Toyota v Ženevě představuje nový Auris i Avensis a když pomineme drobné optické modifikace, poměrně zásadní změny se odehrávají pod kapotou. Toyota totiž poprvé nasazuje přeplňovanou downsizovanou jednotku na benzín a vyřazuje z nabídky Aurisu dvoulitrový turbodiesel.
Nový Auris dostal foukanou dvanáctistovku, spolu s větším Avensisem se pak podělí o nový naftový motor 1.6 D-4D. Žádná technologická revoluce se ale nekoná
Omlazená Toyota Auris tak nyní bude jezdit buď s motorem 1.2 Turbo nebo s diesely 1.4 D-4D a 1.6 D-4D. Nová dvanáctistovka má výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 185 Nm. S šestistupňovým manuálem zvládne Auris zrychlení na stovku za 10,1 s a rozjede se jen na 167 km/h. Spotřeba dosahuje na 4,7 litru na 100 km, s automatem Multidrive S na 4,6 litru na 100 km. Jednotky 1.33 VVTi a 1.6 Valvematic pokračují jen s drobnými změnami.
Marek Lutonský , Jiří Červenka
Dvoulitrový naftový čtyřválec končí a nahrazuje ho jednotka 1.6 D-4D o výkonu 82 kW (112 k) a točivém momentu 270 Nm. Na stovku s ní Auris zrychlí za 10,5 s, rozjede se na 190 km/h a spotřebuje 4,1 l/100 km. Upraven byl i motor 1.4 D-4D, který plní normu Euro 6. Má výkon 90 koní a točivý moment 205 Nm a spotřebu 3,4 litru na 100 km. V nabídce samozřejmě zůstává i hybrid.
Toyota Avensis si naftový dvoulitr nechala, ale přidává také novou jednotku 1.6 D-4D (82 kW / 270 Nm). Dvanáctistovka v Aurisu nebude, zůstávají atmosférické motory 1,6 l, 1,8 l a 2,0 l. Všechny motory prošly modernizací s cílem snížit emise a spotřebu. Toyota v Ženevě ukázala také vodíkový elektromobil Mirai.