Bugatti na autosalonu v Ženevě představuje speciální verzi Chironu. Není sice "Super", ale "Sport" ano.
Těsně před zahájením letošního autosalonu v Ženevě Bugatti překvapilo zveřejněním videa, které naznačovalo příchod ještě speciálnějšího Chironu. Objevovali se názory, že půjde o nový SuperSport, tedy verzi, která posunula dále měřítka u předchůdce, Veyronu.
U Chironu se specialitka jmenuje Sport. I my sami jsme si zaspekulovali, kam až výkon této verze může vyšplhat. Jenže Bugatti výkon ani dynamické parametry nezvýšilo. Soustředili se raději na lepší chování vozu v zatáčkách. Kvůli tomu byl přepracován podvozek s o 10 procent tužšími tlumiči.
Upravila se i elektronika. Nový jízdní mód Handling otevírá právě zmíněné benefity. Agresivněji je nastavený i systém pohonu všech kol, respektive jeho tvorba stáčivého momentu díky distribuci výkonu na každé kolo zvlášť.
Chiron Sport také shodil 18 kilogramů. Konstruktéři toho dosáhli díky kolům z karbonového vlákna, lehčímu krytu mezichladiče stlačeného vzduchu ale dokonce i odlišným stěračům - opět karbonovým.
Díky těmto vylepšením má být Chiron Sport o pět sekund rychlejší na tovární trati v italském Nardo. Na klopené dráze zde dosáhne 200 kilometrůl v hodině. Dalšími údaji se francouzská automobilka nepochlubila.
Na ženevském výstavišti je k vidění kousek v červené s černými doplňky, nakonfigurovat si ale zájemce svůj vůz může v podstatě jakkoli. Připravit si ale musí v přepočtu téměř 76 milionů korun.