Aktualizovaná  Tesla Model S  odhalila další detaily. Zvenku se toho na první pohled moc nezměnilo, ale uvnitř už je to jiná písnička. Zdroj: Tesla

Aktualizovaná Tesla Model S odhalila další detaily. Zvenku se toho na první pohled moc nezměnilo, ale uvnitř už je to jiná písnička. | Zdroj: Tesla

Model S má nový infotainment o úhlopříčce 17 palců, který je nyní uspořádaný vertikálně a dá se naklánět do stran. Má rozlišení 2200 na 1300 pixelů, jasnější barvy a lepší odezvu na jednotlivé úkony. Zdroj: Tesla

Model S má nový infotainment o úhlopříčce 17 palců, který je nyní uspořádaný vertikálně a dá se naklánět do stran. Má rozlišení 2200 na 1300 pixelů, jasnější barvy a lepší odezvu na jednotlivé úkony. | Zdroj: Tesla

Nového displeje si ale všimnete asi až potom, co přestanete zírat na nový volant, který se nápadně podobá volantu seriálového vozu KITT ze seriálu  Knight Rider . Zdroj: Tesla

Nového displeje si ale všimnete asi až potom, co přestanete zírat na nový volant, který se nápadně podobá volantu seriálového vozu KITT ze seriálu Knight Rider. | Zdroj: Tesla

U Tesly to ale zas až taková novinka není, volant s velmi podobným tvarem se ukázal již u konceptu Roadster, o kterém bychom se mimochodem letos měli také něco nového dozvědět. Zdroj: Tesla

U Tesly to ale zas až taková novinka není, volant s velmi podobným tvarem se ukázal již u konceptu Roadster, o kterém bychom se mimochodem letos měli také něco nového dozvědět. | Zdroj: Tesla

Na multifunkčním volantu si můžete všimnout dotykově ovládaných směrových světel i spínač hlasového ovládání. Nejsou pod ním tedy žádné páčky. Zdroj: Tesla

Na multifunkčním volantu si můžete všimnout dotykově ovládaných směrových světel i spínač hlasového ovládání. Nejsou pod ním tedy žádné páčky. | Zdroj: Tesla

Standardní výbavou je pak třízónová klimatizace či odvětrávané přední sedadlo. Cestující vzadu mají nyní více místa a opěrku s možností bezdrátového nabíjení. Zdroj: Tesla

Standardní výbavou je pak třízónová klimatizace či odvětrávané přední sedadlo. Cestující vzadu mají nyní více místa a opěrku s možností bezdrátového nabíjení. | Zdroj: Tesla

Nelze si nevšimnout ani velkého displeje na konci středového tunelu pro zadní sedadla s možností hraní her, jehož software prý stačí i dnešním konzolím. Zdroj: Tesla

Nelze si nevšimnout ani velkého displeje na konci středového tunelu pro zadní sedadla s možností hraní her, jehož software prý stačí i dnešním konzolím. | Zdroj: Tesla

O reprodukci audia se stará 22 reproduktorů s celkovým výkonem 960 wattů. Zvenku pak dostala Tesla Model S lehké designové retuše a optimalizovanou aerodynamiku. Zdroj: Tesla

O reprodukci audia se stará 22 reproduktorů s celkovým výkonem 960 wattů. Zvenku pak dostala Tesla Model S lehké designové retuše a optimalizovanou aerodynamiku. | Zdroj: Tesla

Standardem je Tesla Model S Long Range s odhadovaným dojezdem na jedno nabití 663 kilometrů, zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a maximální rychlostí 250 km/h stojí dle českého konfigurátoru minimálně  2.449.900 Kč . Zdroj: Tesla

Standardem je Tesla Model S Long Range s odhadovaným dojezdem na jedno nabití 663 kilometrů, zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a maximální rychlostí 250 km/h stojí dle českého konfigurátoru minimálně 2.449.900 Kč. | Zdroj: Tesla

Dlouho očekávaná verze Plaid s výkonem 1020 koní z třech elektromotorů pak ujede na jedno nabití 628 km. Zdroj: Tesla

Dlouho očekávaná verze Plaid s výkonem 1020 koní z třech elektromotorů pak ujede na jedno nabití 628 km. | Zdroj: Tesla

Své zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,1 sekundy a maximální rychlost 320 km/h vám přenechá za  3.304.900 Kč .  Zdroj: Tesla

Své zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,1 sekundy a maximální rychlost 320 km/h vám přenechá za 3.304.900 Kč.  | Zdroj: Tesla

Vrcholem nabídky je Model S Plaid+ s výkonem přesahujícím 1100 koní, maximálkou 320 km/h a odhadovaným dojezdem přes 840 km. Zdroj: Tesla

Vrcholem nabídky je Model S Plaid+ s výkonem přesahujícím 1100 koní, maximálkou 320 km/h a odhadovaným dojezdem přes 840 km. | Zdroj: Tesla

Za nejnadupanější sedan Tesly dáte ale minimálně  3.789.900 Kč.  Výroba začne v prvním čtvrtletí tohoto roku. Zdroj: Tesla

Za nejnadupanější sedan Tesly dáte ale minimálně 3.789.900 Kč. Výroba začne v prvním čtvrtletí tohoto roku. | Zdroj: Tesla

Standardní varianta by se k zákazníkům měla dostat v září, verze Plaid pak na konci roku. Zdroj: Tesla

Standardní varianta by se k zákazníkům měla dostat v září, verze Plaid pak na konci roku. | Zdroj: Tesla

U všech modelů platí příplatek 42.700 Kč za jinou než bílou barvu, 128.000 korun za 21palcová kola v designu Arachnid, 57.000 korun za jiný než černý interiér a 200.000 korun za rozšířenou funkci Autopilot, která aktuálně umí třeba automatické parkování, automatické řízení na dálničních sjezdech či si vás auto najde na parkovišti. Zdroj: Tesla

U všech modelů platí příplatek 42.700 Kč za jinou než bílou barvu, 128.000 korun za 21palcová kola v designu Arachnid, 57.000 korun za jiný než černý interiér a 200.000 korun za rozšířenou funkci Autopilot, která aktuálně umí třeba automatické parkování, automatické řízení na dálničních sjezdech či si vás auto najde na parkovišti. | Zdroj: Tesla

Model S má nový infotainment o úhlopříčce 17 palců, který je nyní uspořádaný vertikálně a dá se naklánět do stran. Má rozlišení 2200 na 1300 pixelů, jasnější barvy a lepší odezvu na jednotlivé úkony. Zdroj: Tesla
Nového displeje si ale všimnete asi až potom, co přestanete zírat na nový volant, který se nápadně podobá volantu seriálového vozu KITT ze seriálu  Knight Rider . Zdroj: Tesla
U Tesly to ale zas až taková novinka není, volant s velmi podobným tvarem se ukázal již u konceptu Roadster, o kterém bychom se mimochodem letos měli také něco nového dozvědět. Zdroj: Tesla
Na multifunkčním volantu si můžete všimnout dotykově ovládaných směrových světel i spínač hlasového ovládání. Nejsou pod ním tedy žádné páčky. Zdroj: Tesla
15
Fotogalerie

Tesla Model S Plaid+ zrušena. Výchozí Plaid s 1020 koňmi bude stačit, říká Musk

Očekávanou nejsilnější verzi modernizovaného Modelu S zařízl sám Elon Musk. I přesto ale míří do prodeje sedan s výkonem přes tisíc koní.

S uvedením modernizace Tesly Model S se na konci ledna představily i nové nejvýkonnější verze elektrického sedanu – Plaid a Plaid+. Nyní ovšem sám šéf kalifornské automobilky šlape na brzdu a oznamuje, že absurdně výkonná verze Plaid+ nakonec do výroby nenastoupí. Zájemci se budou muset spokojit s výchozí specifikací „bez plusu“. Podle Muska to bude i přesto bohatě stačit.

V každém případě totiž mluvíme o sedanu s výkonem přes tisíc koní. Přesněji má verze Plaid zajistit ze tří elektromotorů kombinovaný výkon 1020 koní (750 kW). Pro Plaid+ počítala Tesla s výkonem přesahujícím 1100 koní (809 kW), který by vozu zajistil zrychlení z nuly na 96 km/h (60 mph) pod 2 sekundy.

Tuto schopnost drtivé akcelerace však dle Muska zvládne i výchozí Plaid, tudíž ještě silnější verze není potřeba. Už nyní Musk na Twitteru označuje Model S Plaid za „nejrychlejší produkční auto všech dob a jakéhokoliv druhu“. Ani dojezdem by přitom nejsilnější Model S nezklamal s udávanými 628 kilometry.

Titul „nejrychlejšího produkčního auta“, tedy alespoň v rámci akcelerace na stovku, si teď nárokuje chorvatský Rimac Nevera (0-96 km/h za 1,85 s). V tomto ohledu je však klasickou diskuzí srovnávání malosériově vyráběného elektrického hypersportu (produkce jen 150 kusů) a vcelku normálně dostupného čtyřdveřového sedanu.

K ceně normálního sedanu ale nakonec nebude mít Model S Plaid vůbec blízko. Za nejvýkonnější variantu chce automobilka 3.304.900 Kč, předobjednávky už tradičně spustila.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud