem ve znaku objevuje již přes dekádu. I tak se ale občas objeví nehoda, kterou zapříčiní právě objekt ve slepém úhlu. | Zdroj: Ford

Právě s tím se nyní automobilka rozhodla bojovat. Ford demonstruje novou funkci na  novém modelu Kuga , prvním vozu s touto funkcí. Monitorování vozů v druhém jízdním pruhu sleduje vzdálenost až 28 metrů, objekty propočítává dvacetkrát za sekundu a upozorňuje na ně v širokém rozsahu od 65 do 200 km/h. Zdroj: Ford

Právě s tím se nyní automobilka rozhodla bojovat. Ford demonstruje novou funkci na novém modelu Kuga, prvním vozu s touto funkcí. Monitorování vozů v druhém jízdním pruhu sleduje vzdálenost až 28 metrů, objekty propočítává dvacetkrát za sekundu a upozorňuje na ně v širokém rozsahu od 65 do 200 km/h. | Zdroj: Ford

Nová funkce kombinuje tento systém s aktivním asistentem hlídání jízdních pruhů. Pokud se rozhodnete změnit jízdní pruh a Ford vyhodnotí, že máte ve slepém úhlu vozidlo, jemně vám stočí volant zpět do vašeho pruhu. Ford nicméně nenaznačuje, jak je na tom funkce systému v případě, že si vedení v jízdních pruzích vypnete. Zdroj: Ford

Nová funkce kombinuje tento systém s aktivním asistentem hlídání jízdních pruhů. Pokud se rozhodnete změnit jízdní pruh a Ford vyhodnotí, že máte ve slepém úhlu vozidlo, jemně vám stočí volant zpět do vašeho pruhu. Ford nicméně nenaznačuje, jak je na tom funkce systému v případě, že si vedení v jízdních pruzích vypnete. | Zdroj: Ford

Ford také připomíná funkci Intersection Assit, kterou si taktéž připravil pro nový model  Kuga . Ten používá přední kameru a je jakousi nástavbou předkolizního brzdění. Do rychlosti 30 km/h umí aktivovat brzdy v případě, že zkřížíte cestu protijedoucímu vozidlu. Ford si od toho slibuje větší bezpečnost na kruhových objezdech a malých křižovatek. Zdroj: Ford

Ford také připomíná funkci Intersection Assit, kterou si taktéž připravil pro nový model Kuga. Ten používá přední kameru a je jakousi nástavbou předkolizního brzdění. Do rychlosti 30 km/h umí aktivovat brzdy v případě, že zkřížíte cestu protijedoucímu vozidlu. Ford si od toho slibuje větší bezpečnost na kruhových objezdech a malých křižovatek. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid Foto: Petr Homolka

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

Právě s tím se nyní automobilka rozhodla bojovat. Ford demonstruje novou funkci na  novém modelu Kuga , prvním vozu s touto funkcí. Monitorování vozů v druhém jízdním pruhu sleduje vzdálenost až 28 metrů, objekty propočítává dvacetkrát za sekundu a upozorňuje na ně v širokém rozsahu od 65 do 200 km/h. Zdroj: Ford
Nová funkce kombinuje tento systém s aktivním asistentem hlídání jízdních pruhů. Pokud se rozhodnete změnit jízdní pruh a Ford vyhodnotí, že máte ve slepém úhlu vozidlo, jemně vám stočí volant zpět do vašeho pruhu. Ford nicméně nenaznačuje, jak je na tom funkce systému v případě, že si vedení v jízdních pruzích vypnete. Zdroj: Ford
Ford také připomíná funkci Intersection Assit, kterou si taktéž připravil pro nový model  Kuga . Ten používá přední kameru a je jakousi nástavbou předkolizního brzdění. Do rychlosti 30 km/h umí aktivovat brzdy v případě, že zkřížíte cestu protijedoucímu vozidlu. Ford si od toho slibuje větší bezpečnost na kruhových objezdech a malých křižovatek. Zdroj: Ford
 Zdroj: Ford
49
Fotogalerie

Ford ukazuje, jak nová Kuga mluví do řízení. Ve výsledku je to ale jenom dobře

Některé bezpečnostní prvky automobilů jsou velmi vítané. Hned dva z nich nyní připomíná Ford. Připraveny je má pro nové SUV Kuga.

Automobilka Ford představila novou technologii, kterou rozšířila funkci sledování slepého úhlu. Tato funkce, interně označovaná BLIS (Blind Spot Information System), se ve vozech s modrým oválem ve znaku objevuje již přes dekádu. I tak se ale občas objeví nehoda, kterou zapříčiní právě objekt ve slepém úhlu.

Právě s tím se automobilka rozhodla bojovat. Ford demonstruje novou funkci na novém modelu Kuga, prvním voze s touto funkcí. Vozy v druhém jízdním pruhu monitoruje až na vzdálenost 28 metrů, objekty propočítává dvacetkrát za sekundu a upozorňuje na ně v širokém rozsahu od 65 do 200 km/h.

Nová funkce kombinuje tento systém s aktivním asistentem hlídání jízdních pruhů. Pokud se rozhodnete změnit jízdní pruh a Ford vyhodnotí, že máte ve slepém úhlu vozidlo, jemně vám stočí volant zpět do vašeho pruhu. Ford nicméně nenaznačuje, jak je na tom funkce systému v případě, že si vedení v jízdních pruzích vypnete.

Ford také připomíná funkci Intersection Assit, kterou si taktéž připravil pro nový model Kuga. Ten používá přední kameru a je nástavbou předkolizního brzdění.

Do rychlosti 30 km/h umí aktivovat brzdy v případě, že zkřížíte cestu protijedoucímu vozidlu. Ford si od toho slibuje větší bezpečnost na malých křižovatkách a manších kruhových objezdech. Níže ve videu se můžete podívat, jak to celé funguje.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud