Na zadním pohledu vynikne u nového Lotusu závodní difuzor. Zajímavý je i výfuk, který je umístěn uprostřed.

Na zadním pohledu vynikne u nového Lotusu závodní difuzor. Zajímavý je i výfuk, který je umístěn uprostřed.

Lotus Exige Cup 430 dostal mnoho vylepšení, díyk tomu tak z 0 na 96 km/h vysprintuje jen za 3,2 sekundy.

Lotus Exige Cup 430 dostal mnoho vylepšení, díyk tomu tak z 0 na 96 km/h vysprintuje jen za 3,2 sekundy.

Kola z lehkých slitin a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. I to nám napovídá, že se jedná u skutečný závodní vůz. Jen homologovaný do silničního provozu.

Kola z lehkých slitin a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. I to nám napovídá, že se jedná u skutečný závodní vůz. Jen homologovaný do silničního provozu.

Interiér je však velmi jednoduchý, jak už to u podobných modelů bývá.

Interiér je však velmi jednoduchý, jak už to u podobných modelů bývá.

Malý sportovní volant je však to nejdůležitější. Ten u Lotusu nechybí.

Malý sportovní volant je však to nejdůležitější. Ten u Lotusu nechybí.

Spotovní sedadla vypadají velmi odbře. Výrobce se nezapomněl zmínit, že se jedná o speciální edici Cup 430.

Spotovní sedadla vypadají velmi odbře. Výrobce se nezapomněl zmínit, že se jedná o speciální edici Cup 430.

Lotus má pod kapotou přeplňovaný motor V6 z Toyoty, který dává výkon 320 kW. Výrazné zesílení oprti běžnému Exige.

Lotus má pod kapotou přeplňovaný motor V6 z Toyoty, který dává výkon 320 kW. Výrazné zesílení oprti běžnému Exige.

Řadící páka ovládá šestistupňovou převodovku. Zkrácené řazení ocení každý milovník závodních automobilů a okruhů.

Řadící páka ovládá šestistupňovou převodovku. Zkrácené řazení ocení každý milovník závodních automobilů a okruhů.

Lotus Exige Cup 430.

Lotus Exige Cup 430.

Lotus Exige Cup 430 dostal mnoho vylepšení, díyk tomu tak z 0 na 96 km/h vysprintuje jen za 3,2 sekundy.
Kola z lehkých slitin a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. I to nám napovídá, že se jedná u skutečný závodní vůz. Jen homologovaný do silničního provozu.
Interiér je však velmi jednoduchý, jak už to u podobných modelů bývá.
Malý sportovní volant je však to nejdůležitější. Ten u Lotusu nechybí.
9
Fotogalerie

Lotus Exige Cup 430 je novou okruhovou zbraní, která stále může na silnice

Lotus v poslední době rád vytváří závodní speciály pro veřejnost, které jsou inspirovány jejich běžnými modely. Nyní přichází do hry další hráč. Je jím Exige Cup 430 a už podle názvu je jasné, že má doopravdy 430 koní pod kapotou.

Byl tu Lotus Elise Cup 260. Byla tu už také Evora GT430. Viděli jsme i spoustu jednorázových úprav od anglického výrobce sporťáků. Nyní je však odhaleno další překvapení. Je jím Lotus Exige Cup 430 a nese s sebou příslib toho, že se podle zančky jedná o "nejúžasnější Exige, který byl kdy postavený."

Pohání ho přeplňovaný 3,5litrový šestiválec od Toyoty, jehož výkon zesílil oproti standardu na 320 kW, tedy 430 koňských sil, jak už sám název auta napovídá. Točivý moment je také vyšší. Teď vůz dává 440 Nm. Vše doplněno šestistupňovým manuálem.

Co to tedy vlastně znamená v číslech? Tak třeba, že na rychlost přibližně 96 km/h vyspurtuje za pouhých 3,2 sekundy. Když pak Lotus bude dál uhánět krajinou, dostane se na hranici nejvyšší rychlosti, která je na 290 km/h. 

Čísla ale nejsou vše, čím vás Lotus hodlá oslnit. Dostal superlehké tělo z karbonu, kovové disky z lehkých slitin, masivní zadní křídlo, přední zástěrky a rozdělovač a třeba i pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Se vším tímhle doplněním zajel Exige na okruhu Hethel čas 1 minuta a 24,8 sekundy. To je to nejlepší, co se na stopkách ukázalo u jakéhokoli produkčního automobilu v historii. 

"Tohle je auto, které jsme vždycky chteli vyrábět a jsem si jist, že všichni fanoušci Lotusu budou potěšeni konečným výsledkem," řekl generální ředitel Jean-Marc Gales. "Stejně jako významné zvýšení výkonu, Cup 430 využil rozsáhlého vývoje v oblastech nezbytných pro DNA společnosti Lotus, aby se zajistilo, že bude využit kompletní potenciál neuvěřitelného podvozku Exige."

Poslední dobrou zprávou také je, že tentokráte nebude počet vyrobených Lotusů tak omezen. Exige Cup 430 se dá již i předobjednat. Cena se v Evropě bude pohybovat okolo 127 tisíc EUR.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud